شناسهٔ خبر: 24225028 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

یک عکس، یک متن

غمگین‌ترین پست اینستاگرام

کاوه خلیلی، کمک خلبان هواپیمایی یاسوج که چند روز قبل در دامنه‌های کوه دنا سقوط کرد، روز قبل از سقوط با انتشار عکسی در اینستاگرامش نوشت: «بچه‌ها با ایرباس پرواز می‌کنند، مردان با بوئینگ پرواز می‌کنند و قهرمانان با ATR پرواز می‌کنند!» روحشان شاد!

صاحب‌خبر -

مراقبت ماده شیر از بچه آهو

سایت نشنال جئوگرافیک عکسی از مادهشیری منتشر کرده که نشان میدهد این شیر از بچه آهویی که تازه متولد شده مراقبت میکند. شیرها معمولا ترجیح میدهند در کمین شکاری بنشینند که در حال وضع حمل است چون شکار او در این شرایط بسیار آسان است، اما در چند سال گذشته و با پیشرفت دوربینهای عکاسی و نصب آنها در محلهای حفاظت شده، عکس مادهشیرهایی به ثبت رسیده که پس از شکار مادر گویا از کار خود عذاب وجدان گرفته و تلاش میکنند از نوزاد او مراقبت کنند.

تحصن آمریکایی

در پی حادثه مرگبار تیراندازی هفته گذشته در دبیرستانی در ایالت فلوریدای آمریکا، هزاران دانشآموز در اعتراض به قانون آزادی حمل سلاح در مقابل کاخ سفید تحصن خوابیده برگزار کردند. در این حادثه بیش از 50 دانشآموز یک مدرسه کشته و مجروح شدند. یکی از دانشآموزان اخراجی این مدرسه با سلاح به مدرسه آمد و دانشآموزان را به رگبار بست. ترامپ این تیراندازی را محکوم کرد، اما از این که خرید و فروش آزاد اسلحه در آمریکا باعث این اتفاقات میشود، چیزی نگفت!

یک عاشقانه تلخ

عکسی از ولنتاین را زنی از تگزاس در صفحه فیسبوک خود به اشتراک گذاشته است. در این عکس مردی در حال غذاخوردن در رستوران دیده میشود. این مرد ناشناس لباسهای مرتبی به تن دارد و به آرامی گریه میکند. به نظر میرسد میز برای دو نفر آماده شده است. همچنین یک کارت تبریک هم روی میز وجود دارد که عبارت «من و تو» روی آن دیده میشود.

به گزارش تابناک، ابتدا به نظر میرسید مرد منتظر کسی است، اما هیچکس نیامد. در واقع او روز عشق را در کنار خاکستر همسر مرحومش برگزار کرده بود.

زنی که این عکس را منتشر کرده در توضیح نوشته است: «من امروز چیزی را دیدم که باعث شد به یاد بیاورم ما نمیتوانیم همیشه کنار هم باشیم، با هم حرف بزنیم، عشق بورزیم، بازی کنیم یا حتی بحث کنیم. ابتدا به نظر میرسید این مرد روز عُشاق را تنها میگذراند، اما در واقع این همسرش است که گویی رو به روی او نشسته است؛ اما دیگر نمیتواند با او حرف بزند، به او نگاه کند و به او عشق بورزد... لطفا تا وقتی فرصت دارید عزیزانتان را دوست بدارید. شما هرگز نمیدانید فردا چه اتفاقی خواهد افتاد... .»

تفنگداران خونخوار

مسابقات COBRA GOLD از تاریخ 13 فوریه ( 24 بهمن) در ناحیه بان چانگ، استان ریانگ، تایلند آغاز شده است و تا 23 فوریه (6 اسفند) ادامه دارد.

به گزارش فرارو، این مسابقات اولین بار سال 1982 برگزار شد و هدف از برگزاری آن ارتقای هماهنگی بین نیروهای مسلح ایالات متحده و تایلند، پیشبرد امنیت منطقهای و اطمینان از پاسخهای مؤثر به بحرانهای منطقه شرق آسیا با آوردن یک نیروی چند ملیتی قوی برای رسیدگی به اهداف مشترک و تعهدات امنیتی در منطقه هند و اقیانوس آرام و نیز مقابله با بلایای طبیعی در مقیاس وسیع است.

برگزارکنندگان این تمرین نظامی، آن را نشانه دوستی بین تایلند و ایالت متحده آمریکا میدانند.

تمرین نظامی امسال بر سه جزء اصلی یعنی تمرینات فرماندهی (CPX)، تمرین میدانی (FTX) و کمکهای بشردوستانه مدنی (HCA) متمرکز خواهد بود. از سال 2016 در این تمرین سخت نظامی 35 کشور از جمله اندونزی، ژاپن، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی و دیگر کشورهای آسیای جنوبی و اقیانوس آرام شرکت میکنند.چین برای اولین بار سال 2015 در این تمرینات حضور یافت. هرچند نیروهای نظامی چینی تنها مجاز به شرکت در آموزش کمکهای انساندوستانه بودند. بخشی از آموزش نظامی در این تمرینات نیز کندن پوست مار کبرا و خوردن خون آن توسط تفنگداران دریایی است!

درختان رنگینکمانی

درخت رنگینکمان، نام گونهای از درختان اکالیپتوس بسیار زیباست که فقط در پنج نقطه زمین رشد میکنند.

به گزارش خبرآنلاین، درختان اکالیپتوس در فیلیپین در طول سال پوستاندازی میکنند و پوست تازه روی تنه این درختان با رنگهایی مختلف نمایان میشود. به قدری که ممکن است بهنظر برسد آنها با دست رنگ شدهاند.

باگذشت زمان، رنگ شاداب این درختان بتدریج کدر میشود ولی پس از مدتی و با پوستاندازی مجدد درختان رنگینکمانی جلوه اصلی خود را مییابند. ارتفاع اکالیپتوس رنگینکمان میتواند تا 70 متر باشد و از آنجا که در شمار رنگینترین درختان جهان است اغلب برای شادکردن محیط پارکها و باغهای تفریحی استفاده میشود و بویژه در فیلیپین برای تولید کاغذ کاربرد دارند. علاوهبر فیلیپین و هاوایی، این درختان در گینهنو، مجمعالجزایر اندونزی و پاپوآی گینهنو هم رشد میکنند.

نظر شما