شناسهٔ خبر: 24222261 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 رئيس صندوق رفاه دانشجويان:

خوابگاه‌هاي مناطق زلزله‌زده مقاو‌سازي مي شوند

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم از مقاوم‌سازي خوابگاههاي دانشجويي مناطق زلزله‌زده براي کاهش آسيب‌پذيري اين خوابگاهها خبر داد.

ذوالفقار يزدان‌مهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ساخت خوابگاه هاي دانشجويي گفت: در بحث خوابگاه، پس از بررسيهايي که سال 94 انجام شد، صندوق رفاه با سه روش حرکت خود را دراين زمينه آغاز کرد.

وي ادامه داد: متاسفانه با توجه به منع خوابگاه‌سازي، ما با کمبود حدود 400 هزار متر فضاي خوابگاهي مواجه بوديم و اين مساله باعث شده بود، يک تعداد از دانشجويان ما پشت در خوابگاه بمانند.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم افزود: براي رفع اين مشکل، به صورت ضربتي، با کمک رهني که به دانشگاه‌هاي نيازمند پرداخت شد، تلاش کرديم که هيج دانشجوي متقاضي خوابگاهي پشت در خوابگاه نماند.

وي ادامه داد: حدود 23 ميليارد و 800 ميليون تومان به دانشگاه‌هاي مختلف کمک رهن پرداخت کرديم که دانشجويان متقاضي پشت درب خوابگاه نمانده و يک فضاي مناسبي براي آنها رهن کنند.

مشاور وزيرعلوم به رتبه‌بندي خوابگاهها اشاره کرد و افزود: يکي از اقداماتي که صورت داديم رتبه‌بندي خوابگاهها بود، تا هم اجاره‌بهاي ما عادلانه باشد و هم يک برنامه‌ريزي انجام گيرد تا خوابگاهها تعمير و تجهيز اساسي شوند.

وي ادامه داد: خوشبختانه در رتبه‌بندي که در سال 94 صورت گرفت، حدود 64 خوابگاه که وضعيت اورژانسي داشتند از طريق درآمد صندوق، در سال 95 تعمير و تجهيز شدند و در سال 96 تعمير و تجهيز حدود 500 خوابگاه در دستور کار قرار گرفت که عمدتا خوابگاه رتبه 4 و 3 بودند.

معاون وزير علوم خبر داد؛

آخرين وضعيت طرح حذف تکميل ظرفيت از کنکور

معاون آموزشي وزارت علوم گفت:طرح حذف تکميل ظرفيت هنوز در دست بررسي بوده و نهايي نشده است.

مجتبي شريعتي در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرين وضعيت حذف مراحل تکميل ظرفيت گفت: طرح حذف مراحل تکميل ظرفيت در دست بررسي بوده و هنوز نهايي نشده است.

معاون آموزشي وزارت علوم ادامه داد: اگر اين طرح نهايي شود عملا تکميل ظرفيت دانشگاهها حذف خواهد شد منتهي هنوز در دست بررسي است.

به گزارش مهر، حذف مرحله تکميل ظرفيت در دستور کار شوراي سنجش و پذيرش قرار گرفته و در دست بررسي است.

برچسب‌ها:

نظر شما