شناسهٔ خبر: 26158930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

العبادی: تلاش‌ها برای به انحصار درآوردن سلاح ادامه دارد

نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق امروز (یکشنبه) بر اهمیت بی‌طرف ماندن نیروهای مسلح و دور کردن آنها از اختلافات سیاسی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق در دیدار با فرماندهان امنیتی و نظامی در مقر فرماندهی عملیات مشترک بر اهمیت بی‌طرف ماندن نیروهای مسلح و دور کردن آنها از اختلافات سیاسی تاکید کرد و گفت، نیروهای مسلح باید به حفاظت از شهروندان بپردازند.

وی افزود: با چالش‌های وجودی روبرو شدیم و قوی‌تر و با اتحاد بیشتری از این چالش خارج شدیم.

العبادی در این دیدار بر منحصر شدن سلاح به دولت تاکید کرد و گفت، اقدامات برای انحصار سلاح در حال انجام است و داشتن هر گونه سلاح خارج از اختیار دولت سلاح تعدی و آشوب محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد، پس از مبارزه با داعش دومین نبرد ما جنگ علیه فساد است و باید نهادهای امنیتی از هرگونه فساد و شک و شبهه دور بمانند. تحقیقات درباره هرگونه شبهه‌ای در حال انجام است.

العبادی همچنین بر اهمیت تلاش‌های سازمان اطلاعات، نقش مهم آن در مرحله آتی و پیگیری باندهای تروریستی تاکید کرد.

عراق پس از گذشت سه سال و با حمایت ائتلاف بین‌المللی در دسامبر ۲۰۱۷ از بازپس‌گیری کامل سرزمین خود از کنترل داعش خبر داد که بر یک سوم مساحت این کشور کنترل داشت.

باندهای زیرزمینی داعش همچنان در سراسر عراق پراکنده هستند و به صورت تدریجی در انجام حملات خود از شیوه "جنگ‌های چریکی" استفاده می‌کنند که پیش از ۲۰۱۴ از این شیوه استفاده می‌کردند.

به دنبال تاکید مرجعیت عالی دینی بر ضرورت انحصار سلاح به دولت، العبادی در سال ۲۰۱۷ از آغاز اجرای عملیات انحصار سلاح خبر داد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما