شناسهٔ خبر: 26779524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 بي‌آبي 52 روستاي هويزه در هفته گذشته؛

بحران آب به رودخانه «نيسان» رسيد

مدير آب و فاضلاب روستايي هويزه با اشاره به بي‌آبي 52 روستا در هفته گذشته گفت: از شب گذشته آب در رودخانه نيسان به خوبي جاري شده است و اکنون همه روستاهايي که با قطعي آب مواجه بودند، از آب پايدار بهره‌مند شده‌اند و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.

عبدالکاظم کروشات در گفت‌وگو با ايسنا درخصوص وضعيت آب شرب روستاهاي شهرستان هويزه اظهار کرد: هفته گذشته به دليل کاهش آورد آب رودخانه نيسان در اين شهرستان تامين آب شرب 52 روستا مختل شد و مردم با مشکلاتي در اين زمينه مواجه شدند.

وي افزود: خوشبختانه با رهاسازي آب و افزايش دبي آب اين رودخانه از چند روز گذشته، تعداد روستاهاي بي آب در روزهاي گذشته به 13 روستا رسيد و امروز نيز همه روستاهاي شهرستان مجددا از آب پايدار بهره‌مند شدند.مدير آب و فاضلاب روستايي هويزه تصريح کرد: از شب گذشته آب در رودخانه نيسان به خوبي جاري شده است و اکنون همه آن 52 روستايي که با قطعي آب مواجه بودند، از آب پايدار بهره‌مند شده‌اند و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.کروشات عنوان کرد: در روزهايي که آب در اين روستاها با قطعي مواجه بود، آبرساني به مردم از طريق تانکر انجام مي‌شد تا آب شرب مورد نياز مردم در روستاهاي هويزه تامين شود.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به اين‌که در آن روزها رودخانه آبي براي توزيع نداشت، آبي که از طريق تانکر به مردم روستاها داده مي‌شد، آب تصفيه شده شهري و داراي کيفيت مناسب بود.

پاسخگويي سريع و شفاف به مراجعين؛ از اهداف مهم شرکت گاز گيلان

رشت-سيده حديث ميرزاده

درراستاي سياست پاسخگويي مناسب و شفاف به مراجعين و ارباب رجوع همانند سنوات گذشته هر هفته روزهاي سه شنبه از ساعت 8:30 الي 12 ظهر روابط عمومي شركت گاز، ميزبان مراجعيني است كه متقاضي ملاقات مستقيم با مدير عامل مي‎باشند.

به گزارش روابط عمومي گاز گيلان، مهندس اکبر مديرعامل شركت گاز استان گيلان در اين خصوص گفت: در سه ماه اول سال جاري در مجموع تعداد مراجعات مردمي 31 مورد بوده كه پس از تكميل فرم درخواست توانستند با اينجانب و يا مسئولين مربوطه ديدار و طرح موضوع نمايند.

وي ادامه داد: پس از طرح درخواست و مشكل توسط ارباب رجوع، دستور اقدام لازم براي رسيدگي به درخواستها صادر شده و موارد درخواستي توسط روابط عمومي پيگيري و پاسخ لازم به آنها داده شده است.

مهندس اکبر اظهار داشت: بيشترين موضوع مراجعه هفتگي مربوط به درخواست شبكه و نصب علمک (42 درصد) بوده كه بيشتر اين موارد هم در رابطه با منازل فاقد سند و پروانه ساخت (نسقي) بوده است.

مديرعامل شركت گاز استان گيلان افزود: همچنين مشکل صورتحساب گاز و درخواست اشتغال به كار به ترتيب با 17 و 11 درصد در رده بعدي موضوعات مراجعات حضوري قرار دارد.

وي از نکات قابل توجه مراجعات مردمي در سه ماه اول 97 را حضور تنها يک مراجعه کننده با درخواست گازرساني به روستا عنوان نمود و اظهار داشت: با تدبير دولت و تصويب بند "ق" تبصره 2 قانون بودجه سال 93، مصوبه شوراي اقتصاد براي گازرساني به روستاهاي بالاي 20 خانوار صادر شد و شركت گاز استان گيلان با پيشگامي در اين طرح به روستاهاي زيادي گازرساني نمود؛ از اين رو آمار مراجعات حضوري بويژه شوراها و روستائيان براي درخواست گازرساني كاهش چشمگيري داشته است.

