شناسهٔ خبر: 26234721 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سرسنگی در اختتامیه جشنواره نگاه آبی:

دانشجویان مهمترین معیار برای ارزیابی سلامت جامعه هستند/ فاصله بین سیاستگذاران و نسل جوان هر روز بیشتر می‎شود

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: یکی از مشکلاتی که در همه این سال‌ها وجود داشته است فاصله‌ای است که بین مدیران و سیاست‌گذاران و نسل جوان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در اختتامیه جشنواره نگاه آبی که در باغ نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد گفت: خوشحالیم که با همت دانشجویان خوب ما، دومین جشنواره عکاسی نگاه آبی که یک فعالیت ارزنده در حوزه محیط زیست با توجه به اصول و ارزش‌های محیط زیست در کشور است، برگزار شد و ثمرات خوبی از خود به جای گذاشته است.


وی افزود: این جشنواره دو سال است که آغاز به کار کرده است و امسال در سطح گسترده‌تر و به شکل بین المللی این جشنواره برگزار شد و به صورت همزمان نمایشگاهی از آثار این نمایشگاه در کشور اسپانیا نیز برگزار شد. جشنواره نگاه آبی از آن دست جشنواره‌هایی است که در سال‌های آتی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت مسئله محیط زیست به عنوان یکی از چالش‌های کشور، تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مثل جشنواره نگاه آبی، در کنار همه ارزش‌هایی که در کار تخصصی خودش یعنی پرداختن به محیط زیست از طریق هنر و آن هم عکاسی که یکی از هنر‌های محبوب، مردمی و فراگیر جامعه است؛ یک ارزش دیگر نیز دارد و نشان می‌دهد حداقل بخشی از نسل جوان ما با کوشش، تلاش و همتی که دارند به فردای جامعه و کشور چشم دوخته‌اند و برای ساختن آن تلاش می‌کنند و این موضوع برای ما بسیار مسرت‌بخش است.


 سرسنگی، تصریح کرد: برای ارزیابی سلامت و شادابی جامعه معیار‌های مختلفی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین معیار در دانشگاه‌ها و نسل جوان است. یعنی اگر می‌خواهیم نشاط و امید در جامعه را ارزیابی کنیم باید ببینیم در دانشگاه‌ها چه می‌گذرد. هر چه دانشگاه‌ها و نسل جوان ما با روحیه و با نشاط‌تر باشند با همت بالاتری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و نشانه تحرک و پویایی جامعه خواهند بود.


وی افزود: یکی از مشکلاتی که در همه این سال‌ها در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نسل جوان وجود داشته است، فاصله‌ای است که بین مدیران و سیاست‌گذاران و نسل جوان وجود دارد. در واقع هر چه که سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی و اجتماعی ما نزدیک‌تر به نسل جوان باشند و نیاز‌های واقعی نسل جوان را بهتر درک کنند، طبیعتا نسخه‌هایی که در این حوزه می‌پیچند نسخه‌های مفید‌تری خواهد بود.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه اظهار کرد: سیاست‌گذاران و میران ما باید امروز نیاز‌های معاصر نسل جوان را مد نظر قرار دهند. طراحی و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی برای نسل جوان، پشت در‌های بسته و با فاصله زیاد از جمعیت مخاطب که جوانان هستند جواب‌گوی نیاز‌های امروز دانشجویان و نسل جوان ما نخواهد بود.


مجید سرسنگی در پایان سخنانش، گفت: بنابراین امیدواریم که کسانی که به هر نحو و در هر بخشی مسئولیت دارند و وظیفه حمایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان را بر عهده دارند، خودشان را به این نسل نزدیک‌تر کنند و پرسش‌ها و نیاز‌های آن‌ها را بشناسند. برخی فکر می‌کنند با بی‌توجهی به پرسش‌ها یا پاک کردن مسائل، اصل ماجرا نیز از بین می‌رود، در صورتی که ما باید بتوانیم با منطق و دید و فهم درست پرسش‌های نسل جوان را پاسخ دهیم و بسیاری از بی‌اعتمادی‌ها و سوءتفاهم‌ها از بین خواهد رفت.

نظر شما