شناسهٔ خبر: 26304939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 براي نخستين بار از 2011؛

دو کره مذاکرات نظامي برگزار مي‌کنند

وزارت دفاع کره جنوبي اعلام کرد، پيونگ يانگ و سئول قرار است در سطح نظامي مذاکراتي را برگزار کنند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري يونهاپ، اين مذاکرات با هدف از سرگيري خط ارتباطي دو جانبه ميان دو کره برگزار مي شود.

وزارت دفاع کره جنوبي همچنين اعلام کرد، اين ديدار در منطقه مرزي آغاز مي‌شود و پيرو مذاکرات در سطح ژنرال‌هاي دو کشور است که اخيرا برگزار شده بود.براساس گزارش وزارت دفاع کره جنوبي، سئول قصد دارد تا هياتي را به رياست يک سرهنگ ارتش براي مذاکرات اعزام کند.

اين نخستين ديدار در سطح عالي ارتش ميان دو کره از 2011 محسوب مي‌شود.

10 هزار نيروي پليس مامور محافظت از ترامپ و همسرش در انگليس

بيش از 10 هزار نيروي انگليسي در آستانه سفر ماه آتي رئيس‌جمهوري آمريکا به لندن در حالت آماده‌باش قرار مي‌گيرند. پليس انگليس از ترامپ و همسرش در مقابل اعتراضات و نيز هرگونه حمله تروريستي احتمالي محافظت به عمل مي‌آورد.

به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه انگليسي سان، علاوه بر سربازان، افسران مسلح نخبه و افسران ضد ترور که در کنار سرويس هوايي ويژه بريتانيا (اس‌اي‌اس) آموزش ديدند، در حالت آماده‌باش قرار مي‌گيرند.

همچنين 40 خودروي پليس و موتورسيکلت در زمان عبور دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا از جاده‌ها مستقر مي‌شوند. ميل آن ساندي گزارش داد، هدف آنها مقابله با هرگونه تلاش براي ترور است.

طالبان پاکستان رهبر جديد انتخاب کرد

گروه طالبان پاکستان با تأييد کشته شدن رهبر پيشين اين گروه اعلام کرده که رهبر جديدي انتخاب کرده است.

به گزارش ايسنا، در اعلاميه‌اي‌ که محمد خراساني، سخنگوي طالبان پاکستان به رسانه‌ها فرستاده، آمده که شوراي رهبري اين گروه «مفتي نور ولي محسود» را به عنوان رهبر جديد اين گروه تعيين کرده است.

اين نخستين بار است که طالبان پاکستان تاييد مي‌کند که مولانا فضل‌الله، رهبر پيشين اين گروه کشته شده است.

تشديد تنش‌ نظامي ميان چين و آمريکا

به دنبال طرح ادعاهايي مبني بر اينکه چين عمدا خلبان‌هاي ارتش آمريکا را در درياي چين جنوبي با ليزر هدف قرار داده است، تنش‌ها ميان چين و آمريکا بالا گرفت.

به گزارش ايسنا، روزنامه اکسپرس انگليس گزارش داد، در ماه‌هاي گذشته ده‌ها مورد از چنين حملاتي که به ارتش چين نسبت داده مي‌شود، موجب آزار خلبان‌هايي شده است که بر فراز اقيانوس آرام پرواز مي‌کنند. اين تحولات در شرايطي رخ مي‌دهد که تنش‌ها ميان دو کشور همچنان رو به افزايش است. پکن از تحرکات نظامي آمريکا در نزديکي حريم چين خشمگين است.

بازشماري دستي آراي انتخابات پارلمان از کردستان عراق آغاز شد

يک مقام مسؤول در اربيل از آغاز بازشماري دستي آراي نتايج انتخابات پارلماني عراق در اين منطقه در پي صدور حکم دادگاه عالي فدرال عراق خبر داد.

به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبکه روسيا اليوم، علي قادر، مسؤول دفتر وابسته به کميسيون انتخابات عراق در اربيل عراق اظهار کرد: پروسه شمارش دستي مجدد آراي نتايج انتخابات پارلماني عراق تنها توسط کارمندان دفتر کميسيون انتخابات در اقليم کردستان عراق آغاز شده است، اما چنانچه شرايط اقتضا کند افراد ديگري نيز در اين زمينه به کار گرفته خواهند شد.

اين مقام مسؤول افزود: قضات بر کار کميسيون انتخابات نظارت دارند، اما مسؤولان و کارمندان دفاتر کميسيون انتخابات هنوز شغل خود را ترک نکرده‌اند و ما منتظر تصميم مقامات عالي براي حل و فصل اين موضوع هستيم.

اعلام حالت فوق العاده در رقه به دليل رخنه داعش به داخل شهر

نيروهاي سوريه دموکراتيک در تمامي نقاط شهر رقه در شمال سوريه حالت فوق العاده و ممنوعيت رفت‌وآمد اعلام کردند.

به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، نيروهاي سوريه دموکراتيک (قسد) با انتشار بيانيه‌اي در سايت خود درباره دليل اين اقدام اعلام کردند: دستگاه‌هاي اطلاعاتي نيروهاي ما به اطلاعاتي دست يافته‌اند که حاکي از ورود گروه‌هايي تروريستي به شهر رقه است.

در اين بيانيه آمده است: طبق اطلاعات به دست آمده، اين گروه‌هاي تروريستي که براي داعشي‌ها کار مي‌کنند و از طرف "برخي‌ها" حمايت مالي مي‌شوند، با هدف آغاز حملاتي براي برهم زدن امنيت و آرامش عمومي وارد رقه شده‌ است.

برچسب‌ها:

نظر شما