شناسهٔ خبر: 25035488 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مدیرفنی تیم ملی تکواندو نوجوانان در گفت‌وگو با فارس:

قهرمانی تیم ملی تکواندو نوجوانان در تونس اتفاق نادری بود/ از عملکرد بچه‌ها راضی ا‌م، چون عالی تلاش کردند

مدیرفنی تیم ملی تکواندوی نوجوانان گفت: این قهرمانی یکی از اتفاق‌های نادری بود که رخ داد و فکر می‌کنم تکرار این اتفاق مهم در دوره بعدی کار دشوار خواهد بود،

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان دوازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در سال 2018 ، تیم ملی نوجوانان کشورمان توانست با کسب 7 مدال طلا و دو برنز برسکوی قهرمانی بایستند. این رقابت‌ها به میزبانی کشور تونس برگزار شد. 

محمدرضا زوار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که تیم ملی نوجوانان پس از ۸ سال قهرمان جهان شد و چه اتفاقی رخ داد که پس از چند سال چنین تحولی در بخش رده‌های سنی در تکواندو رخ داد، گفت: بله ما پس از گذشت 8 سال توانستیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم. به هر حال پس از چند سال فراز و نشیب ما توانستیم عنوان قهرمانی را از آن کشورمان کنیم. آخرین بار سال ۲۰۱۰ تکواندوی نوجوانان عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و پس از آن یک عنوان نایب قهرمانی و دو عنوان چهارمی را کسب کرده بودیم. خوشحالم که در سال ۹۷ این اتفاق مهم رخ داد. ما تیم یک‌ دستی را به این مسابقه اعزام کردیم، برآیند این اعزام ۷ مدال طلا و دو برنز بود. این قهرمانی یکی از اتفاق‌های نادری بود که رخ داد و فکر می‌کنم تکرار این اتفاق مهم در دوره بعدی کار دشوار خواهد بود، اما ما تلاشمان را می‌کنیم بهترین نتیجه را رقم بزنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد حضور ۱۱۸ کشور در این رقابت‌ها، گفت: رقابت بسیار سختی را در شیاپچانگ تونس شاهد بودیم.  ۱۱۸ کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند، اما جوانان ما کاری کردند که همه کشورهای حاضر در این رقابت‌ها ۷ بار به افتخار پرچم ایران از جای خود بلند شوند و به پرچم کشورمان احترام بگذارند.

مدیرفنی تیم ملی تکواندو نوجوانان در پاسخ به این سؤال که گویا به خاطر پیروزی‌هایی که حسین لطفی با اختلاف ۲۰ امتیاز مقابل حریفان خود داشت به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد، نظر شما در مورد این اتفاق مهم چیست، عنوان کرد: بله! لطفی با اختلاف زیادی تمام حریفان خود را شکست داد. او در پایان راند دوم با ۲۰ امتیاز اختلاف امتیاز حریفان خود را شکست داد. اگر در مسابقه‌ای یک تکواندوکار در پایان راند دوم بتواند با اختلاف 20 امتیاز حریف خود را شکست دهد،‌دیگر راند سوم برگزار نمی‌شود و برنده شیاپچانگ اعلام می‌شود. لطفی حریفان خود را به این شکل شکست داد و به خاطر این اتفاق بزرگ موفقیت او بازتاب زیادی داشت. حتی سایت فدراسیون جهانی تکواندو با او به گفت‌وگو پرداخته است.

زوار در ادامه صحبت‌های خود از انتخاب عبدالهی به عنوان بهترین مربی در مسابقات جهانی تونس، گفت: خوشبختانه عبداللهی با عنوان بهترین مربی انتخاب شد. این اتفاق بزرگی بود که برای تیم ما رخ داد. با نتایجی که ما در این رقابت‌ها کسب کردیم، همه حاضران در مسابقات به ما تبریک می‌گفتند. این افتخار بزرگی برای تکواندوی ایران است.

مدیرفنی تیم ملی تکواندوی نوجوانان در واکنش به این سؤال که گویا تنها تیم ملی ایران و روسیه توانستند ۶ سهمیه حضور در المپیک آرژانتین را کسب کنند، عنوان کرد: در و روز اول مسابقات، رقابت‌های کسب سهمیه المپیک جوانان آرژانتین برگزار شد. المپیک در ۵ وزن برگزار می‌شود و هر کشوری می‌توانست به اختیار ۳ وزن را انتخاب کند، ما در اوزان ۶۳، ۷۳ و مثبت ۷۳ کیلوگرم تکواندوکارانی را به این مسابقات اعزام کردیم. مسابقات چون در ترکیب ۱۰ وزن است، یک مقدار رقابت سخت‌تر از مسابقات جهانی است. اختلاف وزن در این مسابقات کار را بسیار دشوار می‌کند. خوشبختانه ما توانستیم یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب کنیم. البته در کسب مدال نقره در بخش داوری اشکالاتی بود که در روزهای بعد این اشکالات رفع شد. من از عملکرد بچه‌ها راضی هستم، چون آنها واقعاً عالی تلاش کردند.

وی در ادامه افزود: در پایان این رقابت‌ها تنها تیم ملی ایران و روسیه بودند که ۶ سهمیه کامل در بخش پسران و دختران را کسب کردند. امیدوارم بتوانیم در المپیک آرژانتین بهترین نتایج را به دست بیاوریم. ما دوره قبل از ۳ فرصتی که در اختیار داشتیم، یک طلا و یک برنز در المپیک نانجینگ چین به دست آوردیم. امیدوارم در آرژانتین نتایجی بهتر از دوره قبل کسب کنیم. کره‌ای‌ها که صاحب سبک در تکواندو هستند، ۵ سهمیه حضور در المپیک را کسب کردند. چین ۴ سهمیه، ترکیه و چند کشور دیگر ۳ سهمیه را کسب کردند. ۲۶ کشور در بخش پسران کسب سهمیه کردند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که از چه زمانی اردوهای تیم ملی برای حضور در المپیک آرژانتین آغاز خواهد شد، گفت:  بچه‌هایی که کسب سهمیه کرده‌ا‌ند زیرنظر فدراسیون تمرین خواهند کرد چون این بچه‌ها دانش‌آموز هستند،‌ سعی می‌کنیم حضور در اردوها به آنها لطمه نزند. به امید خدا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان اردوی تیم ملی آغاز خواهد شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما