شناسهٔ خبر: 24268145 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

توقف جست‌وجو در دنا

عملیات جست‌وجوی امدادگران برای یافتن اجساد قربانیان هواپیمای تهران ـ یاسوج به‌دلیل بدی آب و هوا تا روز دوشنبه متوقف شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، همزمان با سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج از روز یکشنبه گذشته در ارتفاعات دنا، گروههای امدادی و هلالاحمر همراه کوهنوردان هیمالیا پیما برای یافتن اجساد 66 نفر سرنشین و گروه پروازی این هواپیما در آنجا حاضر شده بودند. آنها با یافتن برخی اجساد آنها را از طریق کولهپشتی به پایین ارتفاعات منتقل کردند. آنها همچنان در تلاش برای یافتن دیگر اجساد بودند اما از روز جمعه که ششمین روز امدادرسانی بود بهدلیل بدی آب و هوا و کولاک و برف برای به خطر نیفتادن جان خود امدادگران آنها مجبور شدند عملیات جستوجو را تا دوشنبه آینده متوقف کنند. تاکنون پیکر 32 نفر از سرنشینان در ارتفاعات کشف شده که نیمی از آنها به پایین منتقل شده است.

منصور شیشهفروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در حال حاضر منطقه کوهستانی دنا از شرایط آب و هوایی مساعدی برخوردار نیست، بنابراین تا نیمههای کوه دنا ابرهای متراکم وجود دارد و به دلیل نبود دید، امکان جست و جو و انتقال فراهم نشده است. پنج تیم در منطقه حضور دارند، درحال حاضر تیمها به صورت آماده باش هستند و اگر شرایط اجازه دهد، عملیات را از سرخواهند گرفت.

حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلالاحمر به شایعات زنده خارج شدن مسافران هواپیما و عکس ماهوارهای منتشر شده پاسخ داد و گفت:پس از کشف لاشه هواپیمای آسمان در ارتفاع 4000 متری قله دنا، عکس ماهوارهای از محل سقوط منتشر شد. مرکز هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات بلافاصله با شرکت منتشر کننده عکس ارتباط برقرار کرد و مشخص شد از یک ماهواره اروپایی گرفته شده است.در تصویر نقاط سیاهی وجود دارد که باعث شده عدهای ادعا کنند این نقاط اجساد مسافران است که سالم از هواپیما خارج شدهاند.

نظر شما