شناسهٔ خبر: 26210090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

احمدی در گفتگو با دانشجو:

طراحی نرم‌افزار تشخیص بیماری‌های طیور در دانشگاه آزاد محمودآباد/ برای مجموعه ورزشی رو باز به دنبال سرمایه‌گذار هستیم

دانشجویان کامپیوتر دانشگاه آزاد محمودآباد برای تشخیص بیماری‌های طیور، در حال طراحی نرم‌افزاری هستند که به راحتی می‌تواند بیماری‌های دام را تشخیص دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه آزاد اسلامی مرکز محمودآباد در سال ۱۳۸۴ با پیگیری‌ها و تلاش نماینده و مسئولان وقت شهرستان شروع به فعالیت کرد.
این مرکز آموزشی در ابتدا با چهار کارمند و چهار کلاس درس در ساختمان اجاره‌ای در دو رشته تحصیلی در مقطع کاردانی کامپیوتر و حسابداری با پذیرش ۱۴۰ دانشجو شروع به کار کرد.
 
تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه ۱۵ نفر و تعداد دانشجویان این مرکز آموزشی در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دانشجوست که در ۳۵ رشته مشغول به تحصیل هستند. این مرکز آموزشی هم اکنون دارای ۸ رشته در مقطع کاردانی و ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی و ۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد است. در گفتگو با محمد احمدی، رئیس دانشگاه آزاد محمودآباد به تشریح فعالیتهای این دانشگاه پرداختیم.
 
دانشجو: در سال جاری چه برنامه‌ها و فعالیت هایی در دانشگاه محمودآباد اجرا خواهد شد؟
برنامه‌های دانشگاه آزاد محمودآباد برای سال جاری در چند بخش تقسیم می‌شود که در بخش معاونت دانشجویی با خرید تجهیزات آشپزخانه، سلف سرویس و بوفه سامان دهی شده است و سعی داریم برای طرح مجموعه ورزشی روباز در دانشگاه سرمایه گذار پیدا کنیم. این مجوعه ورزشی دارای چند زمین تنیس، والیبال وچند منظوره آسفالته است.
 
در بخش‌های دانشجویی،  سعی داریم  با  فعال سازی تشکل‌های اسلامی سیاسی و بسیج دانشجویی و برگزاری اردوی راهیان نور فعالیت بیشتر داشته باشیم؛ البته لازم به ذکر است که تشکل‌های دانشجویی دانشگاه خیلی فعال هستند.

دانشجو: آیا دانشگاه آزاد محمودآباد در بخش‌های پژوهشی فعالیت دارد؟
بله، به طوریکه در بخش پژوهشی، دانشجویان رشته کامپیوتر، نرم افزاری  را   برای تشخیص بیماری‌های طیور آماده می‌کنند و با وجود این نرم افزار دامپزشکان به راحتی می‌توانند بیماری‌های دام را تشخیص دهند.
در بخش پژوهشی، دانشجویان رشته کامپیوتر نرم افزاری برای تشخیص بیماری‌های طیور را آماده می‌کند و با وجود این نرم افزار دامپزشکان به راحتی می‌توانند بیماری‌های دام را تشخیص دهند.

دانشجو: ارتباط دانشگاه با دانشجو چگونه است؟
روز‌های شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مدیران دانشگاه، ملاقات عمومی داریم و  دانشجویان در این ملاقات مشکلات خود را مطرح می‌کنند؛ البته در روز‌های دیگر هم جوابگوی دانشجویان هستیم و اعضای تشکل‌های دانشجویی عضو شورای فرهنگی دانشگاه هستند.

دانشجو: آیا تا کنون دانشگاه آزاد محمودآباد رتبه‌ای کسب کرده است؟
بله. دانشگاه آزاد محمود آباد در استان جزو سه دانشگاهی بوده که از لحاظ مالی، تراز مثبت داشته است.
 
دانشجو: امکانات رفاهی دانشگاه چگونه است؟
کلاس‌های دانشگاه مجهز به سیستم خنک کننده است و سعی می‌کنیم کتاب های کتابخانه دانشگاه را بر اساس نیاز دانشجویان تهیه کنیم  همچنین برای امتحانات مکانی مناسب برای درس خواندن دانشجویان در نظر گرفتیم.
 
دانشجو: در مورد برنامه فرهنگی دانشگاه توضیح دهید
دانشگاه برنامه‌هایی چون اردوی راهیان نور، طرح ولایت مشهد و اردو‌های جهادی برای دانشجویان برگزار می‌کند که در اردو‌های جهادی حدود ۲۰ دانشجو در حوزه‌های آموزش و عمرانی در مناطق محروم حضور دارند.

 برنامه‌ فرهنگی دیگری که برای ما اهمیت دارد، یادواره شهداست. شهدا در دانشگاه نباید فقط به عنوان یک نماد مطرح باشند و این حضور باید کاربردی بوده و روح فرهنگ ایثار و شهادت را در کالبد دانشگاه دمیده شود.
 
در این راستا اجرای برنامه‌هایی از قبیل ترویج ادبیات دفاع مقدس در دانشگاه، شب شعر شهدا و برنامه‌های هنری با درون مایه ایثار و دفاع مقدس، خاطره گویی و روایت گری (که توسط فرماندهان جنگ، جانبازان و خانواده شهدا بالاخص مادران شهدا انجام می‌شود)، نقد کتاب‌های دفاع مقدس و ارزشی، برگزاری آیین‌ها و ادعیه در جوار مزارشهدای گمنام دانشگاه را در دستور کار داریم.

برنامه‌های فرهنگی دانشگاه باید با محوریت شهدا باشد. در نظر است یک برنامه مدون با استفاده از مناسبت‌های درج شده در تقویم و در قالب ۴ موردی که ذکر شد، طرح ریزی شود که مسئولیت این امر با دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی دانشگاه است.
 
دانشجو: در مورد برنامه‌های ورزشی دانشگاه نیز توضیح دهید
یکی از برنامه‌های ما تشکیل شورا و انجمن ورزشی و پایه ریزی برای تمرکز یک یا چند رشته ورزشی در این دانشگاه است. جذب و حمایت از ورزشکاران ملی در سطح شهرستان و استان مازندران یکی از اهداف ماست و تلاش داریم که در قسمت آموزشی دانشگاه از آن‌ها حمایت کنیم.
.جذب و حمایت از ورزشکاران ملی در سطح شهرستان و استان مازندران یکی از اهداف ماست

بحث ورزش در دانشگاه آزاد محمودآباد اهمیت خاصی دارد و با اساتید با تجربه‌ای در سطح ورزش آشنا شدیم؛ وقتی ورزش و تحصیل را در تعامل دو طرفه قرار دهیم، به این نتیجه  می‌رسیم که جامعه به ورزشکاران احتیاج دارد.

 این دانشگاه در ورزش والیبال دانشجویی بسیار پیشرفت خوبی داشته و همیشه در مسابقات استانی روی سکو بوده است. در ورزش دارت نیز در سطح استان خوب مطرح شدیم؛ همچنین در کشتی ورزشکاران خوب و در شنا، نجات غریق‌های ماهری داریم.
 
به طور کلی شهرستان محمود آباد در سطح ورزش توانسته در استان مورد توجه قرار گیرد. در این شهرستان یک خانواده ۴ نفری داریم که همه آن‌ها در رشته کاراته درخشیده اند.
 
دانشجو: ظاهرا دانشگاه ازاد محمودآباد در مسابقات ادواری طناب کشی و دارت رتبه اول کسب کرده، در این مورد توضیح دهید؟
مسابقات ادواری طناب کشی و دارت بین دانشجویان دانشگاه‌های آزاد واعضای هئیت علمی و کارکنان دانشگاه در واحد نور برگزار شد که اعضای هیات علمی و تیم کارکنان دانشگاه آزاد واحد محمود آباد مقام اول طناب کشی و مقام نایب قهرمانی در مسابقات دارت استان مازندران را بدست آوردند.
 
دانشجو: برای گسترش ورزش در دانشگاه اقدامی انجام داده اید؟
بله. در این راستا تفاهم نامه‌ای با هیات همگانی شهرستان محمود آباد امضاء شده که ورزش همگانی را در دانشگاه توسعه بدهیم و در ادامه آن نیز شورای ورزشی دانشگاه آزاد واحد محمود آباد هر ماه برگزار می‌شود.
 
در سیاست‌های اخیر دانشگاه آزاد؛ مدیران دانشگاه دید جدید و بهتری به ورزش در دانشگاه‌های آزاد دارند. بودجه ورزش در اختیار دانشگاه آزاد قرار داده شده واین بودجه باید صرف امور ورزشی شود. در دانشگاه آزاد محمود آباد قهرمانان تیم ملی مشغول به تحصیل هستند که این امر باعث افتخار دانشگاه و استان مازندران است.
در دانشگاه آزاد محمود آباد قهرمانان تیم ملی مشغول به تحصیل هستند که این  باعث افتخار دانشگاه و استان مازندران است.
 
 

نظر شما