شناسهٔ خبر: 25082243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

شکایت سودان از مصر به شورای امنیت

وزیر خارجه سودان امروز از شکایت کشورش علیه مصر به شورای امنیت به دلیل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در منطقه مورد مناقشه حلایب و شلاتین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم غندور» وزیر خارجه سودان امروز چهارشنبه گفت که کشورش شکوائیه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در مثلث حلایب، شلاتین و ابورماد ارائه کرده است.

غندور که در جلسه امروز پارلمان درباره آخرین تحولات سیاست خارجی سودان سخن می‌گفت، افزود: «اخیرا سه شکوائیه جداگانه به شورای امنیت ارائه کرده‌ایم که نخستین آن مربوط به اعتراض به ترسیم مرز دریایی مصر و عربستان به دنبال الحاق دو جزیره تیران و صنافیر به مرزهای عربستان در آوریل ۲۰۱۶ است.»

وی تصریح کرد که دومین شکوائیه به اقدام مصر در خصوص ساخت دو بندر صید ماهی در شلاتین و ابورماد در فوریه گذشته و شکایت سوم نیز مربوط به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در مثلث مرزی حلایب، شلاتین و ابورماد است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، غندور تصریح کرد که قضیه حلایب در اولویت سیاست خارجی سودان قرار دارد و ما سعی کردیم خویشتنداری کرده و روابط دو کشور را حفظ کنیم.

سال گذشته روابط سودان و مصر به علت دو پرونده مثلث مرزی حلایب و شلاتین و استفاده از منابع آبی رود نیل بحرانی شده است که در پی آن خارطوم سفیر خود را از قاهره فراخواند و البته وی اخیرا به قاهره بازگشت. مصر از سال 1958 خواستار سیطره بر مثلث مرزی حلایب و شلاتین در سودان است و آن را جزئی از اراضی مصر می‌داند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما