شناسهٔ خبر: 26265969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

در بندر حدیبیه یمن چه می‌گذرد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وضعیت جنگ در بندر حدیبیه یمن را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -
جمهوریت؛
محمد ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح وضعیت جنگ در یمن، در تشریح وضعیت جنگ در یمن، اظهار داشت: اتحاد آمریکا، انگلیس، امارات، عربستان و مزدوران سایر کشورها در یمن، توانسته‌اند انصارالله را در چند جهت محاصره کنند، همه انرژی خود را صرف این کردند تا بندر حدیبه که بندری استراتژیک است را به دست بگیرند.


عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بندر حدیبیه یمن اگر محاصره شود، ارتباط یمن با جهان قطع می شود و حتی کمک‌های مردمی نیز به آن‌ها نمی‌رسد.

وی افزود: این اتحاد ضد یمنی، تمام تلاش خود را کرده تا از صحنه درگیری در بندر حدیبیه به نفع عربستان و امارات حمایت کند، این دو کشور یعنی عربستان و امارات نیز در چند روز اخیر حملات سنگینی کردند تا این بندر از دست انصارالله خارج شود.

رضایی ادامه داد: تاکنون جنگ عربستان و امارات برای به دست آوردن بندر حدیبیه به نتیجه نرسیده است و تلفات زیادی داده‌اند و درگیری همچنان ادامه دارد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده سازمان ملل در آن منطقه حضور یافته تا در قالب پیشنهاد سازمان ملل این بندر را با تاکتیکِ سیاسی از دست یمنی‌ها خارج کند.

وی افزود: در واقع سازمان ملل به دنبال قطع ارتباط دریایی انصار الله است، تاکنون پیشنهاد سازمان ملل مورد موفقیت قرار نگرفته و درگیری همچنان ادامه دارد و فشار بر روی مردم یمن بسیار زیاد است ولی مقاومت یمنی‌ها فوق العاده بالا است و همه طراحی دشمن را با شکست مواجه کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک کشتی جنگی عربستان نیز در آن منطقه مانور می‌داد و گمان نمی‌کردند یمنی‌ها با این قدرت امکان مبارزه را داشته باشد، عربستانی‌ها با خیال راحت مانور می‌دادند و بندر را می‌زدند ولی یمنی‌ها کشتی را مورد اصابت قرار دادند و تلفات جدی به متحدان عربستان وارد شد.

نظر شما