شناسهٔ خبر: 26207959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

دوستی اینستاگرامی برای سرقت مسلحانه

مرد جوان که بعداز طرح دوستی با دختران و پسران جوان به خانه آنها راه می‌یافت و مسلحانه اموالشان را سرقت می‌کرد، زمانی که در گرمخانه پنهان شده بود، بازداشت شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، اوایل خرداد امسال پسر جوانی با حضور در پلیس آگاهی تهران از پسرجوانی به اتهام سرقت مسلحانه اموالش شکایت کرد و به افسر تحقیق گفت: چند هفته پیش برای عکاسی با دوربین قدیمیام به پارک رفته بودم که باجوانی آشنا شدم و عکسی از وی گرفتم، پس از این دوستی ارتباطمان تلفنی و اینستاگرامی ادامه داشت تا اینکه او یک روز برای گرفتن عکسهای چاپ شده به خانهام آمد.

وی افزود: او مرا با سلاح کلتی که همراهش بود تهدید به مرگ کرد و پول، اموال قیمتی و لپتاپم که اطلاعات و عکسهای خصوصی و خانوادگیام در آن بود را سرقت کرد و متواری شد. بعد تماس گرفت و تهدید کرد که اگر پول ندهم، اطلاعات و عکسها را در اینستاگرام منتشر میکند و مرا به دردسر میاندازد.

پلیس در جستوجوی متهم بود که چند دختر و پسر دیگر نیز که در جریان دوستی خیابانی یا اینستاگرامی در دام همان متهم فراری گرفتار شده بودند و مسلحانه اموالشان سرقت شده بود، در پلیس آگاهی حاضر و از متهم شکایت کردند. سرانجام ردپای دزد 30 ساله به نام وحید دو روز پیش در گرمخانهای به دست آمد و او بازداشت شد. متهم به افسر تحقیق گفت: وضع مالی مان خوب نبود و اختلافهایی با خانوادهام داشتم. در پی اختلاف با خانوادهام چند سال پیش از آنها جدا شدم و از هم خبر نداریم. مدتی در یک شرکت صوتی و تصویری کار کردم، اما به خاطر درگیری و اختلاف با مدیرم اخراج شدم. بعداز آن کارهای مختلف انجام دادم و این اواخر هم تکدی میکردم.

وی افزود: شبها در بوستانها میخوابیدم و سرانجام سر از یک گرمخانه در آوردم. در آنجا افراد سارق، معتاد و کارتنخواب هم بودند. چند خلافکار هم آنجا بودند. من از ترس اینکه بلایی سرم نیاورند، از یک اسباببازیفروشی سلاح کلت قلابی خریدم. بعد تصمیم گرفتم دزدیهای مسلحانه خیابانی انجام دهم که ناکام ماندم.

سارق ادامه داد: در ادامه با جا زدن خود به عنوان مهندس و فردی پولدار در اینستاگرام و نیز بوستانهای سطح شهر طرح دوستی با دختران و پسران جوان میریختم و بعد از جلب اعتمادشان به خانههایشان میرفتم و با سلاح قلابی آنها را تهدید کرده و اموال قیمتی، پول و لپ‌‌‌تاپهایشان را سرقت میکردم. لپتاپها و اموال را میفروختم اگر عکسهای خصوصی در لپتاپها بود به بهانه منتشر نکردن آنها، اخاذی میکردم.

با دستور قضایی تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم متهم جوان ادامه دارد .

نظر شما