شناسهٔ خبر: 25761955 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 مشاور سازمان سنجش خبر داد؛

ثبت‎نام بيش از 76 هزار نفر در آزمون کارداني به کارشناسي

مشاور عالي سازمان سنجش گفت: با پايان فرصت ثبت نام، بيش از 76 هزار نفر در آزمون کارداني به کارشناسي ناپيوسته سال 97 شرکت کردند.

حسين توکلي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت‎نام براي شرکت در آزمون کارداني به کارشناسي ناپيوسته سال 1397 از يکشنبه 23 ارديبهشت آغاز شد و با توجه به تمديد مهلت ثبت‎نام، متقاضيان تا پنجشنبه سوم خرداد 97 فرصت داشتند در اين آزمون ثبت‎نام کنند.

وي افزود: براساس آمار تعداد 76 هزار و 649 نفر در اين دوره ثبت‎نام کرده‎اند.

مشاور عالي سازمان سنجش افزود: پذيرش کارداني به کارشناسي ناپيوسته سال 1397 در 16 رشته از رشته‎هاي امتحاني کارداني به کارشناسي با آزمون و پذيرش در 49 کدرشته براساس سوابق تحصيلي (معدل کل مقطع کارداني) صورت خواهد پذيرفت و آزمون آن دسته از رشته‏هاي امتحاني که پذيرش آنها با آزمون است در روز جمعه 12 مرداد 97 برگزار خواهد شد.

توکلي يادآور شد: اصلاحيه سوم دفترچه راهنماي ثبت‎نام و انتخاب رشته آزمون کارداني به کارشناسي ناپيوسته سال 1397 روز 27 خرداد در سايت سازمان سنجش منتشر مي‌شود و داوطلباني که پيش از اين ثبت‎نام کردهاند مي‎توانند در روزهاي 28 خرداد تا 2 تير 97 نسبت به ويرايش اطلاعات خود اقدام کنند.

وي گفت: همچنين کساني که تاکنون ثبت‎نام نکرده‏اند در روزهاي 28 خرداد تا 2 تير 97 فرصت دارند در اين آزمون ثبت‎نام کنند.

امکان شرکت در بيش از يک رشته در آزمون دکتري وزارت بهداشت

در بيستمين نشست شوراي آموزش علوم پايه پزشکي، بهداشت و تخصصي، امکان شرکت داوطلبان واجد شرايط در آزمون مرحله دوم در بيش از يک رشته در 9 مجموعه آزمون ورودي دکتري تخصصي (Ph.D) مطابق ضوابط مربوطه و به منظور گزينش مستعدترين داوطلبان به تصويب رسيد.

به گزارش ايسنا، دکتر جمشيد حاجتي دبير شوراي آموزش علوم پايه پزشکي، بهداشت و تخصصي ضمن اعلام اين مطلب و با اشاره به برگزاري بيستمين نشست سراسري اين شورا با حضور اعضا به نقش اين دبيرخانه درراستاي تحقق برنامه‎هاي طرح تحول و نوآوري آموزش پزشکي در حوزه رشته‎هاي علوم پايه پزشکي بهداشت و تخصصي تاکيد کرد و افزود بازنگري برنامه‎هاي آموزشي و گنجاندن موضوعات مرتبط با نوآوري و کارآفريني، هماهنگي براي توليد محتواي مرتبط با موضوعات فوق در قالب آموزش مجازي و طرح نيازسنجي نيروي انساني از جمله اقدامات اين دبيرخانه در راستاي اجراي برنامه‎هاي طرح تحول در آموزش مي‎باشد.

وي با اشاره به ويژگيهاي دانشگاههاي نسل سوم، فرصتها و چالشهاي بين‎المللي سازي و لزوم توجه به ابعاد کمي و کيفي آن، ضرورت انجام اقدامات لازم جهت تقويت حضور دانشجويان دوره‏هاي تحصيلات تکميلي کليه رشته‏هاي علوم پزشکي در عرصه‏هاي باليني را مورد تاکيد قرار داد.

