شناسهٔ خبر: 25098621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در حال بروزرسانی/

آغاز «راهپیمایی بازگشت» در غزه برای چهارمین هفته متوالی با عنوان «جمعه شهدا و اسرا»

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه امروز را «جمعه شهدا و اسرا» نامیدند و برای چهارمین هفته متوالی در مرز این منطقه با فلسطین اشغالی تجمع کردند تا بر «حق بازگشت» آوارگان و ضرورت لغو محاصره ۱۱ ساله غزه تأکید کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از ساعت‌های اولیه صبح امروز صدها فلسطینی به دعوت «کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره (غزه)» برای برگزاری راهپیمایی بازگشت، خود را به  مرز  نوار غزه با فلسطین اشغالی رساندند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، عنوان تظاهرات امروز «جمعه شهدا و اسرا» است؛ کمیته یاد شده بر مسالمت‌آمیز بودن این تظاهرات تأکید کرد و از خانواده‌های شهدا و اسرا دعوت کرد با در دست داشتن عکس شهیدان و اسیران خود در این راهپیمایی شرکت کنند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود، از دیگر خواسته‌های آنها لغو محاصره 11 ساله غزه است. طی تظاهرات سه جمعه گذشته در مرز غزه 33 فلسطینی شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی امروز اقدام به پرتاب برگه‌هایی بر فراز خیمه‌‌های بازگشت که در مرز نوار غزه برپا شده، کرد و به فلسطینی‌ها هشدار داد در صورت نزدیکی به حصار مرزی غزه یا حمل سلاح، با پاسخ این رژیم مواجه خواهند شد. همچنین ساعاتی قبل از شروع راهپیمایی‌ ، نظامیان صهیونیست‌ به سمت یک جوان فلسطینی در این چادرها شلیک کردند و وی به بیمارستان منتقل شد.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن یک فلسطینی دیگر در شرق جبالیا بر اثر برخورد گلوله به وی از ناحیه سر خبر داد.

امروز ، سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواستار حمایت از شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه و تامین دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای آنان شدند.

در حال تکمیل

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما