شناسهٔ خبر: 25747550 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

ارزیابی بیلت فولادی صادراتی ایران

صاحب‌خبر -

یه نظر می‌رسد قیمتهای افزایش یافته بیلت ایران در بازار پذیرفته شود چرا كه به دلیل نامشخص بودن آینده بازار بیلت ایران خریدارن قصد دارند تناژهای مناسبی قبل از سخت‌تر شدن شرایط رزرو كنند..
رزروهای اخیر بیلت ایران تحویل اواخر ماه جولای در محدوده ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار FOB گزارش شده است. به طور خاص ۲۰ هزار تن بیلت ایران به قیمت ۵۳۰ دلار CFR به اندونزی به فروش رسید كه معادل ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار FOB خواهد بود.
در حال‌حاضر به غیر از فولاد‌كاوه‌جنوب، دیگر تولیدکنندگان بیلت ایران سهمیه‌های خود را تا پایان ماه جولای به فروش رسانده‌اند. این شركت در آخرین حضور خود در بازار، بیلت را با قیمت ۵۱۵ دلار FOB پیشنهاد داده است. در هفته گذشته صادركنندگان بیلت ایران با قیمتهای ۵۰۰ تا ۵۱۰ دلار FOB در بازار حاضر شده بودند.
آمریكا در ۸ ماه می از معاهده هسته‌ای با ایران خارج شد و اعلام كرد تحریم‌های تجاری را مجدداً علیه ایران وضع خواهد كرد كه باعث شده ادامه خرید بیلت برای مشتریان مبهم شود.
یه نظر می‌رسد قیمتهای افزایش یافته بیلت ایران در بازار پذیرفته شود چرا كه به دلیل نامشخص بودن آینده بازار بیلت ایران خریدارن قصد دارند تناژهای مناسبی قبل از سخت‌تر شدن شرایط رزرو كنند.
در ارزیابی ۲۳ می از متال بولتن شاخص بیلت صادراتی ایران در محدوده ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار FOB قرار گرفت و نسبت به ۴۹۰ تا ۵۰۳ دلار یك هفته قبل افزایش مطلوبی داشت.
در آخرین معاملات انجام شده محموله‌ای از بیلت ایران به قیمت ۵۴۱ دلار CFR به تایلند به فروش رسید كه معادل ۵۱۰ دلار FOB می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          نمودار تغییرات شاخص بیلت صادراتی ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا كنون

نظر شما