شناسهٔ خبر: 24691062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در روزهای تعطیل سال نو؛

دانشجوجهادگران کدام دانشگاه‌ها در کنار مردم زلزله‌زده بودند؟

در آستانه سال جدید، دانشجویان جهادگری بودند که به یاد هم‌وطنان زلزله‌زده خود بودند و تعطیلات خود را صرف کمک به مردم این مناطق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در آستانه سال جدید، دانشجویان جهادگری بودند که به یاد هم‌وطنان زلزله‌زده خود بودند و تعطیلات خود را صرف کمک به مردم این مناطق کردند.

خدمت‌رسانی دانشجویان جهادگر یزدی به زلزله‌زدگان کوهبنان در آستانه سال جدید ادامه دارد

علی پورمیرزایی، دبیر قرارگاه سازندگی سپاه الغدیر استان یزد، با اشاره به تداوم حضور جهادگران یزدی در مناطق زلزله‌زده کوهبنان کرمان ازجمله روستای جور، گفت: در آستانه سال جدید حدود ۲۵۰ جهادگر یزدی در این منطقه به ارائه خدمات متنوع عمرانی و فرهنگی مشغول هستند.

دبیر قرارگاه سازندگی سپاه الغدیر استان یزد با بیان این‌که این جهادگران از دانشجویان بسیجی دانشگاه یزد، طلاب حوزه علمیه تفت، بسیجیان حوزه مقاومت فجر و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یزد ازجمله فرهنگسرای مهدویت، مدرسه عشق و... هستند، یادآور شد: فعالیت این جهادگران از اوایل هفته گذشته آغازشده و تاکنون ادامه دارد و در طول ایام نوروز نیز گروه‌های جهادی دیگری از استان یزد در این مناطق حضور خواهند یافت.

دانشجویان جهادی لحظه سال تحویل در مناطق زلزله‌زده حضور داشتند
شهرام نوری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران ضمن تبریک سال نو، با بیان اینکه هر سال سرآغازی برای فعالیت بیشتر و قدم نهادن در راستای ارزش‌های الهی و عرفانی است، اظهار کرد: سال جدید را باید همت مضاعف در خدمت به آرمان‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها داشته باشیم.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران در جمع دانشجویان جهادی دانشگاه‌های مازندران با بیان اینکه حضور دانشجویان در لحظه سال تحویل در مناطق زلزله زده کرمانشاه و جنوب کشور بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: دانشجویانی فارغ از علایق یک جوان که می‌بایست در روز‌های تعطیل نوروز در کنار خانواده و بستگان باشد به کمک هموطنان خود می‌شتابد تا به آن‌ها بگویند جوان انقلابی در تمامی لحظات در کنار مردم می‌ماند، بسیار ارزشمند است.
شهرام نوری خاطر نشان کرد: ۳۰۰ دانشجوی جهادی در روز‌های تعطیل نوروز در مناطق زلزله زده کرمانشاه و محروم کشور حضور پیدا کرده و اغلب به فعالیت‌های عمرانی مشغول خواهند شد.
 
اینجا از کیک و ساندیس خبری نیست؛ فقط فقر است و درد و محرومیت
جهادگران کرمانی نیز در سال ۹۶ هرجا که توانستند حضور پیدا کردند تا غبار غم و درد و محرومیت را کمرنگ تر کنند؛ عده‌ای به کرمانشاه اعزام شدند و در کنار مردم زلزله زده آن دیار علاوه بر تامین اقلام موردنیاز و توزیع غذای گرم درآواربرداری نیز سهیم شدند.
مناطق زلزله زده کوهبنان و هجدک نیز مقصد گروهی دیگر بود تا در سرمای زمستان اندکی دلگرمی برای زلزله زدگان باشند.
در کنار این حوادث که نیاز به تصمیم جهادی لحظه‌ای دارد؛ تیم‌های دانشجویی متعلق به دانشگاه‌های استان کرمان طبق برنامه ریزی مدون سالانه خود در مناطق محروم جنوب استان کرمان حضور یافته و در بحث‌های عمرانی و سازندگی، فرهنگی و آموزشی، همچنین بهداشت و درمان خدمت رسانی می‌کنند.
 
اردو‌های جهادی دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین از ۳ تا ۱۳ فروردین در مناطق زلزله زده غرب کشور برگزار خواهد شد
علیرضا یوسفی، مسئول اردو‌های جهادی بسیج دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین نیز در باره حضور دانشجویان در مناظق زلزله زده گفت: ما با کمک دانشجویان دانشگاه امام خمینی قزوین، گروه جهادی را تشکیل دادیم و این گروه‌ها در مناطق زلزله زده غرب کشور مستقر شدند و مناطق را شناسایی کردند از جمله روستا‌های ازگه و کوئیک که خسارت زیادی دیده اند.

نظر شما