شناسهٔ خبر: 25670327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ارتش سوریه عملیات نظامی خود را در جنوب دمشق، از سر گرفت/اردوگاه یرموک به طور کامل آزاد شد

ارتش سوریه امروز به محض پایان مهلت آتش بس موقت که شب گذشته به دلایل انسانی در جنوب دمشق ایجاد شده بود، عملیات نظامی خود را در این منطقه از سر گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یک منبع نظامی اعلام کرد که  این آتش بس موقت که شب گذشته برای خروج زنان و کودکان و سالخوردگان در منطقه "حجر الاسود" جنوب پایتخت ایجاد شده بود، ظهر امروز به پایان رسید.

خبرگزاری روسی "ریا نووستی" به نقل از یک منبع امنیتی سوری اعلام کرد که نیروهای دولتی اردوگاه یرموک، در مجاورت الحجر الاسود را به طور کامل آزاد کرده و  پرچم سوریه را بر بالای آن به اهتزاز درآورده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد که بر اساس قرارداد منعقد شده میان رهبر گروههای مسلح و دولت، گروه دوم مسلحین داعش، نیمه شب گذشته با اتوبوسهایی جنوب دمشق را به سمت بیابانهای سوریه ترک کردند، آنها قبل از عقب نشینی محل اقامت و وسایل خود را به آتش کشیدند.

به گفته شبکه  خبری راشاتودی، عناصر داعش در حجر الاسود و اردوگاه یرموک روز شنبه اعلام کرده بودند که حاضرند در صورتی که به آنها اجازه عقب نشینی داده شود، بدون مقاومت تسلیم شوند اما یک منبع نظامی سوری وجود هرگونه توافق با داعش برای خروج آن از منطقه را رد کرده بود.

منطقه حجر الاسود، اردوگاه یرموک و منطقه التضامن در جنوب دمشق، آخرین مناطق تحت تسلط گروههای مسلح در سوریه هستند.

ترجمه:زهرا غلامی

نظر شما