شناسهٔ خبر: 26808823 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

روایت تازه از داستان کلاسیک

استریپ «زنان کوچک» را دور هم جمع می‌کند

نسخه تازه «زنان کوچک»، مریل استریپ را در یکی از نقش‌های محوری خود دارد. بازیگر 69‌ساله سینما با اعلام حضورش در این نسخه، از داستان کلاسیک زنان کوچک به عنوان یکی از داستان‌های مورد علاقه و محبوب خود اسم می‌برد. کمپانی کلمبیا تهیه کننده نسخه تازه زنان کوچک است. نوول موفق و کلاسیک لوئیزا می‌آلکوت، این بار توسط خانم گرتا گرویگ رنگ پرده سینما را به خود خواهد دید. بازیگران دیگری همچون اما استون، سایرس رونان و تیموتی چالامت هم برای بازی در اقتباس تازه انتخاب شده‌اند. دو بازیگر اخیر، در اولین ساخته سینمایی گرویگ هم حضور داشتند.

صاحب‌خبر -

داستان زنان کوچک ماجراهای چهار خواهر نوجوان (ایمی، جو، بت و مگ) و مادر آنها را در دوران جنگ داخلی آمریکا در شهر ماساچوست دنبال میکند. پدر خانواده در سفر کاری است و دخترها اولین تعطیلات خود را در شرایطی میگذرانند که قرار است اتفاقات پیشبینی نشدهای را تجربه کنند. منتقدان ادبی از نوول آلکوت بهعنوان درامی زنانه و روانکاوانه اسم میبرند و عقیده دارند اقتباس سینمایی از آن کار چندان راحتی نیست.

اما داستان این نوول قبل از این و سال 1994 هم تبدیل به فیلمی سینمایی شده است. این نسخه را گیلیان آرمسترانگ کارگردانی کرد و وینونا رایدر، کریستین بیل، سوزان ساراندون و کریستین دانست نقشهای اصلی آن را بازی کردند.

منتقدان سینمایی استقبال چندانی از این فیلم نکردند و آن را کاری معمولی ارزیابی کردند. تماشاگران سینما هم پول زیادی برای دیدن آن پرداخت نکردند. این درحالی بود که سازندگان این نسخه، روی استقبال بالای هر دو گروه تماشاگران و منتقدان حساب ویژهای باز کرده بودند.

نشریه هالیوود ریپورتر خبر میدهد که در ابتدای بحث تولید نسخه جدید زنان کوچک، گرویگ فقط به عنوان فیلمنامه نویس دعوت به همکاری شده و قرار بود وظیفه کارگردانی آن را کس دیگری بهعهده بگیرد. اما موفقیت بالای انتقادی «لیدی برد» (که گرویگ یکی از دو کارگردان آن بود) مدیران کلمبیا را به این نتیجه رساند که کار ساخت فیلم را هم به دست او بسپارند.

نظر شما