دکتر حاجتي با اشاره به تصويب ضوابط اجرايي مرحله دوم آزمون (مصاحبه) ورودي دکتري تخصصي (Ph.D) سال تحصيلي 98-97 و آئين‏نامه مربوطه و ظرفيت پذيرش دانشجو در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي سال 98-97 اظهار داشت امکان شرکت داوطلبان واجد شرايط در آزمون مرحله دوم در بيش از يک رشته در 9 مجموعه آزمون ورودي دکتراي تخصصي (Ph.D) مطابق ضوابط مربوطه به منظور گزينش مستعدترين داوطلبان فراهم شد.

تشييع پيکر استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران

پيکر مرحوم پروفسور عيسي نواب صبح ديروز پنجم خرداد 97 در بيمارستان شريعتي دانشگاه علوم پزشکي تهران تشييع شد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکي تهران، پيکر مرحوم پروفسور عيسي نواب با حضور استادان، اعضاي هيات‌علمي، کارکنان بيمارستان شريعتي، همکاران، دوستان و شاگردانش، صبح شنبه پنجم خرداد 97 در بيمارستان شريعتي تشييع شد.

پروفسور عيسي نواب، استاد گروه ارتوپدي بيمارستان شريعتي سه‌شنبه يکم خرداد 1397 چشم از جهان فروبست.

وي سال‌ها از اعضاي هيات‌علمي به نام و برجسته گروه ارتوپدي، پزشکي فرهيخته، نکونام و مردمي بود که دانشجويان بسياري را تربيت کرد و همواره مشوق آنان براي ارائه خدمت به مردم بود.

پروفسور نواب دوره تکميلي ارتوپدي اطفال را نيز گذرانده بود و از متخصصان برجسته دانشگاه علوم پزشکي تهران بود.

رياست بخش ارتوپدي بيمارستان دکتر شريعتي، عضويت در انجمن ارتوپدي، انجمن جراحي عمومي و انجمن ارتوپدي اطفال کشور فرانسه مسئول مشاوره و اجراي اعمال جراحي جنگ‌زدگان جنگ تحميلي در بيمارستان‌هاي ساسان و خاتم‌الانبياء، همکاري با بيمارستان امام خميني(ره)، بيمارستان وليعصر ناجا از جمله سوابق کار اين استاد برجسته بود.

از سوي صندوق رفاه؛

ارائه وام ضروري ويژه به دانشجويان دکتري ورودي قبل از 95

صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم اعلام کرد: دانشجويان ورودي سال تحصيلي 96-95 به قبل مي‏توانند از وام «ضروري ويژه دکتري» در سنوات مجاز تحصيلي بهره‏مند شوند.

صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم اعلام کرد: ثبت «وامهاي تحصيلي ويژه دکتري» نيمسال دوم سال تحصيلي 97-96 (سه ماهه بهار)، «ضروري ويژه دکتري» و «ضروري عادي» از تاريخ يک خرداد تا 20 خرداد امکان پذير است.

براي بهره‏مندي دانشجويان مستعد کم‎بضاعت و اجراي وظايف قانوني صندوق رفاه، دانشگاهها برنامه‏ريزي لازم را براي ثبت اطلاعات متقاضيان در سامانه جامع اتوماسيون فاز 2 و ارسال به موقع ليستهاي وام به صندوق رفاه دانشجويان به عمل آورند.دانشجويان ورودي سال تحصيلي 96-95 به قبل مي‏توانند از وام «ضروري ويژه دکتري» صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم در سنوات مجاز تحصيلي بهره‏مند شوند.امکان ثبت وام «تحصيلي ويژه دکتري» در سنوات مجاز تحصيلي و صرفا براي سه ماهه بهار امکانپذير است و واجدين شرايط مطابق سه ماهه قبل مي‏توانند از تسهيلات مذکور استفاده کنند.ليست وام «ضروري عادي» بايد به صورت مجزا از «وام ضروري ويژه دکتري» توسط معاونت دانشجويي دانشگاهها تاييد و ارسال شود. به دليل محدوديت اعتبار وامهاي ضروري (عادي و ويژه دکتري) صرفا از دانشجويان واجد شرايط و داراي اولويت ثبت‎نام به عمل آيد.

برچسب‌ها:

نظر شما