شناسهٔ خبر: 24172514 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

رانندگان، در انتظار روشن شدن حقيقت موضوع؛

حاشيه‌هاي جديد تصادف خودروها در جاده چالوس

صاحب‌خبر -

چندوقتي است اخبار ناگواري از علل بروز تصادف در جاده چالوس بگوش مي‌رسد.جداي از عواملي مانند سبقت غيرمجاز،سرعت غير مجاز،خواب‌آلودگي راننده، نبود علائم کافي هشداردهنده و... مدتي است رانندگان خودروهاي تصادفي ادعاهايي مبني بر لغزندگي مشکوک کف جاده دارند. در گفتگو با چند تن از اين افراد، برخي کيفيت نامناسب آسفالت و تعدادي ليز بودن مشکوک کف جاده را دليل عدم توانايي در کنترل خودرو مطرح کرده و مي‎گويند عليرغم سرعت کم، بدليل لغزندگي تصادف رخ داده است. 23 بهمن ماه 96 هم در ساعات مختلف چند مورد سانحه تصادف در جاده چالوس اتفاق افتاد.

در گفتگو با راننده يکي از خودروهاي تصادفي، وي گفت: ساعت 1ظهر نزديکي پل خواب بعداز رد کردن پيچ عليرغم سرعت کم، ناگهان لاستيکهاي ماشين ليز خورد و با ترمزدستي توانستم ماشين را متوقف کنم که بدليل برخورد با کناره جاده، صدمات جدي به سرنشينان وارد شد طوريکه مادرم پس از انتقال به بيمارستان تحت عمل جراحي قرار گرفت.

وي افزود:موضوع قابل توجه در اين حادثه، سرعت عمل يدک‌کشي بود که بلافاصله در صحنه حاضر وخودرو را به پارکينگ منتقل نمود.

اين راننده با قاطعيت اظهار داشت:کف جاده بطور مشکوکي لغزنده بود،من 15 سال است در اين جاده تردد مي کنم و اطمينان دارم کف جاده گازوئيل ريخته شده بود.

اين راننده همچنين گفت: آمبولانسي که براي انتقال مصدومان به جاده آمده بود نيز تصادف کرده و مصدومان به آمبولانس ديگري منتقل شدند.

در روز فوق‎الذکر ساعت 3 بعد از ظهر دو خودرو باهم برخورد کرده و تصادف ديگري اتفاق مي‏افتد،اين دو خودرو در لاين مخالف هم حرکت مي‎کردند،در گفتگو با راننده پژو،وي اظهار داشت:نزديکي پل خواب بسمت کرج در حرکت بوديم که ناگهان تيبا در لاين مخالف ما بدليل عدم توانايي در کنترل خودرو، منحرف شده و جلوي ما متوقف و خودرو ما با آن برخورد کرد، اين حادثه نيز چندين مصدوم داشت که با کمک نيروهاي امدادي به بيمارستان شهيد مدني کرج منتقل شده و تحت عمل جراحي قرار گرفتند.

راننده پژو اظهار داشت: بعد از تصادف، کسبه و اهالي منطقه به کمک ما آمدند، آنها از ميزان تصادفات گله‏مند بودند و از مسئولين تقاضاي پيگيري داشتند.

يکي ديگر از سرنشينان اين خودرو گفت: به فاصله چند دقيقه بعد از تصادف يدک‎کش در محل حاضر و خودرو به پارکينگ انتقال داده شد و حتي فرصت ندادند ما وسايل شخصي خود را از داخل خودرو برداريم.

بانويي که بصورت مدام در اين جاده تردد مي‎کند به خبرنگار آفرينش گفت:من هر روز براي جاده سرويس دارم و چند ماه قبل ساعت 5/5صبح داشتم مسافر مي‏بردم که ناگهان نزديک پورکان بطور کاملا غيرعادي لاستيکهاي ماشين ليز خورد و خودرو با برخورد با کوه متوقف شد وقتي پياده شدم آثار گازوئيل مشهود بود، چند لحظه پس از تصادف کشنده حاضر و خودرو را به پارکينگ منتقل كردند. تعدادي از افرادي که سابق براين در جاده چالوس تصادف کرده بودند اظهار داشتند:با اينکه سرعت بالا نبود لاستيکهاي ماشين ليز خورد و منجر به تصادف شد و هنگامي که پياده شديم کف جاده طرزمشکوکي روغني بود.يکي از اين رانندگان گفت: بنظر مي‎رسد کشنده‎ها سر هر پيچ در کمين هستند و بلافاصله پس از تصادف خود را به صحنه مي‏‎رسانند.

يکي از کسبه جاده چالوس اظهار داشت: متاسفانه هيچ کنترل ونظارتي بر فعاليت کشنده‎ها وجود ندارد و بيشتر اين افراد بدليل اعتياد صلاحيت ندارند،لذا از دستگاههاي متولي بطور جدي تقاضا داريم اين موضوع را پيگيري کنند.

وي افزود:ما در جاده به دفعات شاهد تصادفاتي بوديم که بدليل ريختن گازوئيل بر سطح جاده رخ داده است و حتي مدتي قبل فردي در حال اين اقدام غيرانساني دستگير شد ولي متاسفانه هنوز اين مشکل در جاده وجود دارد. آسيب‎ديدگان تصادفات چند روز اخير در جاده چالوس که مدعي بودند بدليل ريختن گازوئيل در کف جاده، تصادف رخ داده است؛ از دادستان محترم کرج درخواست کردند بعنوان مدعي‎‏العموم اين موضوع را پيگيري کند.

بنظر مي‌رسد مديريت و نظارت بر فعاليت يدک‎کشها، بتواند تا حدودي پاسخگوي ابهام درخصوص برخي تصادفات رخ داده در جاده چالوس باشد، البته در اين ميان استفاده از آسفالت با کيفيت مناسب و استاندارد را نبايد فراموش شود. بدليل حساسيت موضوع و توقع مردم از رسانه جهت پيگيري مطالبات مردمي اين گزارش تا حصول نتيجه ادامه خواهد يافت.

نظر شما