شناسهٔ خبر: 25717167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 دکتر لاريجاني:

آزادسازي خرمشهر فتح ‌الفتوحي در دفاع مقدس بود

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: عمليات آزادسازي خرمشهر، فتح الفتوحي در دفاع مقدس ايران بود.به گزارش خانه ملت، دکتر علي لاريجاني در آغاز نشست علني مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: در آستانه سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر در عمليات بيت‌المقدس سال 61 هستيم که با رشادت‌هاي نيروهاي مسلح سلحشور و حمايت هاي ملت، اين افتخار بزرگ نصيب ملت ايران شد که فتح الفتوحي در دفاع مقدس ايران بود.

بيانيه ستاد کل نيروهاي مسلح به مناسبت سوم خرداد

ستادکل نيروهاي مسلح طي پيامي روز سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر را به آحاد ملت غيور ايران اسلامي، خانواده معظم شهدا، ايثارگران و رزمندگان کفرستيز ارتش، سپاه و بسيج مردمي تبريک گفت.

به گزارش ايسنا، در بخشي از اين پيام آمده است: سوم خرداد 1361 يادآور حماسه جاودانه آزادي خرمشهر قهرمان از اشغال رژيم بعث عراق و سند مقاومت و ايستادگي يک ملت شجاع و سلحشور در برابر تجاوز دشمن و فراتر از آن نظام سلطه است.

آن روز که امپراتوري خبري غرب، تصاوير صدام را در جبهه‌هاي جنگ به دنيا مخابره مي‌کردند و صدام با تحريک و پشتيباني قدرت‌هاي غرب و شرق و حمايت کشورهاي مرتجع منطقه سرمست از قدرت و تبليغات، سوداي فتح چند روزه تهران را در سر داشت در مدت زمان کوتاهي ماشين جنگي او که معجوني از تجهيزات و سلاح‌هاي پيشرفته قدرت‌هاي بزرگ جهان بود، زمين‌گير شد و 44 کشور حامي او اعتراف کردند که ارتش رژيم بعث در برابر مقاومت نيروهاي ايراني شکست خورده است.

نامه اي با 170 امضا خطاب به موگريني براي حفظ برجام

170 فعال سياسي و استاد دانشگاه در نامه‌اي به موگريني خواستار حفظ برجام شدند. امضاگنندگان ايراني و آمريکايي در نامه‌ايي با قدرداني از سخنراني خانم موگريني بعد از خروج آمريکا از برجام نوشته‌اند: «مردم ايران از صلح و ديپلماسي حمايت کردند؛ حالا نوبت جامعه جهاني است که نشان دهد تصميم درستي گرفته است».

انتخاب نوشت: موگريني در سخنراني خود که بلافاصله بعد از اعلام خروج آمريکا از برجام بود، از ايران خواسته بود برجام را حفظ کند. امضاکنندگان نامه همچنين گفته‌اند: «اعتماد به اتحاديه اروپا، شوراي امنيت و جامعه جهاني به مخاطره افتاده است».

در بين امضا کنندگان اين نامه اسامي نوام چامسکي، اسلاوي ژيژک، جوديت باتلر، فردريک جيمسن، چارلز تيلور، عبدالکريم سروش، يرواند آبراهاميان، همايون کاتوزيان، داريوش آشوري، ترانه عليدوستى، پرويز تناولى، مانى حقيقى و شيرين نشاط ديده مي شوند.

واشنگتن: به حاکميت عراق و انتخاب مردم احترام مي‌گذاريم

وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد که اين کشور به حاکميت عراق و انتخاب مردم اين کشور احترام مي‌گذارد.

به گزارش ايسنا، به نقل از شبکه آمريکايي "الحرة"، هدر ناوئرت، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا به خبرنگاران گفت: ما به حاکميت عراق احترام مي‌گذاريم و روابط خوبي با اين کشور داريم. ما به تلاشمان براي حمايت از حاکميت عراق در داخل و خارج ادامه مي‌دهيم.

ناوئرت تأکيد کرد: آمريکا با کسي که مردم عراق او را براي اداره دولت انتخاب کنند، تعامل خواهد داشت. ما روابط خوب و طولاني با دولت عراق داشتيم و به اين روابط ادامه مي‌دهيم.

درخواست وزير دفاع انگليس براي مذاکره کشورش با طالبان

وزير دفاع انگليس بر ضرورت مذاکراتي از سوي کشورش با طالبان در راستاي کمک به برقراري صلح در افغانستان تاکيد کرد.به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه تلگراف، گاوين ويليامسون، وزير دفاع انگليس در سخنراني خطاب به نمايندگان پارلمان اين کشور گفت: بريتانيا بايد مذاکراتي رسمي با طالبان براي نخستين بار صورت دهد تا صلح را در افغانستان برقرار سازد.ويليامسون خاطر نشان کرد، اين براي انگليس مهم است که تا در بيشترين حد ممکن ثبات را در افغانستان تضمين کند و لندن متعهد به تضمين يک انتخابات صلح آميز در افغانستان در اواخر سال جاري ميلادي است.

حملات جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به بندر غزه و پايگاه‌ مقاومت

جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي يک بندر در غرب غزه و پايگاه گردان‌هاي قسام در شمال اين شهر را بمباران کردند.

به گزارش ايسنا،‌ به نقل از خبرگزاري "معا"ي فلسطين، به دنبال شليک موشک توسط جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به سمت بندري در غرب غزه صداي سه انفجار مهيب در سراسر اين شهر شنيده شد.

جنگنده‌هاي رژيم اشغالگر صهيونيستي پايگاه گردان‌هاي قسام در شمال غزه را نيز مورد هدف قرار دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما