شناسهٔ خبر: 25674583 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 شايعه روز

آمريکا مقصد بعدي کي‌روش!

ماندن کارلوس کي روش در تيم ملي بعد از پايان جام جهاني، اتفاق بعيدي به نظر مي رسد؛ مربي اي که اين روزها، به طرز عجيبي عصباني است و اين عصبانيت او حتي در بازي دوستانه تيم ملي با ازبکستان هم در قاب عکاسان ثبت شد. اگر چه هنوز معلوم نيست که کي روش بعد از جام جهاني چه تصميمي براي آينده اش خواهد گرفت و اصلا قصد ادامه فعاليت در دنياي فوتبال را دارد، اما صحبت هاي اخير داريوش يزداني مسئله مهمي را آشکار مي کند؛ اينکه شايد او بعد از جام جهاني، روي نيمکت يک باشگاه آمريکايي و حتي تيم ملي اين کشور بنشيند! يزداني اخيرا گفته:« چيزي که مي خواهم بگويم بر اساس شنيده ها و حدسيات خودم است. اينکه بعيد نيست دعوت از بيت آشور به اين خاطر باشد که کي روش خواسته با اين کار توجه باشگاههاي آمريکايي را به سوي خودش جلب کند. آنطور که من شنيده ام، او دوست داشت جانشين کلينزمن در تيم ملي امريکا شود اما اين اتفاق رخ نداد و شايد با دعوت از بيت آشور خواسته شانس خود براي نشستن روي نيمکت يک تيم در ليگ امريکا يا MLS را افزايش دهد.»

اينکه کي روش بخواهد در آمريکا مربيگري اش را ادامه دهد اتفاقي است که به چند دليل نمي توان آن را عجيب دانست. دليل اول، سابقه فعاليت او در فوتبال اين کشور است. کي روش در سال 1996 مربي تيم مترواستارز نيويورک بوده و با فضاي فوتبال آمريکا چندان غريبه نيست اما دليل ديگري که بيشتر به چشم مي آيد، نگاه احتمالي کي روش به نيمکت تيم ملي آمريکاست. اگر چه يزداني شانسي براي رسيدن کي روش به نيمکت تيم ملي امريکا قائل نيست اما شايد کي روش که چند روز قبل گفته بود دوست دارد براي پنجمين بارحضور در جام جهاني را تجربه کند، از آمريکا براي رسيدن به اين هدف استفاده کند. آمريکا غايب جام جهاني روسيه است و در حال حاضر اين تيم از "ديو ساراچان"به عنوان مربي موقت استفاده مي کند و شايد بعد از جام جهاني کي روش گزينه خوبي براي مسئولان فدراسيون فوتبال آمريکا باشد. بايد ديد اين پيش بيني، تبديل به واقعيت مي شود يا نه.

نظر قاطع سايپا

ترابي به استقلال و پرسپوليس نمي‌رود

در هفته‌هاي گذشته خبرهاي زيادي در مورد جدايي مهدي ترابي از سايپا مطرح شده و اين در حالي است که او فصل آينده هم با اين تيم قرارداد دارد. ترابي يک ماه پيش به اين موضوع اشاره کرد که از مسئولان باشگاه سايپا تقاضا دارد تا در مقابل پيشنهادهاي داخلي و خارجي نرمش نشان داده و اجازه جدايي به او بدهند. هدف اول اين بازيکن رفتن به فوتبال اروپاست، ولي اگر بعد از جام جهاني ترابي به اين هدف نرسيد بايد فوتبالش را در سايپا ادامه دهد.

او براي فصل آينده يکي از بازيکنان مورد نظر استقلال است و البته پرسپوليس هم نيم‌نگاهي به جذب بازيکنان ملي‌پوش سايپا دارد و اميدوار است که پنجره نقل‌وانتقالات تابستاني باز شود تا شانس جذب اين بازيکن را داشته باشد. با اين حال باشگاه سايپا قصد ندارد ترابي را به استقلال يا پرسپوليس بفروشد. بعد از قطعي شدن جدايي قلي‌زاده، مسئولان سايپا قصد حفظ ترابي را دارند و اين باشگاه حاضر نيست ترابي را به تيم‌هاي ايراني بفروشد.

تصميم احتمالي کي روش

پژمان به جاي رامين

حالا که وريا غفوري جايي در فهرست تيم ملي ندارد شايد خيلي ها فکر کنند که رامين رضاييان مدافع راست تيم ملي در جام جهاني خواهد بود اما قرار نيست دعوت از رضاييان به معناي حضور او در ترکيب اصلي تيم ملي باشد و گويا کي روش تصميم گرفته به مانند 4 سال قبل، از پژمان منتظري به عنوان دفاع راست استفاده کند. در جام جهاني برزيل هم نفراتي مثل ماهيني و خسرو حيدري و استيون بيت آشور در فهرست تيم ملي بودند اما کي روش به منتظري بازي داد و امسال هم مي خواهد از تجربه او در جام جهاني استفاده کند. از ديد کي روش، منتظري عملکرد بهتري در کارهاي دفاعي به نسبت رضاييان دارد و به همين دليل مي خواهد پژمان را در ترکيب اصلي قرار دهد.

جادوگر بدون منطق

پشت پايي که کريمي به خودش مي زند

علي کريمي حرف‌هايي مي‌زند که ديگر به طور کامل دور از منطق است و باعث شده تا هواداران پرسپوليس هم عليه‌اش موضع گيري کنند. او بعد از خط خوردن سيدجلال از تيم‌ملي براي اين بازيکن نوشت: «سيدجان مقصر خودتي. وقتي هفته هاست آقا.... داره ميزنه تو سره بازيکنان ما که نمي تونن با رونالدو بپرن سر بزنن، هيچکدومتون جواب اين يارورو ندادين....»

آقاي کريمي، اين حرف‌ها شوخي است يا جدي؟ چطور توقعي داري سيدجلال چنين حرفي بزند؟ او به خودش مي‌تواند دروغ بگويد؟ کدام بازيکن ايراني است که در سطح رونالدو بتواند بازي کند؟ کدام مدافعي است که مي‌تواند ادعا کند رونالدو را مهار مي‌کند؟ حتي بهترين مدافعان جهان هم همواره از کريس تعريف مي‌کنند و با ترس و لرز مقابلش بازي مي کنند. توقع داشتي سيدجلال مصاحبه کند و بگويد کي‌روش دروغ مي گويد و او بالاتر از رونالدو مي‌پرد؟! حداقل از کريمي که در بايرن بازي کرده توقع مي‌رود از اين حرف‌ها نزند. او حالا شبيه به کسي است که همه چيز را مي‌دانسته و مدام پند و نصيحت‌هايي براي همه دارد. او از همين پند و نصيحت‌ها براي نکونام و پيرواني و ... هم داشت.نمي‌توان منکر اين شد که خط خوردن سيدجلال و وريا اتفاق عجيبي بوده است ولي بدتر از اين اتفاق، حرف‌هايي است که علي کريمي به زبان مي‌آورد. ديگر همه به اين باور رسيده‌اند مشکلات کريمي با کي‌روش شخصي است و قرار نيست کمکي به منافع ملي کند. کريمي مجبور شد کامنت‌هاي همين پست آخر خود را ببندد. خيلي از هواداران حتي پرسپوليسي‌ها گلايه داشتند که چرا او در آستانه جام‌جهاني اينطوري رفتار مي‌کند؟ در نهايت او مجبور شد کامنت‌ها را به خاطر حجم بالاي انتقادها ببندد. آيا کريمي نمي‌خواهد حداقل به خاطر منافع ملي سکوت کند؟ آيا بهتر نيست، کريمي با اتخاذ ادبياتي مناسب به حيثيت و اعتبار سابق خود در فوتبال ايران لطمه نزند؟

ايتاليايي ها، حامي تيم ملي در جام جهاني!

باشگاه رم ايتاليا که مدتي است به صورت رسمي صفحه فارسي اش را در توييتر راه اندازي کرده، با انتشار پستي در صفحه خود از تيم ملي فوتبال ايران در رقابت هاي جام جهاني 2018 روسيه حمايت کرد.اين باشگاه ايتاليايي در صفحه رسمي اش نوشت: با افتخار اعلام مي کنيم که باشگاه رم در مسابقات جام جهاني 2018 روسيه از تيم ملي ايران حمايت خواهد کرد.

نظر شما