شناسهٔ خبر: 25130830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

امام‌ جمعه کرمانشاه:

دانشگاه‌ها پشتوانه علمی کشور برای اتکا به توان داخلی و رسیدن به استقلال هستند

امام‌جمعه کرمانشاه گفت: دانشگاه‌ها پشتوانه علمی کشور برای اتکا به توان داخلی و رسیدن به استقلال هستند و باید از آن‌ها در جهت پیشرفت و توسعه استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله مصطفی علما، امام‌جمعه کرمانشاه گفت: دانشگاه‌ها پشتوانه علمی کشور برای اتکا به توان داخلی و رسیدن به استقلال و در واقع دانشگاه‌ها مغز متفکر و راه گشای مشکلات کشور هستند و  باید از آن‌ها در جهت پیشرفت و توسعه استفاده کرد.

محمدابراهیم اعلمی آل آقا، در دیدار اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با امام‌جمعه کرمانشاه، بیان داشت: ۴۳۰ عضو هیأت علمی و ۸۰۰ دانشجوی دکتری در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که این ظرفیت بزرگی را در حوزه علمی نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری ظرفیت عظیم علمی دانشگاه در بخش تولیدی، گفت: متأسفانه اعتبارات بخش پژوهش دانشگاه‌ها بسیار ناچیز است، در حالیکه پیشرفت و استقلال کشور در گرو پژوهش است و مسئولان مربوطه باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

اعلمی آل آقا با اشاره به اثرگذاری دانشگاهیان برای حفظ اقتدار علمی، بر تقویت سیستم‌های انگیزشی در دانشگاه تأکید کرد و گفت: با تصویب آئین‌نامه‌هایی در هیأت امناء، زمینه برای مشارکت جدی هیأت علمی باز شده است. رئیس دانشگاه رازی با بیان اینکه استاندارد علمی ما درکشور خوب است و باید کاربردی شود، گفت: دانشگاه رازی جزو دانشگاه‌های برتر کشور است.

سپس آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه اظهار داشت: دانشگاه‌ها مغز متفکر و راه گشای مشکلات کشور هستند و  باید از آن‌ها در جهت پیشرفت و توسعه استفاده کرد.

آیت‌الله علما دانشگاه‌ها را پشتوانه علمی کشور برای رسیدن به استقلال و اتکا به داخل دانست و گفت: ارتباط بین دانشگاه و بخش‌های تولیدی و اجرایی کشور می‌تواند این مهم را محقق سازد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: اقتصاد کشور باید از اتکا به نفت و گاز جدا شود و به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند و اقتصاد مقاومتی در گرو فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها و اجرایی شدن آنهاست.

 آیت الله علما گفت: در استان کرمانشاه نیز دانشگاه باید برنامه های خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی مهیا و آماده ارائه کند و دیگر مسئولین استان نیز مکلف هستند که از این برنامه ها حمایت مالی و معنوی کنند.

نظر شما