شناسهٔ خبر: 25120155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

صالحی: همانند یک ارتش آماده‌ایم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: هر زمان نظام تصمیم بگیرد، مانند یک ارتش آماده حرکت هستیم، هرچند امیدواریم طرف مقابل سرعقل بیاید و کاری نکند که هم خودش و هم دیگران را به دردسر بیندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیاکبر صالحی در جمع خبرنگاران درباره تواناییهای سازمان انرژی اتمی در صورت خروج آمریکا از برجام گفت: همانطور که رئیسجمهور فرمودند از نظر فنی برای همه سناریوها آمادگی داریم.رئیسسازمان انرژی اتمی ادامه داد: البته بارها گفتیم - امیدواریم هیچوقت این مساله پیش نیاید و ضرورتی نباشد که ما تصمیمات فنی اتخاذ کنیم ـ بهگونهای آماده هستیم که طرف مقابل حیرت زده خواهد شد. صالحی تاکید کرد: این یک مبالغه یا یک شعار نیست، بنده هیچوقت حرفی را نمیزنم که به آن اعتماد نداشته باشم، برای اینکه در این موضوع اعتبار نظام جمهوری اسلامی و اعتبار سازمان انرژی اتمی مطرح است.

ظریف: برنامه هستهای را با سرعت بیشتری از سر میگیریم

وزیر امور خارجه کشورمان هم در واکنش به خروج احتمالی ترامپ از برجام گفت ما چندین گزینه آماده در اختیار داریم که یکی از آنها از سرگرفتن فعالیتهای هستهای با سرعتی بسیار بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در گفتوگو با تلویزیون سی بی اس آمریکا افزود: این گزینهها آماده اجرا هستند و زمانی که مناسب باشد تصمیم میگیریم. وی در پاسخ به این که حتی با وجود مخالفت بقیه جهان، برنامه هستهای خود را از سر خواهید گرفت، اظهار کرد: بدیهی است که بقیه دنیا نمیتوانند از ما بخواهند به طور یکجانبه و یک طرفه به اجرای یک معامله فسخ شده ادامه دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما