شناسهٔ خبر: 24224902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

محمود عباس: خواهان برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در اواسط سال جاری هستیم

محمود عباس اعلام کرد که خواهان یک مکانیزم بین‌المللی چند جانبه برای نظارت بر روند صلح است که در آن ایالات متحده حضور نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مقابل شورای امنیت گفت: ما هیچ درخواستی برای مذاکره با طرف اسرائیلی را رد نکرده‌ایم، چراکه ما مذاکرات را تنها راه برای تحقق صلح به حساب می‌آوریم.

وی افزود: پس از اینکه ایالات متحده تعهدات خود را در مورد قدس نقض کرد، باید مکانیزم بین‌المللی جدید چندجانبه‌ای برای حل مساله فلسطین شکل بگیرد.

عباس افزود: ما نمی‌پذیریم راه‌حل‌هایی که با مشروعیت بین‌المللی مغایرت دارد، بر ما دیکته شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل خواست تا عضویت کامل فلسطین در این سازمان را بپذیرد.

محمود عباس همچنین خواهان برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح در اواسط سال میلادی جاری شد که براساس آن فلسطین و اسرائیل به صورت متقابل یکدیگر را به رسمیت بشناسند.

وی همچنین خواهان این شد که تمامی طرف‌ها طی مذاکرات از اتخاذ اقدامات یکجانبه دست بردارند که در راس این اقدامات شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی متوقف شود و تصمیمی جهت به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به حالت تعلیق درآید و انتقال سفارت آمریکا به قدس متوقف شود و همچنین در مقابل فلسطین به سازمان‌های بین‌المللی ملحق نشود.

محمود عباس اجرای طرح صلح عربی به همان صورتی که است، خواستار شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انعقاد یک توافق منطقه‌ای را در هنگام دستیابی به توافق صلحی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها خواستار شد.

در همین حال، شبکه روسیا الیوم گزارش داد: محمود عباس پیش از آنکه نمایندگان اسرائیل و آمریکا سخنرانی خود را ایراد کنند، شورای امنیت را ترک کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما