شناسهٔ خبر: 26286290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

بهانه جدید ترامپ برای حمله به اوباما

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در توجیه برخورد دولت خود با کودکان مهاجر و بازداشت آنها، گفت که نحوه رفتار دولت فعلی با این کودکان در مناطق مرزی، بهتر از دولت «باراک اوباما» سلف وی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز  به نقل از انتخاب وی در صفحه توئیتر خود با یادآوری اینکه دولت اوباما، کودکان مهاجر را در قفس نگه می داشت و آنها را در ورقه های فلزی می پیچید، نوشت: ما ضمن حفظ مرزی بسیار قوی تر، عملکرد بهتری داریم. رسانه های جعل کننده اخبار از این مساله متنفر هستند. 

ترامپ توئیت خود را به اخبار یک سایت خبری موسوم به «دراج ریپورت» مستند کرد که در گذشته به انتشار گزارش ها و عکس هایی از مراکز بازداشتی در جریان زمامداری دولت اوباما، معروف بوده است. 

تصمیم رئیس جمهوری آمریکا تا روز جمعه منجر به جدایی تعداد زیادی کودک مهاجر از والدین شان در مرز ایالات متحده - مکزیک شده بود؛ اما وی در هفته جای به این اقدام جنجال برانگیز پایان داد. بسیاری مراکز محل نگهداری کودکان را به زندان و کمپ های بازداشتی تشبیه کرده و تصمیم ترامپ را مورد انتقاد قرار داده اند. 

شماری از روزنامه نگاران و دمکرات های آمریکایی توئیت های انتقادی در مورد تصاویری از مراکز بازداشتی در مرز مکزیک منتشر کرده اند که در سال 2014 در دوره اوباما تاسیس شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال از کاربران رسانه های اجتماعی نیز انتقاد کرد و گفت که این افراد تلاش می کنند عملکرد دولت وی را بد جلوه دهند.

دولت ترامپ دسترسی به مراکز بازداشت مهاجران در مرز آمریکا - مکزیک را محدود کرده است. این در حالی است که انتشار تصاویر ویدئویی، کودکان مهاجر را در قفس های فلزی نشان می دهد و بسیاری پوششی به همراه دارند که شبیه ورقه های فلزی است. 

هر چند ترامپ طی حکمی، جدا کردن کودکان از والدین مهاجر خود را متوقف کرده، مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت که فرماندهی نیروی دریایی آمریکا برای ساخت مراکز بازداشت و نگهداری دهها هزار مهاجر غیرقانونی در پایگاه های دورافتاده هوایی این کشور در حال برنامه ریزی است.

نظر شما