شناسهٔ خبر: 24176034 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

برگزاری مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری: مراسم عزاداری ایام شهادت امّ‌ابیها، حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم، حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به فضائل ام‌الائمه(س)، بالاترین امتحان الهی را امتحان ولایتمداری دانست و گفت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بنده کامل خدا و در اوج ولایتمداری بود و با خطبه‌ها و گریه‌های هدایت‌گرانه خود، چهره زشت نفاق را رسوا کرد. همچنین در این مراسم آقای ارضی بر مصائب حضرت صدیقه‌ کبری سلام‌الله‌علیها به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت.

اعظم جنگروي و نرگس حسینی آزاد شدند
شرق: اعظم جنگروي كه روز پنجشنبه به علت برداشتن روسري و بر سرچوب‌كردن آن در خيابان انقلاب بازداشت شده بود، به گفته منابع مطلع، ديروز آزاد شد. همچنین نرگس حسینی هم با تودیع وثیقه از زندان قرچک آزاد شد.

بقایی: یک ریال از پول بیت‌المال را نخورده‌ایم
ایلنا: حمید بقایی، معاون اجرائی احمدی‌نژاد در دولت دهم، دیروز پس از پنجمین جلسه دادگاه تجدیدنظر، گفت: در این جلسه موضوع خانه ایرانیان مطرح شد که ما دفاعیات خود را بیان داشتیم. خانه ایرانیان مصوبه دولت بود که ما آن را اجرا کردیم اما آنها به ما می‌گویند که ما جرم مرتکب شدیم. حمید بقایی افزود: کجای دنیا به این شکل است؟ فکر کنم فقط در بورکینافاسو چنین اتفاقاتی می‌افتد. مصوبه دولت اجرا شده است و در دوره بعدی نهاد ریاست‌جمهوری گزارش دروغ داده است و با این گزارش برای ما پرونده درست کردند. دولت احمدی‌نژاد پاک‌ترین دولت ایران است، جیب‌های ما را بگردید. ما یک ریال از پول بیت‌المال را نخورده‌ایم. او با بیان اینکه تمام محل‌هایی که منتسب به او بوده، بازرسی شده است، گفت: بگذارند جاهایی که ما از این آقایان سراغ داریم مورد تفتیش و بازرسی قرار بگیرد، آن‌وقت می‌بینید چه مواردی به دست می‌آید. مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع حمید بقایی، هم به ایسنا گفت: یکی از ایرادهایی که به دادگاه وارد می‌دانیم این است که جلسات فشرده و پشت سرهم است. با توجه به حجم پرونده، نه به ما فرصت دفاع می‌دهند و نه وقت مناسبی گذاشته‌اند و نه احضاریه ارسال می‌کنند. یکی از ملزومات رأی عادلانه این است که فرصت دفاع به متهم داده شود که فرصت دفاعی داده نمی‌شود.

مردم به دليل وجود نارسايي‌ها تحريك  مي‌شوند نه سخنان من
فارس: علم‌الهدي، امام جمعه مشهد: گاهی گفته می‌شود که موضع‌گیری‌های فلانی باعث شد که مردم تظاهرات کنند. خب چاره کار چیست؟ یعنی من نباید نقدها و موضع‌گیری‌هایم را که با حفظ حرمت مطرح می‌شود، عنوان کنم علاوه بر این مردم به دلیل وجود نارسایی و مشکل تحریک می‌شوند نه سخنان من. ربط‌دادن این وقایع به من یک تهمت و سوءاستفاده از سوی دشمن است. در وهله اول جریانی به دنبال این بود که فرد یا افرادی را به‌ عنوان مسئولان این اتفاق معرفی کنند و از این طریق کم‌کاری‌های خودشان را توجیه کنند. دسته دوم هم جریان دشمن است تا این شبهه را در اذهان عمومی ایجاد کند که در این کشور قطب‌بندی صورت گرفته است و یکی از این قطب‌ها جریانی را آغاز کرده و از مدیریتش ناتوان است.

فرزند احمد توكلي درگذشت
ایلنا: «محمد توکلی» فرزند احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس، به دلیل نارسایی کبدی در بیمارستان شهید نمازی شیراز درگذشت. او از سال ۹۳ با بیماری کبدی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد و مدتی در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود. عضویت در انجمن عکاسان مطبوعات ایران، مدیریت پایگاه خبری عکاسی ایران، طراحی لوگو و روی جلد کتاب‌های مختلف از سوابق توکلی بود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و اسحاق جهانگیری، معاون رئیس‌جمهوری، درگذشت فرزند احمد توکلی را تسلیت گفتند.

پیشنهاد وزیر کشور برای ثبت تشکل و «ان‌جي‌او»
ایرنا: وزیر کشور در حاشیه نشست با فعالان فضای مجازی از پیشنهاد خود به فعالان فضای مجازی برای ثبت تشکل و ان‌جي‌او خبر داد و گفت: ایجاد تشکل‌ها باعث می‌شود آنها سازماندهی بشوند تا از این طریق حمایت‌های دقیق‌تری صورت بگیرد. رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در این جلسه بر وجود اصل تغییرات تأکید شد، گفت: سازمان امور اجتماعی کشور به عنوان متولی مکلف شد جلسات مستمری با فعالان فضای مجازی داشته باشد تا بتوان از آنها حمایت جدی‌تری داشته و از این جریان و ظرفیت و پتانسیل و تکنولوژی در جهت مناسب و مؤثر استفاده بیشتری شود.

نظر شما