شناسهٔ خبر: 26232881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

خبرچین

نامه؟! کدام نامه؟!

یادتان هست آن شبی که جناب جهانگیری با قاطعیت فرمودند که دلار اصلا 7000 تومان نیست و تنها 4200 تومان است، چقدر همه خوشحال شدند که دولت جلوی گرانی را گرفت و دیگر داستان صف‌های طولانی برای خرید ارز به پایان رسید؟ حالا یک نماینده گفته همین دلار جهانگیری به دلیل آن‌که در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته، رانتی 110میلیارد تومانی ایجاد کرده و کلی بابک زنجانی جدید پدید آورده است. البته این عدد 110 میلیارد تومان هنوز حکم پول توجیبی آقا بابک را دارد ولی از این ماجرا درس گرفتیم که از هر تصمیمی برای ارزانی دلار نباید استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

فراموش که نکردهاید یک بار در همین ستون به دونالد ترامپ لقب «منهای یک» دادیم؟ ترامپ در راستای تائید این نام، دوباره از یک نهاد دیگر خارج شد و اینبار به نام حمایت از اسرائیل، شورای حقوق بشر سازمان ملل را زیر پا گذاشت تا نشان دهد همه دغدغههای حقوق بشری فقط یک شوخی بود. البته آمریکا قبلا هم با حملات خود به این و آن کشور، نشان داده بود که با مردم جهان خیلی شوخی دارد.

این داستان نامه مذاکره ایران و آمریکا هر روز ابعاد تازهتری پیدا میکند. پس از آنکه دیروز جامجم در گزارشی نشان داد که کلا امضاکنندگان این نامه بجز چند نفر، نامهای تکراری همه نام‌‌های ضدانقلابی هستند و اصلا وزن سیاسی خاصی ندارند، یک فرد شناختهشده امضاکننده این نامه مدعی شده که اصلا نامه را ننوشته و کلا نامهای نبوده که او امضا کند و فقط تحلیلش این بوده که مذاکره چیز خوبی است! اگر همه تحلیلهای این تحلیلگران دعوتکننده به مذاکره مثل همین تحلیل نامه اخیرشان باشد، باید در تعریف عبارت تحلیلگر و سیاستمدار تجدیدنظر کرد.

نظر شما