شناسهٔ خبر: 24638289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

علی مطهری: به ما قول داده بودند تا پیش از نوروز مشکل حصر مرتفع شود

صاحب‌خبر -

علی مطهری که پیش‌تر خبر گشایش در حصر تا پایان سال جاری را داده بود، روز گذشته اعلام کرد که «امیدی نسبت به رفع حصر در این مقطع زمانی ندارد و عدم تحقق این مهم به‌معنای خلف وعده خواهد بود».
 او که با «ایلنا» گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به آخرین وضعیت حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد اعلام کرد: «به‌هرحال به ما قول داده بودند که تا پیش از پایان سال و فرارسیدن تعطیلات نوروز مشکل حصر مرتفع شود و طبیعتا اگر عمل نکنند، درواقع خلف وعده کرده‌اند». او در پاسخ به این پرسش که این وعده از جانب کدام نهاد مطرح شده بود، گفت: «این وعده از سوی برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مطرح شد که نمی‌خواهیم نامی از فرد یا نهادی بیاوریم». 
نماینده مردم تهران در مجلس دهم همچنین درباره اظهارات برخی نمایندگان که رفع حصر تا پیش از عید نوروز را تکذیب کرده بودند هم گفت: «مسئله این است که این وعده از جانب مقام‌های ارشد امنیتی مطرح شده و احتمالا کسانی که تکذیب کرده‌‌اند، خبر ندارند». 
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به باقی‌ماندن چند روز تا پایان سال، آیا همچنان به تحقق این وعده و رفع حصر در روزهای آینده امیدوار هستید، گفت: «واقعیت آن است که آن‌چنان امیدوار نیستم ولی مسئولان چنین قولی داده‌اند و اگر این مهم صورت نگیرد، خلف وعده کرده‌اند. مطهری در پایان در پاسخ به این سؤال که در صورت محقق نشدن این وعده چه واکنشی خواهد داشت، اعلام کرد: در این مورد باید ببینیم بعد از تعطیلات می‌توانیم چه کاری انجام دهیم. قاعدتا همچنان پیگیری‌های خود را انجام خواهیم داد». 
مطهری پیش‌تر در حاشیه یکی از جلسات علنی مجلس گفته بود: «به ما قول‌هایی دادند و گفته‌اند زیاد در رسانه‌ها اظهارنظر نکنیم و در مقابل آنها به‌دنبال این هستند که تا پایان سال به این موضوع خاتمه بدهند. ما هم منتظریم ببینیم که آیا آنها به قولشان عمل می‌کنند یا نه... این قول در مذاکرات و ملاقات‌ها مطرح شده و مسئولان امنیتی و قضائی هم آن را گفته‌اند که ما منتظر اقدامات آنها هستیم. من شخصا معتقدم اگر خطایی هم کرده‌اند، هفت سال واقعا مجازاتی قابل‌توجه و کافی است».
این درحالی است که در یکی، دو ماه گذشته، فرزندان میرحسین و زهرا رهنورد، این امکان را یافتند تا ملاقات‌های بیشتری با پدر و مادر خود داشته باشند. بااین‌حال شرایط برای مهدی کروبی بهتر است و فرزندان او هر ساعتی از شبانه‌روز امکان ملاقلات با پدر خود را دارند. همچنین زهرا رهنورد توانست به هنگام فوت مادرش، بر بالین او حاضر شود. 
همین موضوع به شایعات دامن زد و عده‌ای از رفع حصر زهرا رهنورد خبر دادند که این خبر را زهرا موسوی تکذیب کرد. تا به اینجا شرایط حصر برای سه محصور نسبت به گذشته با گشایش همراه بوده و حتی برخی از نمایندگان و چهره‌های سیاسی از جمله ذوالنور، نماینده قم در مجلس به دیدار کروبی رفته‌اند. امکانی که هنوز برای میرحسین فراهم نشده و فعلا تنها امکان ملاقات خانوادگی آنها سهل‌تر از گذشته صورت می‌گیرد.

نظر شما