شناسهٔ خبر: 26771693 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون آموزشی وزیر بهداشت خبرداد

رادیولوژی و چشم پزشکی انتخاب برترین‌های آزمون دستیاری امسال

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: افراد رتبه‌های برتر آزمون دستیاری تخصصی امسال، رشته‌های رادیولوژی و چشم پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند و امیدواریم در آینده از حضور افراد برتر این آزمون را در رشته‌های علمی مختلف بهره‌مند شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر باقر لاریجانی درحاشیه مراسم تقدیر از برگزیدگان آزمون دستیاری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از امتحانات مهم و تخصصی وزارت بهداشت این است که فارغ التحصیلان پزشکی برای اینکه به دوره دستیاری تخصصی ورود پیدا کنند، در یک امتحان ملی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که در کشور ما بعد از گذشت سه دهه از انقلاب، وسعت زیادی پیدا کرده، رشته های تخصصی و فوق تخصصی هستند و خوشبختانه در حال حاضر چیزی حدود 3000 نفر در کشور در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی تحصیل می‌کنند .

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در آزمون دستیاری برخی از شرکت کنندگان از فارغ التحصیلان همان سال برگزاری آزمون هستند که حدود 20 درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می دهند و بقیه شرکت کنندگان که تعداد قابل توجهی را تشکیل می‌دهند، افرادی هستند که سال های قبل فارغ التحصیل شده و دوره طرح خود را گذرانده‌اند و خدمات خود را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آزمون دستیاری سال جاری بالغ بر 14 هزار نفر شرکت کننده داشته است، گفت: برای برگزاری این امتحان با صحت کامل سه کمپین وسیع از مجموعه مناطق آمایشی با مشارکت اساتید کشور تشکیل شد و ماحصل سئوالاتی که به دست آمد با یک دیدگاه تخصصی نهایی شد و در نهایت این امتحان بدون غلط و با صحت کامل برگزار شد.

لاریجانی افزود: در این امتحان دستیاران برتر نمرات بسیار بالایی داشتند و بالای 500 نمره امتحانی کسب کردند و این افراد بنا بر علائق اجتماعی و شرایط شان انتخاب کرده‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سال جاری اکثر افرادی که رتبه های برتر آزمون دستیاری تخصصی را کسب کرده اند، رشته های رادیولوژی و چشم پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند و امیدواریم در آینده از حضور افراد برتر این آزمون را  در رشته های علمی مختلف بهره‌مند شویم چراکه استعدادهای درخشان آینده کشور را رقم می زنند و می توانند موجب توسعه علمی کشور شوند بنابراین امیدورایم از رده های مختلف در رشته های تخصصی مختلف داشته باشیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما