شناسهٔ خبر: 25741070 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله در سالروز آزادسازی جنوب لبنان:

لزوم اهتمام همه مومنان به روز جهانی قدس/ با یقین می‌گویم در هر جنگ جدید پیروز خواهیم شد/مقاومت در قوی‌ترین وضعیت خود است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت سالگرد آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی خواستار اهتمام ویژه مومنان به مسئله قدس و روز جهانی قدس شد و تاکید کرد مقاومت در قوی‌ترین و مستحکم‌ترین وضعیت خود است و در هر جنگی که در آینده رخ دهد، یقینا پیروز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از شبکه المنار لبنان، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از لحظاتی پیش به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت در 25 می سال 2000 و بیرون راندن اشغالگران صهیونیست آغاز شد.

 

سید حسن نصرالله تاکید کرد جشن سالروز آزادی را برگزار نکردیم تا برای مردم در ماه مبارک رمضان مزاحمت ایجاد شود، ما روز قدس را هم جشن خواهیم گرفت و به شیوه های مختلف در مناطق مختلف جشن برگزار خواهیم کرد.

 

مهمترین محورهای سخنرانی سید حسن نصرالله

 

امیدواریم همه مومنان به مسئله قدس اهتمام نشان دهند و روز جهانی قدس پیش رو را مورد توجه و اهتمام خود قرار دهند.

 

سالروز آزادی(جنوب لبنان)، ایستگاه بسیار مهمی برای درس گرفتن و عبرت گرفتن برای آینده است.

 

باید در عید مقاومت و آزادی،  از شهدا و اسیران و تمام گروه‌های مقاومت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و سوریه یاد کنیم.

 

امکانات مقاومت از سال 1982 تا سال 2000 چه در زمینه تعداد و چه آماده سازی بسیار محدود بود.

 

پیروزی سال 2000، بعد الهی، انسانی و اخلاقی داشت و مقاومت در رویارویی‌ها و نبردهای بزرگ ثابت و استوار و مستحکم است.

 

این پیروزی را خداوند به مردم مقاوم و حامی مقاومت به خاطر فداکاری هایشان هدیه کرد.

 

مردم مقاوم ما و رزمندگان مقاومت ثابت کردند که شایسته پیروزی هستند.

 

تجربه پیروزی نشان داد که دشمن اعتماد به نفس خود و ارتش خود را از دست داده و حتی از مزدورانش هم دست کشیده است.

 

هنگامی که از هر جنگی در آینده سخن می گوییم، با یقین از پیروزی حرف می زنیم، زیرا خداوند با ما و ملت و رزمندگان ما است و آنها شایستگی دارند که پیروزی را بر آنها نازل بگرداند.

 

عمدا اسامی ما را در فهرست تروریسم آمریکایی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قرار دادند تا مردم و کسانی که خواهان ارتباط با ما هستند را از ما دور کنند.

 

دولت و حکومت لبنان در قبال لبنانی هایی که نامشان در این فهرست تروریستی قرار گرفته شده مسئول هستند و نباید به آنها پشت کنند.

 

در چارچوب از بین بردن منابع مالی مقاومت بر جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی و پشتیبان اساسی مقاومت فشار وارد می شود.

 

این موضوع بخشی از نبرد و رویارویی موجود است و هنگامی که مقاومت از سال 1982 ایستادگی کرد و به مخالفت با طرح آمریکایی صهیونیستی پرداخت و اشغالگران را بیرون راند، طبیعی است که دشمن آن را تهدیدی برای خود و منافعش ببیند.

 

هر کس پیامدهای این اقدامات(تحریم های اعمال شده از سوی دشمن) او را هدف قرار داده، باید این مسئله را در نظر بگیرند که این موضوع جزئی از فداکاری و جانفشانی است.

 

مادامی که ما مصمم و استوار و مقاوم هستیم این گونه اقدامات(تحریم ها) هیچ ارزشی ندارد، همانطوری که این همه کشتار و ویرانگری و رانده شدن هرگز به عزم و اراده مردم ما در لبنان خدشه وارد نکرد.

 

به آمریکا و مزدورانش و به دشمن(صهیونیستی) اعلام می کنم، شما در شناختن مقاومت و این مردم اشتباه کرده‌اید، این مقاومت در لبنان و فلسطین، مزدور نیست بلکه همه افراد معتقد و ملی و به مسائل خود پایبند هستند،

اینها(مردم و رزمندگان مقاومت) آماده هستند در سخت ترین شرایط زندگی کنند تا مسائلشان پیروز شود، نمی توان با فشار و از بین بردن منابع تامین مالی بر آنها غلبه کرد، این نبرد شما(دشمنان مقاومت) شکست خورده است.

 

به دشمنانمان اعلام می‌کنم که شیوه محاصره دیپلماتیک، سیاسی و مالی و ایجاد رعب و وحشت هیچ تاثیری بر ما ندارد و مقاومتی که پیروزی را در سال 2000 رقم زد، امروز در قوی‌ترین و مستحکم‌ترین شرایط خود به سر می‌برد.

به رهبری، ارتش و ملت سوریه آزادسازی کامل حومه دمشق و دور شدن هر گونه خطر از آنها به ویژه پیروزی اخیر بر داعش را تبریک می‌گوییم.

 

برخی می‌گویند حزب الله از ترس آنچه در آینده رخ خواهد داد، برای تشکیل دولت عجله دارد، این حرف درست نیست، ما فقط برای حل و فصل پرونده های داخلی لبنان بر تشکیل دولت تاکید می‌کنیم.

 

ما به تشکیل دولت قوی و جدی و موثر که پرونده‌ها را دنبال کند و نیز مشارکت گسترده همه نیروها و فراکسیون‌های پارلمانی در آن چشم دوخته‌ایم.

 

انتهای پیام/ر.م/

نظر شما