شناسهٔ خبر: 26318545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دستور اشرف غنی برای نقض آتش‌بس با طالبان

در حالی که رئیس جمهور افغانستان پس از پایان آتش‌بس در روز‌های عید فطر، این آتش‌بس را بطور یکجانبه تا ۱۰ روز دیگر تمدید کرده بود، اما مقامات امنیتی از دستور تازه اشرف غنی برای نقض این آتش‌بس خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از «آریانا نیوز»، «محمد حنیف رضایی» سخنگوی سپاه ۲۰۹ شاهین اظهار داشت که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دستور نقض آتش‌بس با طالبان را صادر کرده است.

به گفته وی غنی به نیرو‌های امنیتی در شهرستان «خواجه سبزپوش» ولایت «فاریاب» دستور داده تا برای بهبود وضعیت امنیتی این شهرستان عملیات نظامی را از دو طرف آغاز کنند.

این در حالی است که پیش از این دولت افغانستان برای تشویق طالبان به پیوستن به روند صلح از ۲۷ ماه مبارک رمضان تا ۵ روز پس از عید سعید فطر را بطور یکجانبه با طالبان اعلام آتش‌بس کرده بود.

پیش از آنکه آتش‌بس ۸ روزه اشرف غنی در چهارشنبه گذشته با طالبان به پایان برسد نیز بار دیگر آتش‌بس را بطور یکجانبه تا ۱۰ روز دیگر تمدید کرد.

بر اساس این آتش‌بس، نیرو‌های امنیتی افغان موظف بودند تا تنها در صورت وقوع حمله از خود دفاع کنند و اجازه عملیات تهاجمی علیه طالبان را نداشتند.

اخیرا نیز چندین گروه از فعالان حوزه صلح که از ولایت‌های مختلف افغانستان به کابل آمده‌اند در دیدار با اشرف غنی گفته بودند که رئیس جمهور افغانستان در نظر دارد تا آتش‌بس را تا یک ماه دیگر نیز تمدید کند.

نظر شما