شناسهٔ خبر: 26240568 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی

هند تعرفه واردات شکر را به ۱۰۰ درصد افزایش داد

دولت هند به منظور حمایت از تولید داخلی و کاهش انگیزه اقتصادی واردکنندگان، تعرفه واردات شکر را از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی دولت هند به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی شکر، تعرفه واردات این محصول را به ۱۰۰ درصد افزایش داده است. این درحالیست که پیش از این میزان تعرفه واردات شکر به هند ۵۰ درصد بوده است.

پیش از این اخباری مبنی بر احتمال افزایش مازاد تولید شکر پاکستان و صادرات آن به هند مطرح شده بود. اما دولت هند پیش از آنکه میزان واردات شکر از پاکستان آغاز شود، با افزایش تعرفه واردات شکر از شروع این روند جلوگیری کرد.

در طول سال های اخیر کشور پاکستان اقدامات قابل توجهی را به منظور افزایش میزان تولید و صادرات شکر در دستور کار قرار داده است؛ به طوریکه توان صادراتی شکر پاکستان از ۵۰۰ هزار تن در سال به بیش از ۲ میلیون تن در سال افزایش یافته است.

کارشناسان هندی قیمت تمام شده واردات شکر از پاکستان را در حدود ۳۱۵ دلار در هر تن تخمین زده اند. درصورتی که تعرفه ۵۰ درصدی بر واردات این محصول اعمال شود، قیمت تمام شده آن به ۴۷۲ دلار میرسد و با وضع تعرفه واردات ۱۰۰ درصدی قیمت آن تا ۶۳۰ دلار افزایش می یابد.

این درحالیست که اکنون قیمت شکر تولید داخل در بازار داخلی کشور هند در حدود ۴۵۰ دلار است. از این رو افزایش تعرفه واردات شکر از ۵۰ به ۱۰۰ درصد، به کلی انگیزه واردکنندگان را از بین برده است.

دولت هند قصد دارد با حمایت از تولیدکنندگان داخلی قیمت تمام شده تولید شکر در این کشور را کاهش دهد تا از انگیزه باری واردات کاسته شود.

بر اساس برآوردهای دولت هند انتظار می رود میزان تولید شکر در سال جاری با ۲۹ درصد افزایش به بیش از ۲۶.۱ میلیون تن برسد. میزان نیاز داخلی سالانه شکر در کشور هند در حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون تن ارزیابی شده است. در این صورت هدف دولت هند در دستیابی به خودکفایی در تولید شکر محقق خواهد شد.

منبع: فایننشال اکسپرس

نظر شما