شناسهٔ خبر: 25653879 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 سخنگوي کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي:

ايران حجم عرضه نفت خود را در بازارهاي جهاني حفظ مي‌کند

سخنگوي کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد که ايران در فروش نفت از شگردهاي تازه‌اي بهره مي‌گيرد و مقدار عرضه خود را در بازارهاي جهاني حفظ مي‌کند.

اسدالله قره‌خاني به شانا گفت: با ادامه روند کنوني در بازار جهاني نفت شاهد شوک و تغيير ناگهاني قيمت نخواهيم بود، همچنين با مديريتي که در فروش نفت در بخش بين‌الملل وزارت نفت وجود دارد حتي اگر تحريم‌هاي نفتي اعمال شود، ايران نفت خود را با راهکارهاي جديد روانه بازارهاي جهاني مي‌کند.

وي افزود: ايران راهکارهايي اتخاذ کرده که اگر برخي مشتريان نفت خام اين کشور تمايلي به ادامه همکاري نداشتند، مشتريان جديدي جايگزين شوند.

سخنگوي کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي به تهديدهاي اخير آمريکا اشاره و تصريح کرد: تحريم‌ها و تهديدهاي آمريکا به اين معنا نيست که ايران دست و پا بسته بوده تا اين کشور شريان‌هاي اقتصادي کشور را تحريم کند و ما نيز جريان صادرات نفت را ببنديم، بلکه ما مقدار عرضه نفت خود در بازار را حفظ مي‌کند.

افزايش توليد بنزين پالايشگاه آبادان در سال 97 محقق شد

مديرعامل شرکت پالايش نفت آبادان گفت: افزايش توليد بنزين در پالايشگاه آبادان محقق شد و اين بنزين تا پايان امسال با کيفيت يورو 4 ارائه خواهد شد.

به گزارش شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، اسفنديار دائم‌الذکر با اشاره به اين‌که رقم توليد پالايشگاه آبادان از زير 10 ميليون ليتر در روز به 12 ميليون ليتر رسيده است، افزود: براي تحقق اين هدف 2 واحد پالايشگاه که براي مدت چهار سال فعاليتش متوقف مانده بود دوباره راه‌اندازي شد و اين نويد را مي‌دهيم که همه بنزين پالايشگاه آبادان تا پايان امسال، با کيفيت يورو 4 توليد شود.

وي، دستاورد راه‌اندازي اين واحدهاي راهبردي را توليد بنزين باکيفيت و اکتان 96 درصد عنوان کرد و درباره دليل از خط توليد خارج شدن واحدهاي ياد شده گفت: در پي بروز مشکل مکانيکي در واحد بازيافت اسيد سولفوريک پالايشگاه و ممکن نبودن بازيافت اسيد مصرفي واحد الکيلاسيون، از چهار سال گذشته اين واحدها نيز به اجبار از سرويس خارج شده بود، اما به دنبال انجام تعميرات و پاره‌اي اصلاحات در تجهيزات واحد بازيافت اسيد، از 27 آذرماه پارسال اين واحدها وارد مدار توليد شد.

مديرعامل شرکت پالايش نفت آبادان با اشاره به اين‌که اکنون بيش از 12 ميليون ليتر بنزين، به شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي تحويل مي‌دهيم، اظهار کرد: اين ميزان بنزين نسبت به چند ماه گذشته، 2 ميليون ليتر افزايش يافته است.

عضو هيئت مديره شرکت پالايش نفت آبادان، اظهار کرد: به‌زودي واحدهاي قديمي را جمع‌آوري مي‌کنيم و به موزه صنعت نفت ايران تحويل مي‌دهيم و از اين پس پالايشگاه آبادان را در قالب يک پالايشگاه مدرن در خواهيم آورد.

جزييات برگزاري نخستين نمايشگاه گاز در تهران

اولين نمايشگاه صنعت گاز ايران در 12 گروه تخصصي که کل زنجيره ارزش صنعت گاز را شامل مي‌شود برگزار خواهد شد.

به گزارش ايرنا، محمد حسن گرائي، مدير بخش داخلي نخستين نمايشگاه صنعت گاز ايران با بيان اينکه ضرورت برگزاري نمايشگاه صنعت گاز از دو منظر جايگاه ايران در انرژي دنيا و الزامات و استانداردهاي صنعت نمايشگاهي قابل تامل و بررسي است، گفت: جايگاه ايران در انرژي جهان، ضرورت تعريف و برپايي رويدادهاي کاملا تخصصي اين حوزه راهبردي را دو چندان مي کند و صنعت گاز به دليل رتبه برتر ايران در ذخاير تثبيت شده گاز جهان، برنامه‌هاي راهبردي کشور در برنامه ششم توسعه و سياست‌هاي ابلاغ شده اقتصاد مقاومتي و همچنين توسعه اين بخش از صنعت در کشور، داراي اولويت خاص براي ميزباني تهران از اين نمايشگاه است.

وي افزود: در صنعت نمايشگاهي دنيا تعريف نمايشگاه تخصصي براي موضوعات مختلف صنعتي، بازرگاني، خدماتي و غيره اعم از کلان و خرد، يک امر کاملا طبيعي است و بررسي تقويم نمايشگاهي کشورها و تقويم نمايشگاهي ايران نيز مويد اين موضوع است. در ايران براي بسياري از فعاليت‌هاي صنعتي، نمايشگاه‌هاي تخصصي مجزا تعريف و علاوه بر برگزاري در تهران در ساير مراکز نمايشگاهي استان‌ها نيز در سطح مطلوبي برگزار مي‌شوند.

مدير بخش داخلي نخستين نمايشگاه صنعت گاز ايران با اشاره به جايگاه صنعت گاز در ايران و توان صنعتي کشورمان در اين زمينه، تصريح کرد: شرايط ايران در اين زمينه به گونه‌اي است که هيچ يک از کشورهاي صاحب گاز منطقه و خليج فارس از اين قابليت برخوردار نبوده و تنها کشور روسيه با قابليت‌هاي مشابه کشورمان، بيش از دو دهه برگزاري نمايشگاه تخصصي گاز را در برنامه نمايشگاهي خود قرار داده است. براي برپايي هر چه بهتر اين مهم، از حمايت، پشتيباني و راهنمايي تمام دستگاه‌هاي مرتبط دولتي و تعامل با انجمن ها، سازمان و تشکل‌هاي تخصصي و دانشگاه‌ها و غيره استفاده خواهد شد.

گرائي افزود: نمايشگاه در 12 گروه تخصصي که کل زنجيره ارزش صنعت گاز را شامل مي‌شوند، برگزار خواهد شد و در تعيين گروه‌هاي کالايي و خدماتي نمايشگاه نيز تلاش شده تا زمينه بروز توانمندي‌هاي شرکت‌هاي داخلي در کنار صاحبان نام خارجي در اين عرصه فراهم آيد. اين رويداد در فضايي بالغ بر 20 هزار متر مربع و پيش بيني حضور بيش از 300 مشارکت کننده داخلي و خارجي برپا مي‌شود.

طبق اعلام ستاد خبري نمايشگاه بين المللي گاز، اين نمايشگاه با موافقت سازمان توسعه تجارت ايران و حمايت وزارتخانه ها و سازمان‌هاي مرتبط در تاريخ 10 تا 13 شهريور ماه در مرکز نمايشگاه‌هاي بين‌المللي شهر آفتاب برپا مي شود.

برچسب‌ها:

نظر شما