شناسهٔ خبر: 26737955 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آیت الله کعبی در دوره خط امام فارس:

تمدن غرب همان علم منهای ایمان است/خودباختگی و فرسودگی مربوط به یک عده افراد غرب‌زده است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تمدن غرب همان ایمان منهای علم، اما تمدن اسلامی، تمدن علم آمیخته با ایمان است.

صاحب‌خبر -





به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه پنجمین دوره خط امام (ره) استانی فارس در جمع دانش پژوهان، با بیان اینکه رسیدن به توحید هدف معرفت شناسی است، اظهار داشت:بر پایه توحید، انسان به یک دستاوردی به نام آزادی می‌رسد و انسان تلاش می‌کند به خدا وابسته شود که در سایه وابستگی، آزادی از غیر خدا نتیجه توحید است.

وی با اشاره به اینکه وابستگی به خدا همان عبادت و بندگی است گفت: معنای واقعی آزادی یعنی آزادی از نفس، خواسته‌های پست، رهایی از شیاطین و... که نتیجه توحید است.

کعبی عبادت و بندگی، آزادی و آزادگی و کرامت انسانی را یک زنجیره به هم متصل دانست و افزود: بر پایه این زنجیره به اصل مسئولیت اجتماعی که هدف آن تلاش برای نجات انسان‌های دیگر است می‌رسیم و انسان‌ها در ظرف اجتماع انسان به کمال می‌رسند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قانون بدون رهبری نجات بخش نیست عنوان کرد: فلسفه وجود امامت، هدایت و رهبری در جهت اصلاح است و رهبران الهی بر پایه برابری و برادری در جوامع انسجام ایجاد می‌کنند چرا که یکی از ماموریت‌های تحقق انسجام برابری و برادری است.

وی تصریح کرد: توحید، کرامت انسانی و برابری و برادری در سایه انسجام اجتماعی می‌تواند نقش آفرینی کنند و پیروی از راه انبیاء لازمه اش تلاش است.

کعبی احیاء راه انبیا و تحقق هدف انبیا را هدف انقلاب اسلامی ایران دانست و اذعان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب ریشه ای، تمدنی و یک انقلاب پایه‌ای برای تحقق کرامت انسانی است و یک انقلاب تمدنی بر پایه توحید می‌تواند کرامت حقیقی انسان‌ها را محقق کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای تحقق تمدن اسلامی مبارزه ادامه دارد خاطرنشان کرد: قدرت آینده قدرت تمدنی است چرا که آمریکا رو به افول است و آن اندیشه‌ای که تمدن ساز باشد دارای قدرت است.

وی ایمان منهای علم را عقب ماندگی دانست و گفت: تمدن غرب همان ایمان منهای علم است، اما تمدن اسلامی، تمدن علم آمیخته با ایمان است.

کعبی بیان کرد: نظام اسلامی درحال مبارزه با نظام سلطه است و ما نمی‌توانیم یک جزیره‌ای جدا ازجهان زندگی کنیم و باید نظام مدیریتی ظالمانه جهان را نابود کنیم که همان مبارزه با نظام سلطه است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اقدامات نظام سلطه باعث افزایش قدرت انقلاب اسلامی می‌شود و امروز مرز استراتژیک تمدن انقلاب اسلامی ایران به دریای مدیترانه رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم اقصاد خود را از روابط بین الملل جدا کنیم، گفت: سربلندی ایران در گرو مبارزه با آمریکاست و پشیمانی، خود باختگی، فرسودگی و ... مربوط به یک عده از افراد غرب زده است.

کعبی گفت: انقلاب اسلامی ایران در این ۴ دهه کارآمد بوده است و شکل دهی یک نظام بزرگ، درگیری با نظام سلطه، پیشرفت‌های اقتصادی و... از جمله دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سیاست گذاری از وظایف رهبری است و هرکجا لازم باشد در سیاست گذاری ابلاغ و دستور می‌دهند، اما اجرا کار منتخبین ملت است.

وی افزود: سیاست رهبری تنگ کردن عرصه فعالیت بر منتخبین ملت نیست البته‌ای به معنای تذکر ندادن نیست.

کعبی با تاکید بر لزوم اتحاد و همدلی بین مسئولین و مردم تصریح کرد: شورای اقتصادی در سه قوه تشکیل شده است و راه عبور از مشکلات صبر و تقوا است که خواب‌های آشفته دشمنان را در این ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی محقق نشده و نخواهد شد.

پنجمین دوره خط امام استانی فارس با برگزاری ۵۶ کارگاه تربیتی و تشکیلاتی، ۳۶ کلاس ویژه معرفتی و ۱۳ همایش ویژه مباحث بصیرتی با حضور ۴۳ استاد کشوری و استانی و با ارائه ۳ کارخواست قبل، حین و بعد از دوره در قم به کار خود پایان داد.

نظر شما