شناسهٔ خبر: 24190568 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 پيام رهبر انقلاب در پي سانحه مصيبت‌بار سقوط هواپيماي مسافربري

به گزارش کانال تلگرامي دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به شرح زير است:

«بسمه تعالي

سانحه مصيبت‌بار سقوط هواپيماي مسافربري که به جان باختن چندين نفر از هم‌ميهنان عزيزمان انجاميد دل ها را لبريز از اندوه و تأسف کرد. اينجانب مراتب تأثر عميق و همدردي صميمانه‌ خود را با خانواده‌هاي داغدار آنان ابراز ميدارم و صبر جميل و اجر جزيل براي آنان و رحمت و مغفرت الهي براي جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت مي کنم.

مسئولان ذيربط لازم است همه‌ تلاش و همکاري خود را براي اقدام هاي لازم در اين مورد بکار برند و امکان تکريم و تشييع پيکرهاي آنان را فراهم سازند.

سيدعلي خامنه‌اي

فواد معصوم: نقش ايران در عراق، اطمينان بخش است

رييس جمهور عراق تاکيد کرد: نقش ايران در عراق، نقشي اطمينان بخش و در راستاي ثبات در اين کشور بوده است.

به گزارش ايرنا، رييس جمهور عراق پس از ديدار با 'علي اکبر ولايتي' مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در بغداد در جمع خبرنگاران گفت: ما هرگز کمک هاي ارزنده نظامي و بشردوستانه جمهوري اسلامي ايران از عراق در جنگ با گروه تروريستي داعش را فراموش نمي کنيم.

وي خاطر نشان کرد: روابط بين ايران و عراق، روابطي ديرينه است و روز به روز اين مناسبات درحال پيشرفت و گسترش است.

جان کري: اظهارات نتانياهو درباره برجام اساسا درست نيست

جان کري وزير خارجه سابق آمريکا در واکنش به ادعاهاي بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي عليه ايران در کنفرانس امنيتي مونيخ ، با دفاع از توافق هسته اي ايران (برجام) تصريح کرد: اظهارات نتانياهو درباره رسيدن ايران به سلاح هسته اي و نيز برجام اساسا درست نيست.به گزارش ايرنا ، وزير امور خارجه دولت باراک اوباما در ميزگردي درباره مسائل منطقه اي در کنفرانس امنيتي مونيخ با تشريح مزاياي فني برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، گفت:«من دوست اسرائيل هستم وبطور کامل به مسئوليت نخست وزير اسرائيل احترام مي گذارم اما امروز او به شما گفت که ايران تا 10 سال آينده در مسير رسيدن به زرادخانه هسته اي خواهد بود، اين حرف درست نيست ؛ اين حرف در ارتباط با برجام اساسا درست نيست.»

آمريکا: پاکستان کليد صلح افغانستان است

معاون وزير امور خارجه آمريکا در امور آسياي مرکزي و جنوبي تاکيد کرد به منظور تضمين امنيت در افغانستان يک راه حل سياسي قابل مذاکره که شامل پاکستان است، لازم و ضروري است.

به گزارش ايسنا، آليس ولز، معاون وزير امور خارجه آمريکا در امور آسياي مرکزي و جنوبي در مصاحبه با شبکه خبري طلوع نيوز گفت: بايد همچنان طالبان و پاکستان را تحت فشار بگذاريم. بدون شک راه حل امنيت و ثبات افغانستان نه تنها در ميدان نبرد بلکه در يک راه حل سياسي نهفته است.وي افزود: اما تا آن زمان ما قصد داريم طالبان را تحت فشار بگذاريم و از نيروهاي امنيت ملي شجاع افغانستان حمايت کنيم.

برچسب‌ها:

نظر شما