شناسهٔ خبر: 26235517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

همکاری امنیتی و دفاعی لهستان و انگلیس برای مقابله با روسیه

لهستان و انگلیس به بهانه مقابله با تهدیدات روسیه، همکاری‌های دوجانبه امنیتی و دفاعی را افزایش می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، انگلیس و لهستان ارتباطات امنیتی دوجانبه را برای مقابله با روسیه، قوی‌تر می‌کنند. 

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس و «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع این کشور روز پنج‌شنبه (امروز) با همتایان لهستانی خود دیدار می‌کنند تا درباره افزایش  عملیات  دفاعی و سایبری گفت‌وگو‌هایی داشته باشند.  

دو کشور پروژه‌ای را به منظور حمایت از رسانه‌های مستقل در شرق اروپا در برنامه دارند تا با دادن اطلاعات غلط مبارزه کند.

وزیر خارجه انگلیس گفته است «انگلیس و لهستان دوستانی و متحدانی نزدیک در موارد متعددی هستند که شامل امنیت، سیاست خارجی، تجارت و فرهنگ، می‌شود».

وی اظهار امیدواری کرد دیدار امروز با وزیر خارجه لهستان بر تقویت این روابط بیافزاید.

ایندیپندنت مدعی شد، این دیدار بعد از آن انجام می‌گیرد که روسیه اطلاعات غلطی را درباره استفاده از گاز اعصاب در حمله به جاسوس سابق روس‌تبار استفاده کرده بود.

لهستان و انگلیس قصد دارند همکاری‌های دوجانبه برای ارتقا‌ء توان مقابله با مخاطرات شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای را افزایش دهند. 

انگلیس در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۵۰ نیروی نظامی برای آمادگی مقابله با روسیه به لهستان اعزام کرده بود.  

ویلیامسون هم گفته است «لهستان و انگلیس با تهدیدات مشابهی علیه امنیت خود مواجه هستند ... دو کشور ما، متحدان مهم اروپا و ناتو بوده و هر دو متعهد به ایفای نقشی پیشرو برای حفظ امنیت ملت‌ها و قاره اروپا هستند».

چند ماه پیش از این یک جاسوس سابق روس‌تبار که به سال‌ها پیش پناهنده انگلیس شده بود، به طرز مشکوکی مورد حمله با گاز اعصاب قرار گرفت که دولت انگلیس، روسیه را عامل این حمله می‌داند.

بعد از آن، انگلیس روابط خود با روسیه را به شدت محدود کرد. طی سال‌های اخیر و بعد از قضایای اوکراین و سوریه، روابط غرب با روسیه به سردی گراییده است.

 

نظر شما