شناسهٔ خبر: 25710544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

منابع صهیونیستی:

توافق قرن آماده است/اختلاف بر سر زمان اعلام آن است

منابع صهیونیستی بار دیگر از آماده شدن طرح ترامپ برای حل و فصل نزاع فلسطینی - اسرائیلی موسوم به توافق قرن خبر داده و به نقل از منابع دولتی آمریکا اعلام کردند این توافق پس از ماه رمضان رسانه ای خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری سما نیوز، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: توافق قرن که قرار است ترامپ آن را مطرح کند هم اکنون آماده است و کاخ سفید در حال بررسی تاریخ و چکونگی علنی کردن آن است.

 

این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش خود افزود: گروه صلح کاخ سفید متشکل از جارد کوشنر داماد و مشاور ترامپ و جیسون گرینبلات فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل در حال اعمال آخرین تغییرات در طرح ترامپ و نهایی کردن آن هستند.

 

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل به نقل از مسئولان بلند پایه کاخ سفید اعلام کرد: توافق قرن که ترامپ تصمیم گرفته آن را علنی کند در سه هفته آینده و در ماه رمضان رسانه ای نخواهد شد.

 

مشاوران ترامپ معتقدند هم اکنون زمان مناسبی برای اعلام توافق قرن نیست، یک مسئول در کاخ سفید در این خصوص گفت: ما در میان مناقشات موجود در مورد موعد اعلام توافق قرن هستیم ... زمان اعلام آن بر اساس شرایط موجود مشخص خواهد شد.

 

این شبکه صهیونیستی افزود: توافق قرن با موانعی مواجه خواهد شد چرا که از 5 ماه پیش رهبران فلسطینی با کاخ سفید مخالفت هایی داشته اند و از عدم آمادگی خود برای وساطت آمریکایی در مذاکرات خبر دادند علاوه بر تشنجات اخیر در مناطق مرزی غزه که در راهپیمایی های بازگشت شاهد آن هستیم.

 

اما از سوی اسرائیل، هم اکنون برنامه هسته ای ایران و توقف ایجاد پایگاه های نظامی این کشور در سوریه در صدر توجهات نتانیاهو قرار دارد و ائتلاف راستگرای حاکم در اسرائیل نیز تمایلی به اجرای توافق قرن و برخی عقب نشینی ها در مقابل فلسطینی ها ندارد.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما