شناسهٔ خبر: 24209472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

برای حضور در اجلاس وزرای امور کودک کشورهای اسلامی؛

وزیر آموزش و پرورش فردا به مراکش سفر می‌کند

وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس وزرای امور کودک کشورهای اسلامی به مراکش سفر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: پنجمین اجلاس وزرای امور کودک کشورهای اسلامی از دوم لغایت سوم اسفندماه با همکاری دبیرخانه سازمان همکاری های کشورهای اسلامی و سازمان آیسسکو در رباط پایتخت کشور مراکش (مقر اصلی سازمان آیسسکو) برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این اجلاس، هیئتی به ریاست سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش شرکت کرده و این هیئت را نمایندگانی از سایر سازمان ها و دستگاه های مرتبط با امور کودکان همراهی خواهد کرد.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به موضوع این اجلاس، اظهار کرد: در این اجلاس بحث و بررسی اشکال مقابله با خشونت علیه کودکان مطرح خواهد شد که از مهم ترین برنامه های آن، تصویب چارچوب کلی حفاظت از کودکان جهان اسلام در برابر خشونت و ارائه گزارش های ملی توسط نمایندگان کشورهای اسلامی در راستای تدابیر و اقدامات پیش بینی شده جهت مقابله با اشکال مختلف خشونت علیه کودکان است.

کریمی تصریح کرد: در این اجلاس، وزیر آموزش و پرورش گزارش ملی جمهوری اسلامی ایران از اقدامات و فعالیت های انجام شده در موضوع مقابله با اشکال مختلف خشونت علیه کودکان در حوزه آموزش، بهداشت، قضایی، امور قانون گزاری و حقوق کودکان از جمله حق بازی و تفریح کوکان، حق دست یابی آموزش پیش دبستانی و دبستانی، احترام به حقوق کودکان، مسائل اجتماعی مربوط به کودکان و حمایت های اجتماعی از کودکان را ارائه خواهد داد.

سازمان آیسسکو، سازمان علمی، فرهنگی آموزشی کشورهای اسلامی است که حیطه های آموزش، علوم و فرهنگ را در کشورهای اسلامی طرح و بررسی می کند و اجلاس های این سازمان هر سه سال یک بار برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما