شناسهٔ خبر: 26773231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

حاشیه خبر

لغو مراسمها و برنامه های هنری به احترام مردم، شو یا واقعی؟!

صاحب‌خبر -

بانی فیلم-گروه سینمای ایران: فشار اقتصادی زیادی که طی چند ماه اخیر بر اثر بالا رفتن وحشتناک نرخ تورم و ارزهای خارجی به مردم وارد شده، ظاهرا محملی ایجاد کرده تا برخی از مراسمها و برنامه های هنری به همین بهانه کنسل شوند.
صحبتهای متولیان بیستمین جشن خانه سینما در هفته گذشته مبنی بر عدم برگزاری جشن مفصل، هر چند با ابهاماتی همراه بود و توضیح روشنی درباره جزییات نحوه برگزاری اش داده نشد، اما به هر حال با این پیش زمینه مطرح شد که اقدامی نمادین برای احترام به مردم دست به گریبان با مشکلات اقتصادی است.
اگر یادتان باشد چندی قبل هم سیروان خسروی با همین استدلال از برگزاری کنسرت خودداری کرد.
اخیرا همایون شجریان هم یکی از دلایل لغو کنسرت خود را ناشی از مشکلات معیشتی مردم ذکر کرده است. روابط عمومی «سی» آورده است: «در این مرحله به سبب مساعد نبودن شرایط اجتماعی و خاص و ویژه بودن پروژه «سی» به پیشنهاد همایون شجریان در جلسه ای با حضور سهراب پورناظری، حسن معجونی، تهمورس پورناظری (مدیر پروژه) و محمدرضا حسین زاده (مدیر تولید) و در نهایت تمامی عوامل «سی» با مشورت و تصمیم جمعی، این پروژه به حالت انتظار در آمد تا در زمانی بهتر و در روزگاری مهربان‌تر، با دلی خوش‌تر و اذهانی سبک بال‌تر در روزگاری که مردمِ شریف این مرز و بوم غم‌ها و نگرانی‌های معیشتی کمتری نسبت به حال و آینده خود داشته باشند و زمین و زمان محکم‌تری زیر پایشان باشد به مرحله‌ اجرا درآید».
این در حالی است که برخی علت اصلی تصمیم او را کنار کشیدن اسپانسرش عنوان کرده اند و به قول معروف گویا روغن ریخته نذر امامزاده شده!
در این میان به نظر می رسد در آینده باز هم در موارد مشابهی شاهد تکرار این دست تصمیم ها به نفع و احترام مردم یا دست کم با ادعای انجام آن باشیم. اقداماتی که البته منتقدانش با طرح این پیشنهاد که می توان نظر به وسع مالی خوب اغلب برگزارکنندگانشان، به جای کنسل کردن، آنها را برای مردم کم بضاعت و یا در مناطق محروم اجرا کرد تا منجر به روحیه بخشی به مردم شود. چرا که عدم برگزاری آنها در واقع هیچ کمکی به مردم نخواهد کرد.

نظر شما