شناسهٔ خبر: 24754945 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

محرمی، یاغی همیشه دوست داشتنی فوتبال ایران

مجتبی محرمی، یکی از بازیکنان یاغی و البته محبوب تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود که همیشه به حواشی بیشتر از متن توجه داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی محرمی، یکی از بازیکنان یاغی و محبوب تاریخ فوتبال ایران محسوب می شود. محرمی 6 اردیبهشت 1343 در تهران به دنیا آمد.

او در سال 1959 به به شاهین تهران پیوست و سپس در سال 1964 به تیم نیروی زمینی رفت و در سال 1967 به پرسپولیس ملحق شد. او ششم خرداد 1367 نخستین بازی ملی اش را مقابل نپال برگزار کرد و اول دی 1375 آخرین بازی ملی اش را مقابل کویت انجام داد. او به همراه تیم ملی ایران یک بار قهرمان آسیا شد و به عنوان یک بازیکن راست پا دوران ورزشی خود همیشه به عنوان بهترین چپ پای ایران و حتی آسیا شناخته می شد.

پس از حوادث دیدار برابر تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت های آسیا و حمله به داور در سال ۱۹۹۲ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به مدت یک سال از حضور در کلیه دیدار های بین المللی و ملی محروم شد.

پس از حوادث شهرآورد سی و هشتم تهران در دی ماه سال ۱۳۷۳ هم سه سال از حضور در میدان ها محروم شد.

محرمی خرداد ۱۳۹۴ به عنوان مربی تیم فوتبال امید پرسپولیس انتخاب شد، اما پس از مدتی ترجیح داد از این سمت استعفا دهد.

بهترین خاطره شما از سال ۹۶ چیست؟

۹۶ سال معمولی بود که برای من به عنوان یک ایرانی خاطرات خوبی نداشت. از اینکه مردم ایران در این سال مشکلات زیادی تحمل کردند غمگین هستم. متاسفانه در سال ۹۶ مردم ایران از لحاظ مالی دغدغه زیادی داشتند و غرق شدن کشتی سانچی، سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، زلزله کرمانشاه که منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از هموطنانم شد، بسیار سخت بود. نمی توانم ببینم یک ایرانی مشکل داشته باشد و سخت زندگی کند. ناراحتی هموطنانم برای من بسیار درد آور است چرا که همیشه دوست دارم ایرانی ها را شاد ببینم.

فارغ از مسائل اجتماعی آیا خاطره خاصی از سال ۹۶ در ذهن شما مانده است؟

بیشتر درگیر امور جاری زندگی ام بودم و اتفاق خاصی که بخواهم از آن به عنوان یک خاطره خوب در سال ۹۶ یاد کنم، برای من رخ نداد. فقط از خدا می خواهم مردم ایران در سال ۹۷ خوب زندگی کنند. حیف که با وجود این همه امکانات و منابع ایران، مردم کشورمان از لحاظ مالی مشکل داشته باشند. دلم از اینکه برخی مردم ایران دست به گدایی بزنند به درد می آید. درد آور است که برخی مردم برای بدست آوردن نان شبشان این همه زحمت می کشند. از مسئولان می خواهم به مشکلات مردم رسیدگی کنند. مسئولان می توانند از لحاظ مالی زندگی مردم را دگرگون کنند و یا دست کم باری از روی مشکلات آن ها بردارند.

سال ۹۶ با زلزله هایش معروف شد. به نظر شما در سال ۹۷ زندگی مردم از لحاظ مالی دچار زلزله می شود؟

کاهش نرخ تورم و بهبود وضعیت اقتصادی مردم کار یکی ۲ سال نیست. تورمی که در سال های اخیر در کشور ما وجود داشته مردم ایران را بیچاره کرده است. با این حال اگر مسئولان بیشتر به فکر مردم باشند و برای رفع مشکلات دست در دست هم دهند، مشکلاتشان کمتر می شود. در کل باید رفع مشکلات اقتصادی و رسیدگی به وضعیت مردم در اولویت مسئولان کشور قرار گیرد.

دلیل اینکه مجتبی محرمی در دوران بازیگری اش محبوب ترین بازیکن پرسپولیس بود چیست؟

من عرق خاصی به پیراهن پرسپولیس و تیم ملی ایران داشتم و دارم و همین امر سبب می شد هواداران من را مورد محبت قرار دهند. همچنان به هواداران پرسپولیس غیرت دارم. از شادی آن ها شاد می شوم و ناراحتی هواداران مرا ناراحت می کند. در طول زندگی مدیون هواداران پرسپولیس بوده ام. هر کاری برای هواداران انجام داده ام وظیفه ام بوده است. هیچ وقت به ذهنم خطور نکرده است به دلیل مسائل مالی پرسپولیس را ترک کنم. بسیاری از پیشنهادات خودم را برای اینکه هواداران ناراحت نشوندـ، رد کردم. بازی کردن به عشق هواداران پرسپولیس برای من بزرگترین نعمت بوده است.

محرمی، یاغی همیشه دوست داشتنی فوتبال ایران

چرا در سال های اخیر کمتر مجتبی محرمی را در ورزشگاه می بینیم؟

هرچند نیازی به اینکه مسئولان پرسپولیس بلیت بازی های این تیم در اختیار من بگذارند، ندارم، اما به هر حال برخی رفتار های مسئولان باشگاه ناراحت کننده است. آن ها باید در بازی های مهم برخی بلیت ها را در اختیار پیشکسوتان قرار دهند تا بتوانیم بازی های تیم محبوبمان را در ورزشگاه آزادی ببینیم. سعی می کنم در سال ۹۷ به عشق پرسپولیس بیشتر به ورزشگاه بروم و بازی های این تیم را ببینم.

بهترین خاطره شما از ایام نوروز چیست؟

نوروز برای من خاطرات زیادی داشته است و مرا یاد دوران کودکی و جوانی ام می اندازد. یکی از شیرین ترین و بهترین خاطراتم از نوروز به زمان برگزاری لیگ قدس بازمی گردد. یادم می آید برای دیدار منتخب تهران و گیلان به رشت رفته بودیم. بازگشت ما به تهران با لحظات سال تحویل همزمان شده بود. من، مرتضی فنونی زاده و کریم باوی در ماشین در حال گذر از تونل بودیم که ناگهان سال تحویل شد و مراسم سال تحویل را در تونل برگزار کردیم این اتفاق برای من و هم تیمی هایم بسیار خوشایند بود.

محرمی، یاغی همیشه دوست داشتنی فوتبال ایران

اشاره کردید که برای اینکه برای بازی با تیم منتخب گیلان با اتومبیل شخصی به رشت سفر کردید. چرا شرایط کنونی فوتبال با زمان شما تا این اندازه متفاوت شده است؟

به هر حال فوتبال بازی کردن در زمان ما با الان زمین تا آسمان فرق می کند. نباید انتظار داشته باشیم بازیکنانم کنونی به امکانات محدود راضی شوند. فوتبال حرفه ای شده و بازیکن حرفه ای هم باید امکانات خوبی در اختیار بگیرد. باید قواعد حرفه ای گری را رعایت کنیم. اینکه بازیکنان کنونی با اتومبیل خودشان به شهرستان های مختلف بروند، غیرمنطقی است. هر چند ازاینکه همراه هم تیمی هایم با اتومبیلمان به شهر های مختلف برویم لذت می بردیم، اما مشکلی با اینکه بازیکنان کنونی خوب بگردند، خوب لباس بپوشند و خوش تیپ باشند ندارم. چراکه آن ها سلبریتی های جامعه هستند.

شما یکی از شماره ۸ های محبوب تاریخ پرسپولیس هستید. به نظرتان از بین شما، علی کریمی و ناصر محمدخانی کدام یک لیاقت بیشتری برای پوشیدن این پیراهن داشت؟

ناصر محمدخانی شماره ۸ اصلی پرسپولیس است و من هم فیک او هستم. وارث پیراهن شماره ۸ ناصر محمدخانی بودم و علی کریمی هم جادوگر این پیراهن است. این که به عنوان جانشین ناصر محمدخانی افتخار پوشیدن پیراهن شماره هشت را به دست آوردم، لذت می برم. کریمی هم نشان داد که لایق پوشیدن این پیراهن بوده است و نزد هواداران پرسپولیس جایگاه ویژه ای دارد.

محرمی، یاغی همیشه دوست داشتنی فوتبال ایران

زیباترین آیین نوروز را چه می دانید؟

عیدی گرفتن و عیدی دادن یکی از بهترین آیین های نوروز است. از طرفی کنار خانواده جمع شدن بسیار ارزشمند و زیبا است.

بهترین عیدی که تاکنون گرفته اید چه بوده است؟

اسکناس هایی که از پدر و مادرم گرفتن بهترین عیدی هایم بوده و خودم هم به اطرافیانم پول عیدی می دهم.

بهترین عیدی ای که به دخترتان داده اید. چه بوده است؟

دختر من ساکن انگلیس است و معمولا پول هایی که به او عیدی می دهم برایش بسیار شیرین است.

از کدام یک از اعضای آجیل بیشتر خوشتان می آید؟

تمام اعضای آجیل را دوست دارم، اما نخودچی و کشمش برای من لذت بیشتری دارد.

در نوروز ۹۷ چه آرزویی برای مردم ایران دارید؟

آرزو می کنم مشکلات مالی مردم هرچه سریعتر هیچ پدری در شب سال تحویل شرمنده فرزندانش نشود.

بهترین خاطره ای که از دوران بازیگری تان در نوروز دارید، چیست؟

در سال های اخیر مد شده که تیم ها در نوروز هم بازی می کنند. زمان ما چنین بازی های انجام نمی شد. به همین دلیل خاطره خاصی از دوران بازی گری ام در نوروز ندارم. فقط یادم می آید چند باری در تاسوعا و عاشورا بازی کردیم.

بازیگر و خواننده مورد علاقه شما کیست؟

سریال های تلویزیونی را با دقت پیگیری می کنم، اما چند وقتی است که وقت نمی کنم به سینما بروم. پرویز پرستویی، النازشاکردوست، فلامک جنیدی، فاطمه معتمد آریا، لیلا حاتمی، و نوید محمدزاده جزء بازیگران مورد علاقه ام هستند.

محرمی، یاغی همیشه دوست داشتنی فوتبال ایران

به صدای کدام یک از خوانندگان کشورمان علاقه دارید؟

طرفدار موسیقی سنتی و کلاسیک هستم، اما خواننده خاصی مد نظرم نیست.

از نظر شما مهمترین شخصیت تاریخ فوتبال ایران کیست؟

علی پروین از لحاظ شخصیت، افتخارات و بزرگی مهم ترین شخصیت تاریخ فوتبال ایران است. در دوران بازیگری هم می گفتند مجتبی محرمی پسر علی پروین است و از این که همیشه جز شخصیت های مورد علاقه علی آقا بوده ام به خودم افتخار می کنم.

رابطه شما با فضای مجازی چگونه است؟

چندان اهل فضای مجازی نیستم و تنها از تلگرام برای برقراری ارتباط با مخاطبانم استفاده می کنم. با این حال هر دقیقه در فضای مجازی نیستم.

در تعطیلات نوروز به سفر می روید؟

ترجیح می دهم به جای اینکه در نوروز به سفر بروم، در تهران بمانم چراکه این شهر در ایام نوروز خلوت می شود و می توانیم از زیبایی هایش لذت ببریم.

شما مدتی را در جبهه گذراندید. از خاطرات دوران حضورتان در جبهه بگویید.

من برای گذراندن خدمت سربازی ۲ تا ۳ ماه به جبهه رفتم. البته در عملیات خاصی شرکت نکردم. پس از اتمام این ۳ ماه هم به تهران بازگشتم.

به نظرتان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ چه عملکردی دارد؟

جام جهانی با رقابت هایی که تیم ملی در آسیا برگزار می کند، سطح متفاوتی دارد. نمی توانیم بگوییم از آنجایی که تیم ملی در قاره خودش نتایج خوبی می گیرد، در جام جهانی هم این نتایج را تکرار می کند. تیم ملی ایران ۷ سال است آقای آسیا محسوب می شود، اما دیدید که در جام جهانی گذشته با وجود تلاش فراوان در نهایت با یک گل از آرژانتین شکست خورد. با گروه سخت تیم ملی ایران در جام جهانی، انتظار صعود به مرحله دوم منطقی نیست. باید فوتبال زیبا و تماشاگر پسند در اولویت کی روش باشد. در این وضعیت اگر تیم ملی به مرحله یک هشتم نهایی هم صعود کند خوشحال کننده است. چرا که پرچم کشورمان در جام جهانی بالا می رود.

اگرشما در جام جهانی ۲۰۱۸ بازی می کردید می توانستید کریستیانو رونالدو و ستاره های تیم ملی اسپانیا را مهار کنید؟

بعید می دانم کی روش در شرایط فعلی من را به تیم ملی دعوت می کرد. شاید هم در صورت دعوت من، در همان دیدار اول مقابل مراکش محروم می شدم و تقابل با اسپانیا و پرتغال را از دست می دادم. کی روش می داند کدام بازیکنان را برای مهار ستاره های پرتغال و اسپانیا در مقابل آن ها قرار دهد. ایران در بازی های اخیر مقابل تیم های آسیایی عملکرد دفاعی خوبی داشته است و می توانیم انتظار داشته باشیم که در بازی های جام جهانی همین عملکرد را تکرار کند. بحثی که وجود داردـ، همان تفاوت سطح جام جهانی با مسابقات آسیایی است و طبیعی است تیم ملی در چنین شرایطی کار سختی برای مهار ستاره های مانند کریستیانو رونالدو دارد.

درباره شخصیت کارلوس کی روش چه نظری دارید؟

هر چیزی نتیجه گرفتن نیست. هرچند کی روش با تیم ملی نتایج خوبی کسب کرده است، اما اینکه سر هر موضوع بی اهمیتی صدایش در می آید، نشان می دهد سرمربی تیم ملی ایران شخصیت بزرگی ندارد. هر زمان پول و امکانات مد نظر کی روش عقب افتاده است، صدای او در می آید و به مسئولان فدراسیون فوتبال گلایه می کند. اگر کی روش در جام جهانی هم عملکرد خوبی داشته باشد نشان می دهد مربی در سطح جهانی است، اما نتیجه گرفتن تیم ملی ایران در رقابت های آسیایی کار چندان سختی نیست. در کل زمانی که کی روش روی خط برنامه نود آمد و با پیامک تهدید آمیز جواب علی کریمی را داد، نشان داد که شخصیت موجهی ندارد.

با این حساب تمدید قرارداد کی روش پس از جام جهانی ۲۰۱۸ کار درستی است؟

نتایج تیم ملی در جام جهانی و مقابل حریفانی مانند مراکش، اسپانیا و پرتغال تکلیف کی روش را مشخص می کند. تا آن زمان باید صبر کرد و دید که این مربی چه در چنته دارد. با توجه به بازیکنان فعلی تیم ملی و زمانیکه کی روش در اختیار داشت، هر مربی ای جای او بود، چنین نتایجی می گرفت.

نظرتان را درباره این نفرات به صورت تک کلمه بگویید.

برانکو ایوانکوویچ: یکی از بهترین مربیان خارجی تاریخ فوتبال ایران

علی پروین: سلطان

علی کریمی: هشت جادوگر

ناصر محمدخانی: هشت اصلی

ناصر حجازی: بزرگمرد تاریخ فوتبال ایران

کارلوس کی روش: حاشیه

پرسپولیس: محبوب ۵ قاره جهان

تیم ملی ایران: عشق

علی دایی: سلطان گل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما