شناسهٔ خبر: 26803515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 با حکم وزير علوم؛

رئيس دانشگاه تهران در سمت خود ابقا شد

وزير علوم در حکمي محمود نيلي احمدآبادي را به مدت چهار سال در سمت رياست دانشگاه تهران ابقا کرد.

به گزارش وزارت علوم، در بخشي از اين حکم آمده است: «ضمن قدرداني و تشکر از خدمات ارزنده‌تان و به استناد تبصره 1 ماده 4 آيين‌نامه جامع مديريت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، پژوهشي و فناوري براي مدت چهار سال در رياست دانشگاه تهران ابقا مي‌شويد.»

با حضور وزير بهداشت؛

برگزاري مراسم تقدير از رتبه‎هاي برتر آزمون دستياري پزشکي

وزير بهداشت گفت: انتخاب رشته رتبه‎هاي برتر در آزمون دستياري نشان مي‎دهد که اختلاف درآمد عامل اصلي اقبال به رشته‎هاي پولساز است.

دکتر سيدحسن هاشمي در مراسم تقدير از رتبه‎هاي برتر چهل و پنجمين آزمون دستياري پزشکي اظهار كرد: اينکه در ميان 10 نفر اول رتبه‌هاي برتر آزمون دستياري بيشترشان رشته راديولوژي را انتخاب کردند نشان مي‎دهد رشته‌هاي پولساز مورد اقبال داوطلبان است و از سوي ديگر نشان مي دهد که ما در زمينه هدايت دانشجويان به ساير رشته‎ها چندان خوب عمل نکرده‎ايم.

وي گفت: اتفاقي که مي‎‏افتد اين است که اختلاف درآمد در انتخاب رشته‎ها تاثير دارد و اين اتفاق هم در زمان کنکور براي رشته‌هاي تجربي و هم در مقاطع بالاتر براي رشته‌هاي تخصصي رخ داده و افراد فکر مي‎کنند زندگي راحتتري پيش رو خواهند داشت.

وزير بهداشت يادآور شد: آزمون دستياري يکي از سخت ترين آزمونهاي علمي کشور است و رقابت شديدي شايد حتي بيشتر از کنکور سراسري در آن وجود دارد.

وي با توجه به حساسيت بالاي آزمون دستياري و تضمين امنيت آن خاطرنشان کرد: دوره دستياري دوره‎اي بسيار سخت اما شيرين است.

هاشمي به برگزيدگان آزمون دستياري توصيه کرد که در رشته خود بهترين متخصص شده و انسان مفيدي براي جامعه خود باشند.

در دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان‌شرقي؛

اعلام نتايج دوره بيست و سوم مسابقات شفاهي قرآن

تبريز- توفيقي

دکتر سعيد وحيدي مهر اظهار کرد:«بيست و سومين دوره مسابقات شفاهي قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربايجان‌شرقي در واحد تبريز برگزار و در بخش دانشجويان در رشته ترتيل غلامرضا قوچي، در رشته تحقيق فرهاد موذن و سميرا مهديان، در رشته حفظ 20 جزء محمدتقي اصدقي و فريبا زماني، در رشته حفظ 10 جزء محدثه عابدي، در رشته حفظ 5 جزء الهيه موسوي، در رشته حفظ جزء 30 سجاد عباسي نسب، از واحد تبريز و در رشته اذان حامد عباس پور از واحد سراب سهميه شرکت در مرحله کشوري را کسب کردند.»

وي ادامه داد: «در بخش استادان احمد شريعت در رشته ترتيل، اکبر شوقي در رشته تحقيق و رضا شاهي و سکينه محمدپور در رشته حفظ 5 جزء، از واحد تبريز، در بخش حفظ 20جزء رعنا رستمي از واحد مرند به مرحله کشوري راه يافتند.»

وحيدي مهر افزود: «در بخش کارکنان در رشته ترتيل علي راشدي، در رشته تحقيق ميرسعيد اوجاقي از واحد تبريز سهميه شرکت در مرحله کشوري را کسب کردند. در رشته اذان محمدحسين وطن پرست از واحد ممقان نفر اول مرحله‌اي استاني را به خود اختصاص داد.»

بيست و سومين دوره مسابقات شفاهي قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامي در دو بخش خواهران و برادران با حضور حدود 200 نفر از دانشجويان، کارکنان و استادان در مسجد اميرالمومنين(ع) و سالن استاد شهريار دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز برگزار شد.

تمديد مهلت ثبت‌نام دانشجويان خارجي در دانشگاه تربيت مدرس

مهلت ثبت‌نام فراخوان پذيرش اتباع غيرايراني (خارجي) در دوره هاي کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي سال 97 در دانشگاه تربيت مدرس تمديد شد.

به گزارش دانشگاه ربيت مدرس؛ فراخوان پذيرش اتباع غيرايراني (خارجي) در دوره‏هاي کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي سال 1397 باتوجه به درخواست داوطلبان مبني بر تمديد مهلت ثبت‌نام حداکثر تا پايان روز شنبه 20 مرداد ماه 97 تمديد شد.

ضروري است داوطلبان در فرصت باقيمانده نسبت به ثبت‌نام و بارگذاري تمام مدارک الزامي خود در سامانه جامع دانشگاهي (گلستان) دانشگاه طبق فراخوان پذيرش منتشره اقدام کنند. همچنين به مدارک ناقص ترتيب اثر داده نخواهد شد.

اعطاي کارت بانکي داراي تسهيلات ويژه مالي و اعتباري به دانشجويان

معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه آزاد اسلامي از صدور کارت بانکي داراي تسهيلات ويژه مالي و اعتباري به دانشجويان با قابليت کمک هزينه شهريه تحصيلي در آينده نزديک خبر داد.

به گزارش ايسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در چهاردهمين جلسه هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي استان هرمزگان، با تبريک فرا رسيدن دهه کرامت افزود: دانشگاه آزاد اسلامي يک دانشگاه کاملاً مردمي است و بايد تمام تلاش خود را بکار گيريم تا با دادن خدمات مطلوب و در شان جامعه اسلامي،رفاه و رضايتمندي را براي مردم به ارمغان بياوريم.

نماينده رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در هيات امناي استان هرمزگان، ازفعاليت علمي، فرهنگي و اقتصادي به عنوان سه محور اصلي فعاليتهاي اين دانشگاه ياد کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي در راستاي تحقق سياستهاي نظام، انقلاب و منويات رهبري با تدوين و برنامه‎ريزي اصولي و هدفمند فعاليت خود را بيش از پيش در حوزه‎هاي ياد شده ادامه خواهد داد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي،اين جلسه با دستور "ايجاد طرحها و پروژه‎هاي سرمايه‎گذاري در راستاي تقويت اقتصاد و بنيه مالي دانشگاه " کار خود را آغاز کرد و پس از بحث و بررسي لازم توسط اعضاي هيات امنا برخي از طرحها به تصويب رسيد.

برچسب‌ها:

نظر شما