شناسهٔ خبر: 24298157 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تشریح جزئیات بخش پوستر، هویت بصری و عکس سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر

نشست خبری بخش پوستر، هویت بصری و عکس سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری بخش پوستر، هویت بصری و عکس سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر با حضور فرهاد مهندس پور دبیر جشنواره، امیر اسمی مدیر بخش عکس، پوستر و هویت بصری، مهدی آشنا مدیر اجرایی بخش عکس امروز یکشنبه در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، امیر اسمی مدیر بخش عکس، پوستر و هویت بصری به توضیحاتی در خصوص آمار متقاضیان این بخش از جشنواره پرداخت و گفت: در این بخش با نظر هیئت داورانی چون مجید بلوچ، سابینا ابرهلستر، ایشه گل ایزر، مارکوس وایسبک، پارسوا باشی، رضا عابدینی، سیام اتاریا، سباستین کوبیستا، جواد آتش باری و علی باقری ۱۸۲ اثر شرکت کردند که در این بین ۵۷ اثر برگزیده شد. شخصاً از ترکیب داوران بسیار راضی هستم و امیدوارم بازخورد خوبی هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: تبلیغات تئاتر به عنوان دیگر بخش جشنواره و برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت. در این سال ها سلیقه بصری و خلاقیت با توجه به افزایش مدیا و سالن های خصوصی زمینه رقابت را بالا برده است. انوشیروان میرزایی، حبیب رضایی، بهنود الله وردی نیک، آرش وفادارای و محسن ولیحی هیئت داوران این بخش بودند که ۹۳ اثر را مورد ارزیابی قرار دادند و در نهایت ۷۶ اثر وارد بخش مسابقه شد.

اسمی با اشاره به بخش غیررقابتی جشنواره افزود: در بخش غیر رقابتی دو سمینار تخصصی با موضوع برندینگ و هویت بصری در تئاتر و پرسونال برندینگ برگزار خواهد شد. سمینار برندینگ و هویت بصری در تئاتر با همکاری انجمن صنفی تماشاخانه های ایران ۱۵ اسفند در باغ موزه قصر تشکیل خواهد شد.

مدیر بخش عکس، پوستر و هویت بصری در خصوص مهمترین بخش جشنواره اظهار داشت: بخش عکس به عنوان مهم ترین بخش جشنواره مورد توجه بود و باید از این طریق ارتباط برقرار می شد. همچنین در جلسات غیر رسمی با انجمن عکاسان خانه تئاتر جلساتی تشکیل دادیم.

در ادامه مهدی آشنا مدیر اجرایی بخش عکس از خلاقیت و نظم امیر اسمی مدیر بخش عکس، پوستر و هویت بصری تشکر کرد و گفت: امسال در جشنواره شاهد دو رویداد مهم هستیم که قسمت بک استیج آن به پیشنهاد خود آقای اسمی بود. اما اولین موضوع ارتباطی بود که با سایر عکاسها و انجمن عکاسان خانه تئاتر برقرار شد که پیش از این وجود نداشت.

وی تصریح کرد: اتفاق خوب بعدی بین المللی کردن این بخش بود که با حضور داورهای بین المللی نگاه های تازه ای را وارد کار کرد. حتی می توان شکل برگزاری آن را الگویی برای سایر جشنواره ها قرار داد؛ چراکه مشخص و به شیوه خاصی برگزار شده است.

گفتنی است؛ محمود کلاری، سیف اله صمدیان، دین فن می یر، اختر تاجیک، ماریا فلکنر، رابرت کتو و مسعود پاکدل هیئت داوران بخش عکس های تئاتر هستند که از میان ۴۷۲ اثر ارسال شده ۹۸ اثر را انتخاب کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما