شناسهٔ خبر: 26191040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خبرگزاری دانشجو گزارش می‌دهد

سهل‌انگاری دانشگاه، دریافت مدرک را چند سال‌ به تعویق انداخت/ راهکار مسئولان: دانشجویان به جای دانشگاه پول بدهند!

تعدادی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۲ خراسان رضوی در اعتراض به عدم دریافت مدارک تحصیلی خود تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، تعدادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۲ خراسان رضوی روز گذشته در اعتراض به عدم دریافت مدارک تحصیلی خود تجمع کردند.

 

تاریخ اعتبار مدرک موقت دوره کاردانی‌مان تمام شده است/ نیاز به اصل مدرک داریم

یکی از دانشجویان معترض در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: چهار سال است که از این مرکز آموزش عالی فارغ التحصیل شدم؛ اما متاسفانه هربار به دلایل مختلف مدارک تحصیلی ما را نمی دهند و دائما در حال رفت و آمد هستیم. بارها رئیس مرکز و رئیس آموزش به ما وعده داد که می توانیم مدرک تحصیلی خود را دریافت کنیم؛ اما متاسفانه این وعده ها هیچگاه عملی نشد.

 

این دانشجوی معترض در تشریح مشکلات خود گفت: ما به صورت کامل با دانشگاه تسویه حساب مالی کردیم؛ اما حالا متوجه شدیم که مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر خراسان رضوی سهم مالی مرکز جامع علمی کاربردی را پرداخت نکرده و این مسئله باعث شده است که مرکز جامع علمی کاربردی نیز مدارک ما را صادر نکند.

 

وی ادامه داد: قطعا با مدرک تحصیلی موقت که اعتبارش هم به پایان رسیده است، نمی توانیم کاری پیش ببریم و برای مشغول شدن به کار نیاز به اصل مدرک تحصیلی داریم.

 

هنوز موفق به دریافت مدرک تحصیلی کاردانی خود نشدم

یکی از دیگر دانشجویان فارغ التحصیل رشته گرافیک نیز گفت: من ورودی سال 88 دوره کاردانی و ورودی سال 91 در دوره کارشناسی در این مرکز آموزشی هستم؛ اما متاسفانه هنوز موفق به دریافت مدرک تحصیلی خود حتی در دوره کاردانی نشدم.

 

وی ادامه داد: مسئولین با بررسی گواهی ها می گویند که هنوز گواهی تحصیلی شما صادر نشده؛ مگر امکان پذیر است بعد از این همه سال مدرک تحصیلی صادر نشده باشد؟! با وجودی که ما کل شهریه خود را به دانشگاه پرداخت کردیم، به ما می گویند که باید سهم 15 درصدی دانشگاه را به مرکز جامع علمی کاربردی را نیز خودتان پرداخت کنید؛ در صورتی که این سهم را باید خود دانشگاه پرداخت می کرده است.

 

دانشجویان فعلا خودشان سهم دانشگاه را به مرکز جامع علمی کاربردی پرداخت کنند!

خوشبخت، نماینده ریاست مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد،  گفت: متاسفانه یک دانشجو به خاطر برخوردهای لفظی که با یکی از مسئولین دانشگاه داشت، در فضای مجازی اقدام به انتشار مطلب کذبی کرد و در این مطلب مدعی شد که این مرکز آموزشی قرار است به زودی جمع شود و مسئولین این مرکز می خواهند از کشور فرار کنند!

 

خوشبخت افزود: بعد از انتشار این مطلب، روز گذشته تعداد زیادی از دانشجویان به این مرکز مراجعه کرده و مدعی شدند که باید به سرعت مدرک تحصیلی ما را بدهید؛ چون شما قرار است فرار کنید! ما به دانشجویان اعلام کردیم که این مسئله صحت ندارد و دانشگاه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

نماینده ریاست مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر خراسان رضوی افزود: دانشجویان تحت تاثیر قرار گرفته و شروع به شعار کردند و ما از دانشجویان فرصت خواستیم که اجازه بدهند تا ما کارهای دانشجویان را انجام بدهیم؛ متاسفانه عده ای از دانشجویان و بعضا غیر دانشجو از این فضا سوء استفاده کردند و با هجوم به اموال دانشگاه، به کتابخانه و گلخانه حمله کردند و تعدادی کتاب و همچنین چند مانیتور را با خود بردند.

 

وی اظهار داشت: هیچ مشکلی در فضای این مرکز وجود ندارد و دانشجویان با مراجعه به این مرکز می توانند مشکلات خود را پیگیری کنند. همچنین امتحانات دانشجویان هم بدون هیچ مشکلی درحال برگزاری است.

 

خوشبخت با تایید این ماجرا که این مرکز آموزشی حق 15 درصدی مرکز جامع علمی کاربردی را پرداخته نکرده است و به همین دلیل دانشجویان برای دریافت مدرک تحصیلی به مشکل برخورده کرده اند، گفت: دانشجویان در روز اول ثبت نام باید 15 درصد مبلغ شهریه را به عنوان حق مرکز جامع علمی کاربردی به حساب خزانه این دانشگاه واریز کنند و مابقی این مبلغ را به این مرکز بدهند؛ اما دانشجویان کل مبلغ را به مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۲ خراسان رضوی پرداخت کردند و این مبلغ هم متاسفانه به علت سهل انگاری یک مسئول به مرکز جامع پرداخت نشده است.

 

نماینده ریاست مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر خراسان رضوی بیان کرد: ما به دانشجویان پیشنهاد دادیم که برای حل مشکل، فعلا خودشان این مبلغ را به مرکز جامع علمی کاربردی پرداخت کنند و پس از پرداخت با مراجعه به دانشگاه پیگیر این پول شوند و کم کم پول خود را دریافت کنند؛ چون با هجمه دانشجویان قطعا نمی شود این هزینه را پرداخت کنیم.

نظر شما