مهندس اکبر از ديگر عوامل كاهش مراجعات حضوري را، راه‎اندازي سامانه رسيدگي به شكايات و درخواستها با مبادي ارتباطي مختلف از جمله تلفن گوياي 3414، نرم افزار موبايلي، ايميل، سايت و... عنوان نمود كه روند بررسي و پاسخگويي دقيق و سريع آن اطمينان مردم را جلب نموده است.

وي در همين راستا بيان نمود: در سه ماه اول امسال در مجموع بيش از 670 شکايت، درخواست، پيشنهاد و... از طرق مختلف به سامانه رسيدگي به شكايات و درخواستهاي گاز گيلان ارسال شده که اين مهم نشان دهنده سهولت ارتباط مردم و مشترکين با شرکت مي‎باشد.

مديرعامل شركت گاز استان گيلان در پايان ابراز اميدواري كرد با تلاش و كوشش همه همكاران در واحدهاي مختلف، خدمات به نحو مطلوبي به مشتركين عزيز ارائه گردد تا موجبات افزايش هر چه بيشتر ضايتمندي مشترکين و به تبع آن اعتماد مشترکين و جامعه به شرکت را فراهم سازد.

در آبفاي جنوب‌غربي استان تهران؛

اجراي عمليات اصلاح و توسعه شبکه در شهرستان بهارستان

بهارستان- اصغري

با هدف افزايش کمي و کيفي آب آشاميدني شهروندان و مشترکين گلستان، عمليات لوله‌گذاري و اصلاح شبکه در اين شهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار ما، مدير امور آبفاي شهرستان بهارستان با اعلام خبر مذکور اظهار داشت: با عنايت به توسعه محدوده شهري و تراکم جمعيتي و تاکيد مدير عامل محترم شرکت درخصوص ضرورت ارتقاء و تامين مطلوب آب آشاميدني شهروندان و مشترکين، عليهذا در همين خصوص عمليات لوله‏گذاري و اصلاح و توسعه شبکه در بخشي از مناطق اين شهرستان در دستور کار قرار گرفته است که بخشي از اين پروژه‎ها اجرايي شده و بخشي ديگر نيز در دست انجام مي‎باشد.

سيد محمد رضازاده با اشاره به مشخصات عمليات اجراشده در اين خصوص ياد آور شد: اين پروژه از محل از هزينه و اعتبارات داخلي و جاري در خيابان فردوس شهرک الهيه و کوچه‌هاي منشعب جمعا به طول 850 متر با استفاده از لوله هاي پلي اتيلن سايز 110 ميلي متري از اوايل تير ماه جاري آغاز گرديده و همزمان با اجراي اصلاح شبکه و انشعابات اواسط همين ماه جاري نيز به اتمام و مرحله بهره‌برداري رسيده است.

مدير امور آبفاي گلستان با تاکيد بر ادامه اجراي عمليات در اين خصوص خاطرنشان ساخت: همزمان با اجراي اين عمليات تعداد 336 رشته انشعاب نيز اصلاح و بهسازي گرديده است و اجراي الباقي اين پروژه‎ها اعم از اصلاح و توسعه شبکه و انشعابات همچنان جزو برنامه‌هاي لازم الاجراء و ضروري در دستور کار اين امور قرار دارد و به محض تامين اعتبارات لازم مطابق برنامه زمانبندي شده و اولويت بندي صورت گرفته در ساير نقاط اين شهر نيز عملياتي خواهد شد.

رضازاده با توجه به فصل گرم و اوج مصرف آب يادآور شد: تلاش مي‎کنيم آب آشاميدني شهروندان و مشترکين محترم شهرستان با کميت و کيفيت مطلوب و بدون قطعي و افت فشار در کل ساعات شبانه روز تامين و توزيع گردد. ولي با عنايت به پيک مصرف آب آشاميدني و بلحاظ اقتضاي فصلي اميدواريم شهروندان و مشترکين محترم نيز با رعايت الگوي مصرف و پرهيز از مصارف غير ضروري ما را در امر تامين و توزيع مطلوب آب آشاميدني شهروندان در کل مناطق شهر ياري فرمايند

نظر شما