شناسهٔ خبر: 25095935 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

افزایش دما در نیمه غربی کشور/ورود سامانه بارشی به کشور از جمعه

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و مناطقی در غرب کشور، رشد ابر و وزش باد موقت پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابیهواشناسی، پیش بینی کلی بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری بنا به نقشه های پیش بینی هواشناسی امروز در برخی مناطق استان های سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی و ساعات بعدازظهر نواحی شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

در نیمه غربی کشور افزایش دما روی می دهد، از بعدازظهر تا اواسط وقت روز جمعه در استان های ساحلی دریای خزر دما حدود ۸ تا ۱۰ درجه افزایش می یابد و در برخی نقاط سواحل غربی خزر و اردبیل با وزش باد جنوبی همراه خواهدبود.

جمعه در نیمه شرقی کشور آسمان صاف و افزایش نسبی دما روی می دهد ساعات بعدازظهر در شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز ابرناکی و وزش باد رخ می دهد که در استان های کردستان، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران همراه با بارش پراکنده است.

شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، غرب فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال اصفهان و یزد ابرناکی، رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود که در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه به همراه وزش باد شدید پدیده گرد وخاک دور از انتظار نیست.

در این روز با نفوذ هوای خنک به استان های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش باران در استان های گیلان و مازندران رخ می دهد همچنین در شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف پیش بینی می شود.

نواحی شمالی و شمال غربی با افزایش ابر و همراه رگبار های پراکنده

نواحی شمالی و شمال غربی با افزایش ابر و همراه رگبار های پراکنده

نواحی شمالی و شمال غربی با افزایش ابر و همراه رگبار های پراکنده

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما