شناسهٔ خبر: 24666183 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خبرگزاری دانشجو گزارش می‌دهد

پایان خط اتوبوس دورایش گنابادی در محکمه قانون/ دفاعیات راننده متهم از جرمی غیرقابل دفاع

یک ماه از حادثه زیر گرفتن 2 مامور و سرباز وظیفه نیروی انتظامی در حادثه خونین پاسداران میگذرد. امروز و در آخرین جلسه محاکمه محمد ثلاث، عامل این جنایت ...

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری دانشجو،  حسین نجار - بهمن ماه امسال بود که تجمع اعتراضی دراویش گنابادی در منطقه پاسداران خبر یک تمامی خبرگزاری‌ها و سایت‌های داخلی و همچنین با جهت‌گیری‌ها و تحلیل‌های معاندانه، خبر یک خبرگزاری‌های خارجی شد.

این تجمع زمانی برای بنگاه‌های شایعه پراکنی خارجی رنگ و لعاب تازه تری گرفت که خبر رسید یکی از این دراویش با نام «محمد ثلاث» با اتوبوس به صفوف ماموران نیروی انتظامی حمله و باعث به شهادت رسیدن جمعی از نیرو‌های خدوم ناجا شد.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="/fa/news/play/embed//233308?width=400&height=300"></script></div>
لحظه حمله محمد ثلاث با اتوبوس به صفوف نیروی انتظامی
 
این حادثه جانکاه باعث جریحه‌دار شدن قلوب و احساسات مردم انقلابی در سطح کشور شد و این را به وضوح میشد در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و توئیتر مشاهده کرد.
 
شهید گروهبان یکم رضا امامی
شهید گروهبان یکم محمد علی بایرامی
شهید سرباز وظیفه رضا مرادی علمدار
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر روی آنها کلیک کنید

جنایات دراویش گنابادی به اینجا ختم نشد و در حرکتی داعشی‌گونه با خودروی سمند به سمت مردم حمله کردند و متاسفانه در این حمله یک جوان بسیجی به نام شهید محمدحسین حدادیان پس از تصادف با این خودرو به دست این فرقه افتاد و به بدترین شکل ممکن به شهادت رسید.
 
شهید بسیجی محمدحسین حدادیان
بسیجی شهید، محمدحسین حدادیان
 
mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="http://snn.ir/fa/news/play/embed//233315?width=400&height=300"></script></div>
جزئیات نحوه شهادت بسیجی شهید، محمدحسین حدادیان توسط دراویش گنابادی
 
پیکر پاک شهید بسیجی، محمدحسین حدادیان
پیکر پاک بسیجی شهید، محمدحسین حدادیان
 
راننده اتوبوس بلافاصله پس از این اقدام وحشیانه توسط ماموران نیروی انتظامی حاضر در صحنه دستگیر شد.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="http://snn.ir/fa/news/play/embed//233319?width=400&height=300"></script></div>
مصاحبه با محمد ثلاث و اعتراف او به قتل عام وحشیانه مامورین ناجا
 
اعلام زمان برگزاری اولین جلسه محاکمه محمد ثلاث

شنبه هفته گذشته، برابر با 19 اسفند بود که قاضی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران اعلام کرد: محمد ثلاث راننده اتوبوس دیوانه عامل شهادت مأموران نیروی انتظامی فردا (20 اسفند) محاکمه می‌شود.
 
برگزاری اولین جلسه محاکمه درویش داعشی
 
صبح روز یکشنبه، 20 اسفند، محد ثلاث در دادگاه مذکور برای برگزاری اولین دادگاه حاضر شد. در این جلسه خانواده اولیای دم نیز حضور پیدا کردند.
 
براساس کیفرخواست صادره، اتهام این فرد قتل عمدی ۳ نفر و اخلال در نظم عمومی کشور است.
 
ابعاد جدید شخصیتی راننده دیوانه حادثه منطقه پاسدارن
 
براساس این پرونده مشخص شد وی پس از ازدواج اولش صاحب دو فرزند دختر و پسر شده است که بعدا همسرش را طلاق داده.

شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: متهم مجددا ازدواج کرده، اما باز هم برای بار دوم همسرش را طلاق داده و همسر سوم اختیار کرده است، اما آن را هم طلاق داده و به گفته خود در حال حاضر هم مجرد است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: حسب اظهارات خود متهم وی فاقد مسکن بوده است و قبلا شوفر اتوبوس بوده و به دلیل شکستگی دست به مدت یک سال امکان فعالیت نداشته است و شب‌ها در اتوبوسی که در گلستان هفتم پارک بوده می‌خوابیده است.
 
سوابق کیفری محمد ثلاث

با توجه به استعلام انجام شده از سوابق کیفری متهم مشخص شد وی دارای سابقه کیفری از نوع مواد مخدر، ایراد ضرب و جرح و محکومیت مالی بوده است.

همچنین مشخص شد ثلاث از ۱۵ ساله پیش وارد جریان دراویش شده است و طبق اعلام خودش وی مسلمان تابع دین اسلام و شیعه دوازده امامی است.

ثلاث گفته است تعصبات خاص وی درباره دراویش انگیزه او برای حمایت از برادران دینی وی بوده است که همین حضور موجب تهاجم به مردم شده است.

شهریاری گفت: وی در ابتدا به هیچ وجه از عملکرد خود پشیمان نبود، اما در آخرین دفاع اظهار پشیمانی کرد.

نماینده دادستان گفت: خانواده رضا امامی، رضا مرادی و محمد علی بایرامی تقاضای قصاص متهم را دارند.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="http://snn.ir/fa/news/play/embed//233320?width=400&height=300"></script></div>
دفاعیات محمد ثلاث در اولین جلسه دادگاه
 
اعلام زمان برگزاری دومین جلسه محاکمه محمد ثلاث
 
با نظر قاضی کشکولی مقرر شد جلسه دوم رسیدگی به این پرونده ۲۱ اسفند ماه، ساعت ۱۱ برگزار شود.
 
برگزاری دومین جلسه محاکمه
 
دومین جلسه محاکمه در حالی پایان یافت که قاضی محمدی کشکولی با درخواست وکیل محمدرضا ثلاث مبنی بر تقاضای استمهال از دادگاه موافقت و جلسه بعدی را ۲۷ اسفند تعیین کرد.

در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمدرضا ثلاث راننده اتوبوس حادثه پاسداران، قاضی محمدی کشکولی خطاب به دادگاه گفت: متهم، سعید اشرف‌زاده را به عنوان وکیل به دادگاه معرفی کرده، وقتی وکیل تعیینی انتخاب می‌شود وکیل تسخیری منتفی خواهد شد.

وی افزود: دادگاه با اجابت تقاضای ثلاث مبنی بر معرفی وکیل باید موافقت و اشرف‌زاده وکالتنامه را نیز باید امضا کند.

به گفته محمدی کشکولی، تغییراتی در پرونده حاصل شد و نماینده حقوقی ناجا نیز تغییر کرد که باید به این مسئله نیز توجه کرد.
 
آخرین جلسه رسیدگی به پرونده «ثلاث»
 
امروز و در آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده و  پس از برگزار دو جلسه در روز‌های ۲۰ و ۲۱ اسفند در نوبت صبح و بعد از ظهر امروز سومین جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه نهم آغاز شد.
 
محمد ثلاث
 
اظهارات کشکولی در حاشیه سومین جلسه دادگاه
 
محمد ثلاثقاضی کشکولی در حاشیه سومین جلسه دادگاه راننده اتوبوس خیابان پاسداران اظهار کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر اینکه در رسیدگی‌های قضایی تعللی صورت نگیرد و الزامات قانونی در نطر گرفته شود، ریاست کل دادگستری استان تهران و سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران تلاش کردند که زمینه را برای رسیدگی منصفانه برای طرفین پرونده مهیا کنند.

رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: ما به عنوان هیات قضایی هم تلاش کردیم با رعایت موازین قانونی به ویژه مقررات ایین دادرسی کیفری و همچنین رعایت اصول بی طرفی و استقلال مرجع قضایی که از اصول ایین دادرسی به شمار می‌رود با مراعات کردن مقررات قانونی و عدم تعجیل در رسیدگی بتوانیم بدون حاشیه به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنیم و دادگاه فرایند رسیدگی منصفانه را طی کند.

کشکولی تأکید کرد: مهلت دادگاه به پایان رسید و تلاش شد زوایای پرونده روشن شود و به متهم فرصت داده شد از خود دفاع کند لذا امروز آخرین جلسه دادگاه را داشتیم و هیات قضایی حکم را طی فرصت قانونی صادر می‌کند.

نظر شما