شناسهٔ خبر: 26228212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 ظريف به شروط 12 گانه وزير امور خارجه آمريکا پاسخ داد

دکتر محمد جواد ظريف در مقاله بسيار مهمي به شروط 12 گانه وزير امور خارجه آمريکا پاسخ داد .

به گزارش ايسنا، دکتر محمد جواد ظريف در مقاله بسيار مهمي به شروط 12 گانه وزير امور خارجه آمريکا پاسخ داد و طي آن اهم مطالبات دولت و ملت ايران از دولت آمريکا را برشمرد.

اعتراض عراقچي به مقامات فرانسوي در مورد فعاليت گروهگ منافقين در اين کشور

پنجمين دور گفت‌وگوهاي سياسي ايران و فرانسه در تهران برگزار شد.

به گزارش ايسنا، در چارچوب رايزني‌هاي مستمر سياسي ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري فرانسه، پنجمين دور گفت‌وگوهاي سياسي دوجانبه به رياست سيد عباس عراقچي معاون سياسي وزارت امور خارجه و مونتاين، دبيرکل وزارت اروپا و امور خارجه جمهوري فرانسه در تهران برگزار شد.

مبارزه با گروه هاي تکفيري - تروريستي يکي از ديگر از موضوعات مورد گفت‌وگو بود. در ادامه مباحث، عراقچي نسبت به استمرار حضور گروهک تروريستي منافقين و فعاليت آنان در خاک فرانسه اعتراض کرده و خواستار ممانعت از اقدامات اين گروهک تروريستي در فرانسه شد. طرف فرانسوي تاکيد داشت که فرانسه با هوشياري کامل بر فعاليت کليه گروه‌هايي که سابقه فعاليت تروريستي دارند نظارت مي کند.

سه زنداني ايراني در عمان آزاد شدند

سه تن از زندانيان ايراني در عمان مشمول عفو سلطان قابوس پادشاه عمان قرار گرفتند و آزاد شدند.

به گزارش ايسنا، سفارت ايران در عمان با اعلام اين خبر اعلام کرد: سه تن از زندانيان ايراني در اقدامي انسان دوستانه به مناسبت عيد سعيد فطر مشمول عفو سلطان قابوس قرار گرفتند و آزاد شدند.

بنابر اعلام نمايندگي ايران در اين کشور عربي اتهام دو تن از اين زندانيان حمل مواد مخدر و سومي نيز ورود غير مجاز به آب‌هاي عمان بوده است .گفته مي شود در حال حاضر حدود 100 ايراني در عمان زنداني هستند که جرم اکثر آنها حمل و نقل مواد مخدر بوده است.

نتانياهو از خروج آمريکا از شوراي حقوق بشر استقبال کرد

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي از تصميم آمريکا براي خروج از شوراي حقوق بشر استقبال کرد.به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتد پرس، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در توئيتر خود نوشت: اسرائيل از دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري، مايک پامپئو، وزير خارجه و نيکي هيلي، سفير آمريکا در سازمان ملل متحد بابت تصميم شجاعانه آنها عليه رياکاري و دروغ‌هاي به اصطلاح شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد سپاسگزار است.

انتقاد پاپ از سياست‌ مهاجرتي ترامپ

پاپ فرانسيس از سياست‌هاي دولت ترامپ در خصوص جدا کردن والدين و کودکان در مرز اين کشور با مکزيک انتقاد کرد و گفت، پوپوليسم پاسخي براي مشکل مهاجران جهان نيست.به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، پاپ فرانسيس حمايت خود را از انتقادات مطرح شده عليه جدايي کودکان از والدينشان در مرز آمريکا و مکزيک ابراز کرد و اين اقدام را "در تضاد با ارزش‌هاي اخلاقي و کاتوليک" دانست.

اردوغان: به عمليات‌ در سوريه و عراق ادامه مي‌دهيم

رجب طيب اردوغان، رئيس جمهوري ترکيه اعلام کرد: ترکيه به از بين بردن مواضع نيروهاي پ.ک.ک در کوه‌هاي قنديل در شمال عراق و عمليات خود در سوريه ادامه خواهد داد.به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آناتولي، رئيس جمهوري ترکيه در واکنش به انتقادات کمال قليچدار اوغلو رهبر حزب مردم جمهوري‌خواه و محرم اينجه نامزد اين حزب در انتخابات رياست‌جمهوري درباره عمليات در خارج از کشور اعلام کرد: ما بسياري از مواضع پ.ک.ک را از بين برديم و از اين پس هم به مبارزاتمان ادامه مي‌دهيم.اردوغان تاکيد کرد، نيروهاي ترکيه به عمليات خود براي نابودي مقرهاي افراد مسلح کرد در سوريه و عراق ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها:

نظر شما