شناسهٔ خبر: 25741688 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

کي‌روش: بعد از جام جهاني از ايران مي‌روم

آيا سرمربي پرتغالي تيم ملي رفتني است؟

صاحب‌خبر -

کارلوس کي‌روش که از اوريل 2011 هدايت تيم ملي فوتبال ايران را برعهده گرفته، پيشنهاد تمديد قرارداد شش ماهه از فدراسيون ايران دريافت کرده تا تيم ملي ايران را در مسابقات جام ملت هاي آسيا هدايت کند اما اين مربي 65 ساله تصميم گرفته بعد از جام جهاني 2018 به همکاري خود پايان دهد؛ جامي که در آن با اسپانيا، پرتغال و مراکش همگروه خواهد بود.

کي روش در اين باره به رويترز گفت:« تقريبا يک سال از صعود ما به جام جهاني گذشته و اين حقيقت دارد که آنها به من قراردادي شش ماهه براي هدايت ايران در جام ملت‌هاي آسيا پيشنهاد داده‌اند، اما اين پيشنهاد در حد انتظارات من نبود.

پرونده مذاکرات ديگر بسته شده و براي من تمام شده است. پيش از اينکه به استانبول بياييم، قرار بود فدراسيون در مورد پيشنهادش تجديد نظر کند اما آنها اطلاعي به من ندادند. بنابراين، اکنون ديگر بايد اين مسئله را فراموش کنيم و به پيش برويم.»

کي روش که قصد داشت بعد از جام جهاني بازنشسته شود و زمان بيشتري با خانواده‌اش بگذراند، حالا مي‌خواهد اولين مربي شود که 5 بار به جام جهاني صعود کرده است. کارلوس آلبرتو پريرا و بورا ميليتونوويچ مربياني هستند که 5 بار در جام جهاني شرکت داشتند البته تفاوت آنها با کي روش اين است که آنها مربي تيم هاي ميزبان جام جهاني نيز بودند. کي روش با آفريقا به جام جهاني کره و ژاپن صعود کرده و سپس پرتغال و در دو تورنمنت با ايران نيز در اين رقابت حاضر بوده و اکنون آماده است با کشوري ديگر به جام جهاني 2022 قطر صعود کنند.

او در اين خصوص اظهار داشت: «اين فکر در ذهن من رشد کرد و من بيشتر درباره اين فرصت يگانه تاريخي به فکر فرو رفتم. براي اينکه تبديل به تنها مربي تاريخ شوم که با 5 کشور به جام جهاني صعود کرده است. حالا علاقه و انگيزه من افزايش بيشتري پيدا کرده و اين مهم ترين هدف و انتظار من از خودم خواهد بود.»

سرمربي تيم ملي ايران تاکيد کرد: «من دو پيشنهاد دارم، يکي از آفريقا و ديگري از آسيا. اين دو تيم براي صعود به جام جهاني 2022 شانس خواهند داشت و اگر اين اتفاق نيفتد، به دو پيشنهادي که از انگليس دارم فکر خواهم کرد.»

به گزارش آفرينش، اين صحبت ها در حالي از سوي کي روش مطرح مي شود که به نظر مي رسد سرمربي پرتغالي تيم ملي در حال ارزيابي فدراسيون فوتبال براي گرفتن امتيازات بيشتر است. کي روش به خوبي مي داند که شايد در کمتر کشوري بتواند دستمزد ساليانه 2 ميليون يورويي (منهاي پاداش و مزايا) را دريافت کند. قطعا سرمربي پرتغالي تيم ملي آگاه است که در هيچ کشوري، فرمانرواي مطلق فدراسيون نيست و مثل ايران برخي عزل و نصب ها با نظر او صورت نمي گيرد. بنابراين به دنبال راهي است تا به طور غيرمستقيم، با به صدا درآوردن زنگ خطر براي فوتبال ايران و هشدار درخصوص بازگشت به دوران ماقبل خودش، فشار افکار عمومي و رسانه ها را روي مسئولان فدراسيون زياد کند و سئول نشين ها را ترغيب به امضاي قرارداد تا پايان جام جهاني 2022 کند؛ جامي که با افزايش تعداد تيم هاي حاضر بدون شک صعود به آن راحت تر ازهر زمان ديگري است و نيازي به هزينه هاي گزاف براي استخدام مربيان گران قيمتي چون کي روش نيست. به هر حال بايد منتظر نتايج تيم ملي در جام جهاني روسيه ماند و قبل از آن، با قطعيت نمي توان در مورد رفتن يا ماندن کي روش صحبت کرد.

نظر شما