شناسهٔ خبر: 24307529 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

زاویه

صاحب‌خبر -

علي پاکدامن دومين مدال‌آور جهاني شمشيربازي ايران
علي پاکدامن هم خود را جهاني کرد. آخرين مرحله از رقابت‌هاي شمشيربازي جام جهاني در اسلحه سابر در حالي در لهستان برگزار شد که پاکدامن موفق شد مدال برنز اين مسابقات را از آن خود کند. نايب‌قهرمان شمشيربازي آسيا که به دليل داشتن رنکينگ بالا مستقيما به جدول 64 نفره صعود کرده بود، در نخستین ديدار خود ۱۵ بر 7 از سد ميکلوس‌پچ از روماني گذشت. در دور بعد موفق شد ديميتري دانيلنکو، شمشيرباز مطرح روسيه را ۱۵ بر 7 شکست دهد. او در مرحله يک‌هشتم نهايي مقابل مجتبي عابديني، ديگر نماينده ايران که عنوان چهارمي المپيک 2016 ريو را در اختيار دارد، قرار گرفت و او را هم مقتدرانه 15 بر 7 از پيش‌رو برداشت. پاکدامن براي صعود به جمع چهار نفر برتر مسابقات به مصاف آنداس زاتماري، قهرمان جهان و المپيک از مجارستان رفت و توانست حريف نامدارش را با نتيجه ۱۵ بر ۱۱ شکست دهد، اما با شکست در ديدار نيمه‌نهايي برابر گوبونگيل از کره‌جنوبي از راهيابي به فينال بازماند و به‌همراه واگنر آلماني مشترکا صاحب مدال برنز شدند. پاکدامن با اين مدال به رده يازدهم جهان صعود کرد. پاکدامن در حالي به اولين مدال جهاني خود دست يافت که پيش از اين عابديني نخستین مدال جهاني تاريخ شمشيربازي ايران در اسلحه سابر را کسب کرده بود. او سال گذشته دو مدال نقره در رقابت‌هاي گرندپري کره‌جنوبي و جام جهاني ايتاليا به دست آورد. با اين حساب تيم ملي سابر ايران دو مدال نقره و يک برنز در کارنامه خود دارد.

حضور ايران با ۵ سهميه در بازي‌هاي پارالمپيک زمستاني
رئيس انجمن اسکي معلولان از حضور پنج ورزشکار در رشته‌هاي صحرانوردي و اسنوبرد در پارالمپيک زمستاني ۲۰۱۸ کره‌جنوبي خبر داد. عيسي ساوه‌شمشکي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: «پيش از اين تنها چهار سهميه براي حضور اسکي‌بازان ايران در بازي‌هاي پارالمپيک زمستاني قطعي شده بود که ديروز اين سهميه‌ها از سوي IPC به پنج سهميه از سوی ابوالفضل خطيبي و الهه قلي‌فلاح (نابينا) در رشته صحرانوردي و حسين سولقاني، پوريا خليل‌تاش و صديقه روزبه در رشته اسنوبرد افزايش پيدا کرد. در ۳۷ سال گذشته تنها با يک سهميه صادق کلهر در بازي‌هاي پارالمپيک زمستاني حضور داشتيم اما  در اين دوره از بازي‌هاي زمستاني تعداد سهميه‌هاي ايران از يک سهميه به پنج سهميه افزايش پيدا کرد که نشان از رشد و پيشرفت اسکي در بين ورزشکاران معلول دارد». بازي‌هاي پارالمپيک زمستاني ۲۰۱۸ از ۱۷ تا ۲۷ اسفند در پيونگ‌‌چانگ کره‌جنوبي برگزار مي‌شود و حدود ۵۵۰ ورزشکار از ۴۲ کشور جهان در پنج رشته ورزشي با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت.

شيطنت روس‌ها در پرونده عليرضا کريمي
يک سايت کشتي در روسيه مدعي شد که عليرضا کريمي و مربي‌اش بايد مادام‌العمر محروم شوند. به گزارش ايسنا، سايت کشتي داغستان روسيه در مطلبي شيطنت‌آميز ادعا کرده است که طبق قوانين IOC عليرضا کريمي و مربي‌اش بايد مادام‌العمر محروم شوند و کشتي ايران نيز بايد به مدت يک سال از حضور در ميادين بين‌المللي محروم شود. اين سايت روسي در ادامه نوشته اتحاديه جهاني کشتي جريمه سبکي براي کشتي ايران در نظر گرفته و تأکيد کرده اگر اين اتفاقات تکرار شود، جريمه بعدي سنگين‌تر خواهد بود. سايت داغستان همچنين عنوان کرده اين براي اولين بار نيست که کشتي‌گيران ايراني براي عدم رويارويي با اسرائيل خود را قرباني مي‌کنند و به مسابقات ادامه نمي‌دهند. اين اظهارات و مداخلات علني روس‌ها در ماجراي اخير کشتي ايران در حالي مطرح مي‌شود که ايران همواره يکي از رقيبان جدي روسيه در کشتي بوده و قطعا محروميت ايران به نفع اين کشور خواهد بود؛ بنابراين روس‌ها به دنبال ضربه‌زدن به کشتي ايران با دامن‌زدن به مسئله عدم رويارويي با رژيم صهيونيستي هستند. اخيرا اتحاديه جهاني کشتي عليرضا کريمي را شش ماه و مربي‌اش را دو سال از حضور در کشتي محروم کرد.

مهدي قائدي به دادسرا احضار شد
دادستان عمومي و انقلاب بوشهر از احضار مهدي قائدي، بازيکن استقلال تهران، به دادسرا خبر داد.
حسن‌پور، دادستان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقي و قضائي خبرگزاري ميزان از احضار مهدي قائدي، بازيکن استقلال تهران، به دادسرا خبر داد و گفت: تحقيقات اوليه از سوی قاضي رسيدگي‌کننده به پرونده انجام شد. اين فرد به دلیل بي‌احتياطي در رانندگي منجر به فوت و ايراد صدمه غيرعمدي تفهيم اتهام شد و قرار تأمين نيز از او اخذ شده است. اين پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتي است.

برچسب‌ها:

نظر شما