شناسهٔ خبر: 25140912 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اجرای طرح سلامت دهان و دندان در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح سلامت دهان و دندان، آهن‌یاری و ویتامین D، در مدارس با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم،‌ مهرزاد حمیدی در همایش سراسری سفیران سلامت دانش‌آموزی که در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس (س) تهران برگزار شد، افزود: وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین و توجه ویژه به ساحت تربیتی زیستی و بدنی در حوزه مدارس برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.

وی با بیان این‌که حوزه سلامت از اولویت‌های دولت است، بیان کرد: رئیس‌جمهور دستور دادند بعد از بحث حقوق و یارانه، اولین تخصیص منابع در حوزه سلامت باشد. این نشان از اهمیت حوزه سلامت برای دولت است.

‌حمیدی با اشاره به برنامه‌های سلامت محور در حوزه دانش‌آموزان تصریح کرد: طرح سلامت دهان و دندان در گستره مدارس، آهن‌یاری و غنی‌سازی با ویتامین D از جمله برنامه‌های مشترکی است که با وزارت بهداشت دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: هر دانشجویی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌‌التحصیل می‌شود، واحد عمومی بهداشت و سلامت را می‌گذراند تا در آینده نزدیک مسائل بهداشتی مدارس را مورد توجه قرار دهد.

حمیدی به اضافه شدن درس انسان سالم و محیط زیست به برنامه درسی دانش‌‌آموزان در پایه یازدهم اشاره و بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش بنا دارد درسنامه بهداشت و سلامت را به صورت تلفیقی در کتب درسی بگنجاند تا به صورت تلفیقی آموزش داده شود، در این راستا نیز همکاری با سازمان پژوهش را دنبال می‌کنیم.

نظر شما