شناسهٔ خبر: 26182517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

توضيح نوبخت درباره افزايش حقوق کارمندان دولت

سخنگوي دولت نوشت: افزايش و واريز حقوق، بجز تأمين بودجه، نيازمندِ صدورِ احکام حقوقي جديد از جانب دستگاه‌هاست.

به گزارش ايسنا، محمدباقر نوبخت در آخرين توئيت خود نوشته است: همانگونه که در نشست خبري گفتم بر اساس توافق سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داري کل، اعتبارات موردنياز براي پرداخت حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با احتساب افزايش مصوب سال 97، تأمين و تخصيص يافته است. اما واريز حقوق بجز تأمين بودجه نيازمند صدور احکام حقوقي جديد از جانب دستگاه‌هاست.

وي در اين مطلب يادآور شده است: من در نشست خبري هم از همه دستگاه‌ها خواستم که هر چه سريعتر نسبت به صدور احکام جديد اقدام کنند.

عضو کميسيون عمران مجلس:

خواب سرمايه در واحدهاي نيمه تمام مسکن مهر به ضرر کشور است

عضو کميسيون عمران مجلس، از طولاني شدن روند تکميل واحدهاي مسکن مهر در کشور انتقاد کرد و گفت: در نظر گرفتن اعتباري مشخص در بودجه 98 راهکاري براي اتمام طرح مسکن مهر در کشور است.

به گزارش خانه ملت، سيدکمال الدين شهرياري، با انتقاد از طولاني شدن روند تکميل واحدهاي مسکن مهر در کشور، گفت: اکثر قريب به اتفاق اين واحدها اکنون آماده بهره برداري است اما به علت کمبود زيرساخت ها و تاسيسات شهري قابل استفاده نيست.

نماينده مردم تنگي و دشتستان در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به بازديد کميسيون عمران مجلس از مسکن مهر پرند، افزود: بسياري از اين واحدها با مشکل نبود آب، برق، گاز و ساير زيرساخت ها مواجه هستند که اين مشکل در ساير واحدهاي مسکن مهر نيز مشهود است.

وي با بيان اينکه عدم تکميل زيرساخت هاي مسکن مهر طولاني شدن روند بهره برداري از اين واحدها را در پي دارد، تصريح کرد: بايد بدانيم هر چه زمان بهره برداري از اين واحدها بيشتر شود مستهلک شدن بنا و درپي آن هزينه هاي کشور براي نگهداري اين سازه ها بيشتر خواهد شد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با تاکيد بر اينکه رها شدن واحدهاي مسکن مهر به صورت نيمه کاره خواب سرمايه را در پي دارد، افزود: متاسفانه مجلس نيز نتوانسته راهکار عملي براي تکميل طرح مسکن مهر ارايه کند.

شهرياري با بيان اينکه مجلس به ويژه کميسيون عمران آن بايد نشستي با حضور وزراي راه و شهرسازي، نيرو، نفت و رئيس سازمان برنامه و بودجه براي تسريع در تکميل واحدهاي مسکن مهر برگزار کند، گفت: مجلس بايد از وزارت راه و شهرسازي بخواهد که با ذکر آمار دقيق نيازهاي زيربنايي و تاسيسات شهري طرح هاي مسکن مهر را در نقاط مختلف کشور احصا کرده و به عنوان تقاضا در جلسات تخصصي از مسئولان مربوطه مطرح کند.

وي ادامه داد: در قبال مطالبات وزارت راه و شهرسازي در حوزه مسکن مهر وزراي نيرو و نفت بايد نسبت به تامين اين زيرساخت ها و تاسيسات زيربنايي اعتبار مورد نياز خود را ضمن اعلام آمادگي براي اجراي اين طرح ها اعلام کنند.

پيشنهاد اختصاص منابع براي تکميل مسکن مهر

اين نماينده مردم در مجلس دهم، افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور نيز بايد در تدوين بودجه سال 98 کل کشور اعتبار مورد نياز براي تسريع در تکميل واحدهاي مسکن مهر را در نظر بگيرد.

عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه با برگزاري نشست هاي صرف مشکل واحدهاي مسکن مهر مرتفع نخواهد شد، يادآور شد: تا زماني که به صورت عملي اعتبار تکميل واحدهاي مسکن مهر در بودجه کشور ديده نشده و به دستگاه هاي اجرايي تخصيص داده نشود تکميل اين واحدها ممکن نخواهد بود.

کاهش 80 درصد آنفلوآنزاي طيور

رئيس سازمان دامپزشکي از کاهش بيش از 80 درصدي کانون‌هاي بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و اقدامات انجام شده، پيش‌بيني مي‌شود امسال ديگر شاهد طغيان اين بيماري نباشيم و بتوانيم آن را تا پايان سال جاري ريشه‌کن کنيم.

به گزارش ايسنا، بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در سويه‌هاي مختلف از H5N8 تا H5N6 و ديگر گونه‌ها طي سال‌ها و دهه‌هاي گذشته به کشور وارد شده و سالانه از جمعيت طيور تلفات مي‌گيرند که البته اين بيماري به عنوان يک ويروس مشترک بين انسان و طيور آمار ابتلا و تلفات مختلفي در طول ساليان متمادي در ميان جمعيت انساني نيز داشته است اما طي سال‌هاي اخير يعني از مهرماه سال 1395 تاکنون آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان تحت تيپ و سويه‌هاي H5N8 و H5N6 در کشور بروز پيدا کرده و البته H5N8 طغياني شده بود که تلفات بسيار بالا و کم‌سابقه‌اي از طيور تخم‌گذار گرفته است.

در اين راستا سازمان دامپزشکي اقدامات مختلفي از شناسايي کانون‌هاي بيماري‌زا تا معدوم‌سازي گله‌هاي آلوده و مبتلا به اين بيماري را در دستور کار قرار داده و نتيجه آن شد که طي دو سال اخير بالغ بر 40 ميليون قطعه مرغ تخم‌گذار از سالن‌هاي پرورشي حذف شد.

عليرضا رفيعي‌پور- رئيس سازمان دامپزشکي - اواخر سال گذشته درباره وضعيت اين بيماري و مقابله با آن به ايسنا گفته بود که اگر شرايط و رويه‌هاي کنوني در سال آينده نيز ادامه پيدا کند، ميزان تلفات اين بيماري تا دو برابر امسال يعني بيش از 40 ميليون قطعه طيور افزايش پيدا مي‌کند. اما اگر اين دستورالعمل کاملا اجرايي شود ديگر شاهد آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان به صورت اپيدمي و سونامي نخواهيم بود که البته در اين ميان، نام همه متوليان و مسئولان دولتي و خصوصي که کوتاهي کنند، اعلام مي‌شود.

حالا پس از گذشت حدود سه ماه از اين اظهارات به نظر مي‌رسد با کاهش شديد کانون‌هاي بيماري‌ آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان مواجه بوده‌ايم، چرا که به گفته اين مقام مسئول، با توجه به روند رو به رشد آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در سال گذشته و حتي اوايل امسال نگراني جدي در زمينه دامپزشکي داشتيم، چرا که چرخش ديروز با شدت و حدت زيادي انجام مي‌شد و ما طي ماه‌هاي گذشته و از اواخر فروردين ماه با توجه به اقدامات مناسب انجام شده که دقيقا بر پايه مصوبات ستاد مبارزه با اين بيماري بود، روند کاهشي بروز بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان را در کشور مشاهده کرديم.

برچسب‌ها:

نظر شما